Hoeveel geld kan ik vragen voor mijn pony??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Hoeveel geld kan ik vragen voor mijn pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 23:41

Hallo,

Ik heb besloten mijn pony te verkopen, omdat ik geen er geen tijd meer voor heb en ik er toch veel te groot voor ben. Ik heb een paard die ik wel houdt, maar een pony en paard is teveel. Nu is mijn vraag wat ik kan vragen voor mijn pony... niet dat dat belangrijk is, maar ik wil wel graag weten wat mijn pony minimaal op moet brengen.

Hier een beschrijving:

- New Forest pony
- Merrie
- 20 jaar
- 1.37m
- ontzettend lief
- geen gebreken
- zadelmak, verkeersmak, trailermak
- met papieren
Inlc: winterdeken, vliegendeken, hoofdstel, bit, teugels, peesbeschermers, bandages, halsters, halstertouw, dekensingel etc.

Wie kan mij vertellen wat ik voor mijn pony mag/kan vragen?

Ik hoop op een reactie.

Groetjes Linda


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:43

tussen de 4 en 5 duizend gulden denk ik en aangezien ze papieren heeft...ze is tenslotte toch al 20 jaar ondanks alle spullen die je erbij verkoopt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:44

1500 - 2000 Verward
Het is al een redelijk oude pony en bovendien een C-pony. Er zitten wel wat spulletjes bij maar geen zadel bijvoorbeeld.
Ben benieuwd naar wat de rest zegt.


Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 23:46

Hoi

4000-5000 lijkt mij wat veel, het gaat me niet om de prijs nogmaals, ik vind een goed en blijvend nieuw huis belangrijker. Maar ik wil graag een redelijke vraagprijs weten, dus jullie mening! Hoop dat er nog meer reacties komen.

Groetjes Linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:46

Misschien kun je haar schenken aan iemand voor een goed tehuis. Marktwaarden heeft je pony niet meer ivm haar leeftijd. De spullen die je er bij doet hebben wel een geringe waarde.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:48

Ok, misschien heb ik wat overdreven...maar rond de 2800 gulden kun je wel vragen..

wel een behoorlijk verschil tussen 4000 à 5000 en 2800, maar had me ff verkeken op de hoogte Knipoog
Bovendien denk ik, dat als het je meer om een goed tehuis gaat (is hartstikke logisch natuurlijk) zou ik rond de 2500 vragen...niet te veel, maar ook weer niet te weinig zodat je dalijk rare reacties krijgt...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 02:19

Gewoon weg doen voor heel weinig als je zeker weet dat ze t goed krijgt. 2800 kan je echt niet vragen en ga je er zeker niet voor krijgen. Ik zou meer denken aan 500 gulden mits ze goed terechtkomt. Ik zou eigenlijk niet eens aan geld gaan denken want t is niet makkelijk om zon oudje kwijt te raken. Die suggestie van weggeven lijkt mij een goede oplossing.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 09:36

Ik denk dat ong. 2000 een hele redelijke prijs is. Guldens dan he.
Ondanks dat ze al 20 is zitten er wel een heleboel spullen bij!
Of ook iemand haar daadwerkelijk wil kopen is een ander verhaal, want je moet maar net iemand treffen die naar zoiets opzoek is, en de meeste mensen kopen toch een jongere pony!!

En het ligt er natuurlijk ook aan hoe haar conditie enzo is. Sommige ponys zijn rond hun 16e al helemaal op, maar mijn verzorgpony is 23 en die vind het hardstikke cool om door de bossen te crossen en heeft nog volop energie enzo! Ik denk dat het daar ook erg aan ligt.

Maar zover ik begrijp kan er nog gewoon op jouw merrie gereden worden?

Zoals al gezegd word weggeven aan een goed tehuis kan ook altijd
Laatst bijgewerkt door Nintu op 17-01-02 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:07

Ik denk dat je hem hooguit voor f 1000,- verkocht kan krijgen. Misschien vinden veel mensen hier hem meer waard, maar hij is 20 jaar en ik denk niet dat je iemand tegen zult komen die er meer voor zal geven.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:17

Ik denk ook dat de prijs zo tussen de 1200-800 gulden zal kunnen liggen,
de mensen kunnen zo'n pony ook heel moeilijk nog verzekeren.
Is ze geschikt voor jonge kinderen, om op te leren rijden?
Dan is ze meer waard dan een 20 jarige dondersteen Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:19

Voor 1000-1500 gld als gezelschapspony of voor kleine kinderen die er af en toe op willen rijden. Het lijkt me een hele leuke pony maar de leeftijd van je pony drukt de prijs.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 11:16

Voor weinig geld zou ik haar niet weg doen! Helaas denken veel mensen, dat als ze niet veel gekost heeft, ze ook niet veel waard is (als je snapt wat ik bedoel Verward !!).
Is er misschien een mogelijkheid dat je een bijrijdster voor d´r zoekt, die alle kosten voor haar rekening neemt, maar dat ze gewoon bij jou blijft staan? Dan heb je iig de controlle dat het werkelijk goed met d´r gaat en degene die haar "neemt" heeft toch een eigen paardje Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 11:32

Hoi

Kim is een absolute leerpony!
Ze doet geen vlieg kwaad en zal nooit bokken of steigeren.
Het is echt een schat van een pony. Ik zoek gewoon iemand die haar een goed blijvend huis kan bieden met een goede stal en weidegang. Ze is nog in goede conditie en houdt op zijn tijd wel van een crosspartij!!
Ik denk dat ik toch zeker wel met die spullen erbij 2000 gulden kan vragen, lijkt mij. Als mensen echt een superbrave pony zoeken en het is nog een mooi beestje ook.

DOei doei!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:12

nou ik vind tussen de 1.000 en 2.500 wel een goede prijs, ze is al wat ouder maar dat wil neit zeggen dat ze zich oud voelt.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:38

Ik ben het met Mytens eens over de prijs. Als ik zo'n pony voor mijn dochers zou kopen dan zou ik niet boven de 1500,- willen betalen omdat ze toch vrij oud is. Je loopt het risico dat ze over een paar jaar wat gebreken gaat krijgen en de dierenartskosten wat hoger oplopen.
Dat is ook de reden dat ik haar niet snel zou willen kopen om eerlijk te zijn. Zo'n pony zou ik namelijk niet meer door willen verkopen.

Daarnaast heeft degene die haar koopt straks een bejaarde pony staan en dat kost ook geld terwijl je er dan verder weinig mee kunt.

De pony van mijn oudste dochter was zestien toen ik haar kocht en dat vond ik al ietwat oud maar nog te doen. Overigens is dat een Welsh K (met papieren) van 142. Haar heb ik gekocht voor 2500,- inclusief hengstveulen van geregistreerde dekhengst. De opvolger staat dus al te trappelen Haha! . Maar ik hoop dat Gwenn nog jaren meekan als rijpony en daarna mag ze hier van haar pensioen gaan genieten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 17:52

Inderdaad 1500 gulden (zonder toebehoren) is meer realistisch. Het gaat om een pony (oké, met papieren), dat is één en het dier is 20 jaar dus heeft niet veel wedstrijdambities meer. Dus eerder een goede leerpony voor een gezin met kleine kinderen. En zo'n families gaan heus geen 3000,- betalen voor zo'n pony.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:01

kan ze nog gedekt worden???

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:02

1500 gulden moet je er toch wel voor krijgen natuurlijk. Misschien wat minder, maar natuurlijk wel een goed tehuis. Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:41

ik denk ook rond de 1500 gulden gezien de omstandigheden; leeftijd en geen extreme dure spullen zoals zadel erbij

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:01

Heeft de pony wedstrijdervaring en dergelijke. Als ze bijvoorbeeld M heeft gelopen kun je er meer voor vragen als wanneer ze alleen recreatief is gereden!
Mijn eerste (huur)pony was ook 19 dat ik haar kreeg, maar omdat ze Z2 had gelopen was ze toch nog wel wat waard als leerpony voor een onervaren ruiter!

Als ze wedstrijdervaring heeft kun je wel 1200 euro vragen, anders denk ik ongeveer(even rekenen *LOL* ) 800 euro.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:17

Ik denk dat je zonder hogere wedstrijdervaring (m of hoger) zo tussen de 1200 en 1800 gulden kunt krijgen. De leeftijd is het probleem. Op zich wel een leuke maat voor een kinderpony, maar meestal willen die mensen er niet veel aan uit geven (tenzij een fantastische leerpony voor wedstrijden e.d) en de pony wordt natuurlijk heel moeilijk te verkopen als hun kinderen er na een jaar of 4 uitgroeien. Dat speelt mee.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:26

Wij kregen onze 21 jaar oude pony voorniks.
Als hij maar een fijne stal en lieve baasjes kreeg.
We hebben zelfs afgesproken dat ze hem terugneemt als
we er niet meer op kunnen rijden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:08

1000,- + een goed tehuis

Dan kun je denk ik heel blij zijn!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers