Wat is beter rijden met chaps of laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Wat is beter rijden met chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 17:31

Ik rij met laarzen maar sommige zeggen dat het rijden met chaps beter gaat. Wie weet wat beter is en hoezo. *LOL*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:32

tis maar net wat je zelf het fijnste vindt.

Ik denk dat het weinig verschil maakt, het is meer wat je zelf fijner vindt rijden!

Als is het denk ik wel zo dat je met leren rijlaarzen of een combi leren jophurs/chaps beter je hakken uit kunt drukken dat met rubberen rijlaarzen (rubberen jophurs)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:33

yup dat denk ikook.
Net waar jezelf de voorkeur aan geeft.
Ik rij zelf met beide wel prettig.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:35

Het is idd persoonlijk. Wat ik zelfs nog boven chaps en laarzen vind staan zijn gaithers. (of heb je die bij de categorie chaps gerekend) maar er zijn ook mensen die dat juist ondingen vinden.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:37

ik reed vroeger altijd met rubberen laarzen,die vind ik echt NIET fijn,nu heb ik leren chaps,en zijn aan vervanging toe,
maar ik wil ooit nog wel leren rijlaarzen,dat lijkt me weer wel super !

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:39

Ik vind chaps heel fijn rijden, maar nu ik leren laarzen heb merk ik dat m'n beenligging stiller is.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:47

het ligt eraan...Ik rij wel eens met chaps, maar ik merk toch dat je dan minder fijn kan inwerken en snel wiebelig word met je voeten. Zonder chaps rijden kan ik niet meer, dan ziet het er echt niet uit Bloos! ..
M'n leren laarzen zitten het fijnste

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:59

Ik vond chaps altijd lekkerder zitten maar mijn benen liggen rustiger als ik laarzen aan heb.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:03

Ik rijliever met chaps, met laarzen kan ik gewoon niet rijden, mijn beenligging wordt dus juist onrustig met laarzen, ik ga dan zo wiebelen om aan te sporen omdat ik het gevoel heb dat ik echt mn hele been erin moet drukken, is niet zo maar voelt wel zo.
Met chaps kan ik veel beter mn kuit aandrukken en voel ik het paard ook beter

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:28

Justy schreef:
Ik vond chaps altijd lekkerder zitten maar mijn benen liggen rustiger als ik laarzen aan heb.


is bij mij ook

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:32

ik kan niett meer met laarzen rijzen. Ik ben altijd chaps gewend met stalschoenen eronder

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:46

Al sik serieus aan het dressuren ben, rijd ik het liefst met mijn laarzen. Met springen maakt het me niet zo heel veel uit, meestal heb ik wel mijn laarzen aan, maar met chaps gaat dat ook prima.
Buitenrijden doe ik over het algemeen het liefst met bergschoenen en chaps, dan vind ik mijn laarzen wat te strak zitten ofzo, en ik rijd ook liever niet met mijn leren laarzen door de zee ofzo.
Met laarzen aan is mijn beenhouding rustiger, vandaar dat ik met dressuur echt met laarzen het lekkerst rijd.

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:55

garfieldjuh"]
[quote="Justy schreef:
Ik vond chaps altijd lekkerder zitten maar mijn benen liggen rustiger als ik laarzen aan heb.


is bij mij ook
[/quote]
Bij mij is dat juist anders om, mijn benen liggen stiller met chaps aan Verward

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:08

laarzen geven je ene bepaalde houding ofzo geloof ik, een goede houding om hulpen te geven of iets Verward
ik rijd met laarzen, en zonder zadel met schoenen of laarzen, hangt ervanaf wat ik aan heb Lachen

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:56

ik rijd met laarzen, chaps en soms met schoenen, gewoon waar ik zin in heb. ik vind er niete cht een verschil inzitten hoor.. Lachen

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:27

Ik rijd het liefste met Chaps, ik vind dat ik dan meer *enkelvrijheid* heb, maar het probleem met mijn laarzen is natuurlijk wel dat maar zo van die Aigle rijlaarzen zijn. Dus grote kans dat ik met goed passende rijlaarzen wel leuker zou rijden,...

Maar voorlopig blijf ik bij chaps Tong uitsteken Knipoog

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:37

Jep idem rij ook het liefst met chaps en leren jophurs eronder ik weet niet heb wel van die rijlaarzen van Aigle overigens ook te koop Knipoog maar vind het met chaps toch lekkerder rijden maar misschien dat het met leren rijlaarzen ook een stuk lekkerder rijd who nows moet ik wel nog even sparen Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:35

Ik rij met laarzen prettiger. (Ook omdat die sneller aan gaan Bloos! ).
Maar ik ken ook mensen die liever chaps hebben.

Tsja, ieder zijn keuze.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:38

ik heb heel lang gewoon met schoenen en chaps gereden maar sinds dat ik leren laarzen heb wil ik echt niks anders meer. Ging laatst weer een keer met schoenen rijden en voelde me echt heel ongecoƶrdineerd Knipoog

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:39

persoonlijk begin ik mijn leren laarzen nu fijner te vinden ... rubberen laarzen Misselijk verschrikkelijk....
chaps kreeg ik altijd uitslag van heel typisch en kon mijn benen niet stil leggen...
nu mijn leren laarzen wat soepeler worden begin ik ze steeds meer te waarderen .... ik kies dus voor laarzen

Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:46

Absoluut chaps voor mij. Omdt ik op tsal werk is het ook wat practischer, heb fijne stalschoenen die er onder passen, maar ten tweede omdat ik m'n paard veel fijner kan voelen met m'n kuit, heb directer contact. En ook hak uitdrukken gaat fijner en gemakkelijker met chaps, vind ik. Wel heel belangerijkd at je dna ook goeie chaps hebt natuurlijk! Heb ook wel leren rijlaarzen gehad, maar vond ik niet echt superfijn. Maarja, on the long run; Tis gewoon persoonlijk. Lachen
Van onstabiele beenligging trouwens geen last, kan m'n benen juist beter aan mijn paard houden.