Wie heeft een arabier en rijdt er western mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Wie heeft een arabier en rijdt er western mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 11:41

Wie heeft er een arabier en rijdt er western mee? Ik ben van plan binnen kort een pony aan te schaffen om western te rijden. Nu twijfel ik tussen een quarter/paint en arbier.
Ik zou graag willen weten hoe een arabier in westernrijden is?

Ben aan het rondkijken voor een leuk jong paard om western mee te gaan rijden!!!!


Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:35

Hoi,

ik zag dat je vlakbij Utrecht woont.... morgen, zaterdag 15 mei, organiseert de DAWRA een westernwedstrijd voor Arabische Volbloeden in Bunschoten, tegelijk met de Amateurkeuring en dressuurwedstrijden van het AVS. Als je het leuk vindt, ben je natuurlijk van harte welkom. Eventueel kan ik je dan daar ook meteen wat meer vertellen over de Arabier in de western - daar weten we alles van Haha! , ik rijd zelf meerdere AV's in de western.

Laat even weten of je komt kijken, dan kunnen we afspreken, als dit niet lukt, zet je vragen dan even in de mail, dan kan ik ze op die manier beantwoorden.

Groetjes,

Krista Sterrenburg
DAWRA

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 15:47

Hoe laat is de westernwedstrijd? want 's morgens kan ik helaas niet. Als het in de middag is wil ik graag komen kijken.
Groeten,
Sandra

Ben aan het rondkijken voor een leuk jong paard om western mee te gaan rijden!!!!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:46

ik heb tijdje een arabiertje gereden die western was, is opzich wel te doen maar dat paardje was niet echt western, alleen zadel en hoofdstel, dus k kan niet echt veel zeggen.
Maar het is wel leuk!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:22

Ik heb Norita gekocht bij de fam. van Duyvenbode (pandarosa arabians in Klijndijk). Er werd met de zus van Norita western gereden en volgens mij op een best hoog niveau, maar dit waren volgens mij wel wedstrijden van het AVS. Quarters hebben naar mijn idee de hoofdrol met western, maar een voor western geschikt gebouwde arabier kan erg goed meekomen.


Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:11

Een vriendin van mij heeft sinds kort een arabier gekocht, en rijd er ook western mee.
Hij schijnt erg goed mee te komen, ze rijd reining met hem en hij vind het geweldig om te doen!
Haar voorkeur ging wel uit naar Quarters, ze had ook eerst een veulen.
Die is helaas overleden, eigenlijk wou ze weer een Quarter maar ze is toch verliefd geworden op dit Arabiertje!


dewaalpony
Berichten: 0
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:57

hoiiiii allemaal.
ik heb ook een arabier nrps!
daar reed ik western meej ik stap alleeen over naar een appaloosa!vandaar dat mij pony te koop staat !hebben jullie interesse mail dan even!bedankt xxxjes

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:22

ik rij ook mijn een arabierken en dat gaat super het is een 7jarige ruin, ik doe der zowat all around mee reining, pleasure, en nu gaan we de trail wat proberen enzo hij doet het heel goed en het is echt een juweeltje onder het zadel om een arabier te rijden in de western, in vergelijking met de zwaardere quarters die minder sierlijk bewegen in hun gangen ...................

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:37

ik rijd ook western met arabjes!
Over een jaar hoop ik mn eigen arabje western in te rijden, tot die tijd rijd ik op arabjes van andere mensen.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

canonball
Berichten: 58
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:54

Mijn araber doet het ook erg leuk, ik rij reining met haar en horsmanship, ze vind het eruug leuk, en ik ook.
En we doen een tikkeltje endurance erbij.

Er zijn steeds meer mensen met paarden, Maar steeds minder "Paardenmensen"!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 01:10

CounTree op Bokt rijdt western met haar arabier. Je zou haar eens kunnen PB'en erover. Ik heb begrepen dat arabieren prima geschikt zijn voor western. Ze zijn snel en wendbaar en dat is voor sommige takken binnen de western erg handig *LOL*

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:50

ik heb een western NRPS-er. maar wat wij doen is vooral basis omdat ik simpelweg niet western-ruiter genoeg ben om mijn paardje alles zelf te leren. maar we hebben plezier, het gaat goed en we laten het hierbij.
freestyle gaat bij ons wel steeds een treedje hoger *hiephoi!*

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:23

Sinds februari ben ik ook steeds fanatieker aan het westernrijden (daarvoor dus 'gewoon' dressuur). We zijn nog maar in de basis bezig, maar oefenen vooral reining en horsemanship onderdelen.
Kaunos leert echt heel snel en vindt het ook ontzettend leuk. Wie weet gaan we in het najaar een keer een wedstrijdje starten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers