western les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

western les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 21:50

Als je les hebt , op je eigen paard of op een lespaard, wat vind je dan leuk/ fijn om te oefenen?


Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:08

Ik heb les op mijn eigen paard. Ik vind eigenlijk een heleboel leuk. Zoalng er maar uitdaging in zit. Ik rij trail pleasure en horsemanship.
Ik vind het leuk om een parcour te rijden, maar natuurlijk moet er ook aan andere dingen gewerkt worden.
Om zo nu en dan evn iets geks te doen, bootrace of zo, lijkt me ook wel leuk, maar dat is dan gewoon voor de lol. Haha!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:43

ik vind het heel leuk om elke keer weer de grenzen van mijn paard en van mij te verleggen op aale onderdelen,maar bij het buitenrijden toch in het bizonder

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:52

Ik vind de zijgangen altijd erg leuk, in stap of in draf, over de diagonaal, langs de rand van de bak en in het midden. Schouderbinnenwaarts op lange lijnen en ook op de cirkel in stap en draf. Ook oefeningen om het paard te buigen en lenig te maken (cirkeltjes hoofd en hals naar binnen en naar buiten, slangevoltes). En het is dan echt een genot om te voelen dat je paard leniger en op den duur heel soepel in zijn lijf wordt...

Je suis Charlie.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:54

Ik vind het belangrijk dat mijn paard zich normaal gedraagt in de les. Zoals ik al zei ben ik een reiningruiter maar merk aan mijn paard dat ik niet altijd hetzelfde trainingspatroon kan volgen. Hij verveelt zich gauw, dus afwisseling is nodig. Maandag: longeren dinsdag en woensdag: rijden donderdag: in de groepsles. Vrijdag: afbouwen zaterdag: longeren/stapmolen Zondag: lekker los met de pionnen. Zo blijft het toch een beetje afwisselend voor hem, maar reperteer je toch de oefeningen. want alleen van herhaling leert het paard. In de les vindt hij (seapy) het erg gezellig want niets is leuker om met 8 paarden tegelijk te galloperen. Vooral als er een paard een paar bokken geeft is dat helemaal te gek om een rare sprong te maken. Haha! Het enigste wat ik erg mis zijn de Koe Koe Koe Koe .

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:23

Stelling, buiging en op eigen benen lopen. Oftewel we zijn nog driftig bezig met de basis waar we lekker de tijd voor nemen.
Tjo vindt dit erg moeilijk dus ik pak het er tijdens buitenritjes ook bij en dan gaat het perfect, maar in de bak....... Haha!
Ach ze is nog jong, we hebben nog 20 jaar (of meer). Binnenkort gaan we ook 1x per maand traillesjes volgen, dat lijkt me echt geweldig, lekker afwisseling en een doel om tijdens de basislessen naar toe te werken.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:34

Ik heb geen les dus daar kan ik niet over meepraten, maar wat ik wel heel leuk vind is als we koeien gaan pennen op 1 van de plekken waar een heleboel rozenstruiken staan. Soms wil er nog wel eens een koe uitbreken en daar moet je dan natuurlijk achteraan om d'r weer terug te brengen. En soms moet je er best hard achteraan en dan met die rozenstruiken is het net een concours hipique *LOL* De hoge struiken gaat ze wel omheen meer de lage struiken springt ze overheen. Ik moet mezelf dan vast gaan houden van het lachen *LOL* Waarom weet ik niet, maar ik vind het gewoon leuk Haha!

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

DubbelFun

Berichten: 88484
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:51

Ik heb ook geen les, al zou het voor Sugar af en toe hard nodig zijn (eigenwijze druif Haha! )

Ik ben al blij als we na een bosrit weer samen thuis komen en het beide naar de zin gehad hebben. *LOL*
Overigens pas ik alles wat je in een bak kunt doen aan trail, zijgangen etc gewoon buiten toe (al dan niet gepland Lachen )

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:05

ik sluit me eigenlijk helemaal bij Vippie aan, ook wij zijn nog druk bezig met de basis. Gaat lekker, maar langzaam en dat vind ik helemaal niet erg Haha!
Ik vind het vooral leuk om te merken dat er vooruitgang in zit, ben gewoon blij met elk stapje voorwaarts. Als het straks weer wat langer licht wordt kan ik weer wat meer naar buiten, zodat ik daar ook lekker vanalles en nogwat kan oefenen.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:27

Sugarmiss schreef:
Ik heb ook geen les, al zou het voor Sugar af en toe hard nodig zijn (eigenwijze druif Haha! )



Voor jezelf niet dan Verward

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:32

Les, les ,les daar droom ik alleen nog maar van. In mijn hele leven heb ik anderhalf jaar paardrijles gehad. Veeeeeeeel te weinig. Nog een wonder dat ik erop kan blijven zitten Haha!

Vroeger hadden we lekker op zondagochtend les met een groep hele leuke mensen van een heel gemotiveerde intructrice. Maar ja, de manegehouder raakt aan de booze de boel raakte in verval en dat was het einde van de pret. Sindsdien modder ik maar een beetje aan.

Dus wat ik graag zou willen: een manegehouder die niet aan de booze raakt Clown


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:15

Ik vind de zijgangen inderdaad ook erg leuk om te doen, en keertwendingen om de achterhand vink leuk!

Ik rijd nu altijd op een redelijk jong arabiertje (een manegepaard overigens) is af en toe nog stroef in de mond dus ik vind het altijd wel leuk als ik merk dat we weer een stap vooruit gaan en ze steeds losser wordt.

Ik ga a.s. zondag mijn eerste onderlinge westernwedstrijd meedoen. Ik begin gewoon bij de beginners alhoewel ik denk dat ik wel beter kan, maar lekker bij het begin beginnen. Ik doe mee in de pleasure, héél leuk Vingers aflikken

Vandaag ging het trouwens heel goed...heb de hele les op 1 hand gereden! Maar eeh...dit bericht is meer offtopic dan ontopic geloof ik...snorrie Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:23

Ik ben op dit moment voornamelijk bezig om te werken aan het galoperen. Rustig tempo, verzameld lopen, changementen. Het tempo is op dit moment niet zo'n probleem, want meneer is niet zo vlot in de winter Slapen (beetje last van najaarsmoeheid ofzo Verward )
Maar die galopwissels... Die zijn wel moeilijk, maar dat vind ik op dit moment wel erg leuk Pling Iemand nog tips???

En ik doe veel met inbuigen en kleine figuurtjes rijden. Daar blijft hij soepel van. Maar dat is eigenlijk meer een basis oefening tijdens het warmrijden dan dat ik daar echt hard aan werk.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

DubbelFun

Berichten: 88484
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 11:44

seapy schreef:
[Voor jezelf niet dan Verward
[/quote]


Oh ongetwijfeld, ik heb heus nog veel te leren, maar daar ik geen wedstrijdambities heb en Sugar nog minder *LOL* EN ik niet de meest consequente ruiter ben EN ik liever lol heb tijdens een buitenrit dan me ga zitten ergeren aan een paard wat duidelijk géén lol heeft in dingen die op dat moment geen nut hebben (zoals een goede hoofdpositie of changeren op een rechte lijn) dwing ik het ook niet af.

Dat houdt dus niet in dat mevrouw in alles haar zin krijgt }> ze kent haar trailoefeningen; hekken zat om open te doen op de Veluwe Haha! , takken zat om zijgangen te doen en een changement vlak voor een bocht lukt ook prima. Daarbij is ze 99% 'bomb-proof' en dat is mij meer waard dan een super getraind paard, wat bij niet uit de verf zou komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers