Grr....zeg het dan meteen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Grr....zeg het dan meteen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 17:09

Ik doe nu 2 jaar intensief dressuur (mennen) en een half jaartje intensief dressuur (ohz.)

In het begin alles ging hartstikke goed enzo. En helemaal nergens problemen.

Maar nu blijkt dat ik mijn binnenteugel iets naar me toe haal in wendingen!! Dus iedere bocht krijg ik wéér commentaar, binnenteugel loslaten. Nu snap ik wel dat ik dit verkeerd doe. Maar zeg dat dan meteen! Nu rij ik al 2 jaar op deze manier en er is nooit wat van gezegt, nu rij ik een klasse hoger en moet ik ineens anders gaan sturen!

Een paar weken geleden was mijn pony bang geworden van mijn hand, ik ging hem actiever rijden, dus had meer druk op de teugels. Niet te veel, maar iets meer doordat ik hem aan elkaar wou rijden, achterhand erbij en goed actief.
Nu blijkt dat dat dus is gekomen doordat ik mijn binnenteugel naar me toehaal tijdens vooral voltes. Maar dit doe ik al 2 jr. zo, maar nooit is er wat van gezegt Boos! Grr...Ik kan er zo boos om worden!


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:14

Zoiets heb ik ook gehad. Te weinig sturen met de buitenteugel, teveel met de binnenteugel...

Maar dr werd niks van gezegd...
Tot ik op een paard zat dat daar niet goed tegen kon en die me wel elke keer op mn nummer zette.

Valt niet mee om zo'n fout weer af te leren, hè?!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:28

Lijkt me heel frustrerend.. Veel succes ermee!

-* Nightwish here I come... *-

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 17:31

Heel frustrerend!!
Bij mij ook, nooit wat van gezegt en nu ga je actiever rijden, meer druk en dan komen de problemen!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:28

Beetje krom dat ze daar nu pas meekomen. Maar wel heel erg belangrijk, ik heb er ook problemen mee.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:33

Ik vind het beetje *nou nogal * dom, maarja het is nu beetje te laat om iets van te zeggen..Maar oefen ze he!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:12

Op de manege reed ik ook altijd veel met mijn binnenteugel en niet met mijn buiten. Ook maar een beetje met mijn benen. Maar nu ik op Liberty rij moet het helemaal anders Tong uitsteken Ik snap ook niet waarom we op de manege in de les dan wel gewoon met onze teugels mochten sturen. (Hoewel we echt geen beginners meer waren)

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:14

Heb je nu les van een andere instructrice/instructeur dan eerst dan?
En bang voor je hand, alleen doordat je je binnenteugel iets te strak houdt Verward

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:46

dat heb ik al 8 jaar....

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:07

Wat Irritant! Ze hadden er idd wat van moeten zeggen!

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 16:05

Richtje: Je me pony is heel erg gevoelig in de mond.. en ik heb nog steeds dezelfde papa en mama die me les geeft Knipoog


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:12

Een paard rijden die vol de andere kant op knalt als je te veel aan je binnenteugel zit is ook wel handig om het af te leren Tong uitsteken.
Je moest eens weten hoe vaak ik de bak door gevlogen ben toen ik net van de manege af kwam en een goed gereden paard kreeg te rijden. Het was een moeilijke en brutale donder, maar je moest echt super streng zijn op de basis. Sinds dien zit ik bijna nooit te veel aan m'n binnen teugel omdat ik me zelf al weer vol de andere kant op zie vliegen Tong uitsteken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 17:24

Dennis:
Dat doen alle pony's die wij opgeleid hebben. Als je geen buitenteugel hebt vliegen ze de andere kant op! Dus zo erg is het niet...

Maar als ik op 1 punt in de bak een aantal keer te veel binnenteugel vraag (volgens hem) dan gaat hij de volgende keer bij datzelfde punt keihard racen en reageert op geen enkele hulp meer!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:41

Tsja, kan me goed voorstellen dat je daarom boos bent. Denk je dat je op de goede weg bent, hebben ze weer iets gevonden wat verkeerd gaat...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

dewaalpony
Berichten: 0
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:46

jah beetje banketstaaf

dewaalpony
Berichten: 0
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:47

sorrry ging wat fout ik bedoel dat ik het best banketstaaf voor jou vind.

Marije_jiplover

Berichten: 25299
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:05

Tja, ik heb dat ook pas goed geleerd toen ik privélessen ging rijden met Estor en ik vod het toen zo moeilijk te begrijpen, dat mijn instructrice het op Estor voor heeft gedaan en het duidelijk heeft laten zien.
Sindsdien snap ik het en probeer altijd netjes met de buitenteugel te sturen.
Ik geef zelf les aan kinderen op de manege en ik blijf er maar op hameren dat ze de buitenteugel erbij moeten houden met sturen. Gelukkig hebben wij een paar pony's die niet de wending in gaan als ze de (alleen) op de binnenteugel willen sturen, dus dat zijn dan weer mooie voorbeelden in de les. Maar ik merk dat de kinderen er ook veel moeite mee hebben om het te snappen, je wilt naar links, maar je moet met rechts sturen!
Maar goed, als ik een nieuwe beginner in de les heb, begin ik ook niet meteen met alle gewichtshulpen en sturen met twee teugels, ik ben blij dat ze blijven zitten, de teugels vasthebben en een beetje gaan lichtrijden. Pas als ze een eind verder zijn, ga je verder met duidelijker hulpen geven, etc.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:09

Beter laat als nooit Knipoog Het is vervelend maar goed wat aan te leren is is ook af te leren! Misschien neemt het even tijd in beslag.... Maar dan wel met beter resultaat Knipoog
Ja ze hadden het meteen moeten zeggen... maar goed daar heb je nu niets aan!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:12

Sjonniej schreef:
Heel frustrerend!!
Bij mij ook, nooit wat van gezegt en nu ga je actiever rijden, meer druk en dan komen de problemen!


Kijk het is natuurlijk wel heel vervelend maar het blijft een beetje banketstaaf gezegd toch helemaal je eigen fout. Je kan niet verwachten dat je als je ergens geen commentaar op krijgt je het helemaal goed doe. Jij had moeten leren hoe het goed hoorde.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 10:13

Marije_jiplover:
Zo zijn onze paardjes dus ook...die hobbelen vrolijk verder over de hoefslag als je niets met je buitenteugel doet. Heerlijk zulke paardjes Lachen Dan komt er welleens zo een vriendinnetje van me zusje en die denkt dat ze dan heel erg goed is. En dan zet je haar op de pony en dan blijkt dat ze eigenlijk totaal niet kan rijden Knipoog Best zielig eigenlijk...

Maar ik deed dus echt mijn binnenteugel naar binnen ivm. loshangen in een bocht. Maar hij moet dus loshangen in een bocht...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 20:35

Vandaag weer getraint en het ging kortom super! Me pony was lekker actief aan de wandel, dus hoefde hem nauwelijks op te drijven, dus kon alle aandacht op het sturen richten!
De linkerhand ging echt helemaal goed alleen de rechterhand iets minder, maar daar heeft de pony ook wat meer hulpen nodig, het is zijn moeilijke kantje!

Maar ik ben echt tevreden, zaterdag heb ik wedstrijd ik hoop echt dat het veel beter zal gaan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: egnie, Jet, Juniores, Maaaarije, maaaikkee, Rubio, supervon78, VivianHesen, xSimonee, Zonnebloem24 en 133 bezoekers