uitblijven hengstigheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

uitblijven hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 22:12

Polly is vorige maand gedekt door Dennis en uit de scan bleek dat ze helaas niet drachtig is.
Ik heb haar daarop onmiddelijk teruggebracht naar Dennis, maar integenstelling tot wat de dierenarts zei is ze nog steeds niet hengstig.
ik was stiekem al een beetje blij dat ze misschien niet goed gekeken had ofzo.
Maar ik sprak haar vandaag en ze had met meerdere dierenartsen overlegd en die hadden ook flink wat merries bij wie de hengstigheid uitbleef, en ook haar eigen merrie werdt maar niet hengstig.
Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik kan doen, hengstig spuiten wil ze liever niet.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 06:33

Misschien dat het van de week alsnog vanzelf komt, met het zonnetje erbij? Wil wel eens schelen als het beter weer wordt. Heb je haar met een ruin lopen? Dat kan ook wel helpen om de hengstigheid te bevorderen.


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:37

Ze staat nu bij Dennis op het land en die verteld me duidelijk dat ze niet hengstig is. Hij toont alleen intresse in hengstige merries kwa dekken, anders zijn ze 'gewoon' paard en denkt hij er niet eens aan om er op te springen.

Het kan dus niet zijn dat ze het wel is en niet/nauwelijks toont, want een Dennis ruikt op 50 meter afstand of ze hengstig zijn(en komt dan wel in actie).

Het zou wel erg mooi zijn als het 'per ongeluk' toch al raak zou zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 08:50

inderdaad, maar dan nog vind ik het moeilijk te verklaren dat er meerdere merries niet hengstig worden.
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat haar paard nog niet drachtig is.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esperanza, Googlebot, Kidde, Lui_, Pieneappel en 31 bezoekers