Eclipse - oud schilderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Eclipse - oud schilderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:18

Afbeelding

Een oud schilderij/tekening die ik een paar jaar geleden van het legendarische renpaard Eclipse heb gemaakt in de stijl die men voor het paarden schilderen in die periode gebruikte. Een dubbel oudje dus. Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:20

Hmm. Nu zie ik dat het scannen toch scheef is gegaan. De benen staan nu bergafwaarts, wat eerst toch echt niet het geval was. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:32

Dit past denk ik beter bij [CB]. Lachen

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:45

wat gaaf! je herkent die stijl meteen OK dan! , een beetje cartoonachtig maar toch realistisch, vooral die benen vind ik heel mooi gedaan.

Die achtergrond ziet er ook super uit

Is het met pastel gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:59

Ik heb net een bericht naar het moderator-collectief geschuurd met de vraag of ze dit even willen verplaatsen, bedankt voor de tip! De vorige keer (eeuwen geleden) dat ik iets creatiefs op Bokt zette bestond CB nog niet, dan voel je je dus wel oud.. Haha!)

En het lijkt inderdaad verdacht pastellerig, Iceprincess, maar ik vrees dat dat op de rekening van de scanner komt. Het is begonnen met een aquarel, die ik vervolgens na een grootse mislukking met acryl verder heb uitgewerkt, waarna ik gras, muren, heuvels en paard met potlood heb gedaan (over de oude verflagen heen). Het grappige is dat er zoveel potlood overheen zit dat het paard in het echt helemaal is gaan glimmen, waardoor mensen die het origineel zien wel eens vragen of het olieverf is.

En de stijl was erg leuk om te doen, zo'n giraffennek en die lange benen en rug, en eigenlijk een heel raar hoofd met rare kleine oortjes en enorme ogen. Vooral als je vaak realistisch werkt is zo'n apart schilderij toch altijd weer leuk.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:28

Eclipse ken ik Bloos!
ik lees nu op dit moment boeken van de Zwarte hengst...
daarin moet zijn dochter Black Minx tegen Eclipse racen
vind het een heel mooi schilderij hoor *LOL* die stijl is ook erg leuk moet ik zeggen Lachen

'In het land der blinden is eenoog koning'

8Eveline

Berichten: 3205
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:37

Ik vind hem wel eluk, aleen die nek vind ik akelig dun. Maar tja ik weet ook wel: dat hoort bij oude tekeningen. Maar toch zie ik liever een wat dikker nek. Maar je hebt het errug mooi gedaan hoor Vooral de achtergrond vind ik werkelijk prachtig. Ik ken zelf het paard geloof ikku niet, wle grappig z'on een been half wit Lachen

Nog steeds dyslecties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:48

Haha! En dan moet je bedenken dat ik persoonlijk verzot ben op Andalusiers, berbers en alles met een stevige hengstennek en lekker dikke billen. Tijdens het maken van dit werk dacht ik dan ook de hele tijd oneerbiedig 'wat een worstpaard!'. Maar juist dat contrast met wat ik normaal doe (nu een erg groot 'historiestuk' met stadhouders gezeten op zeer voluptueuze barokke beesten met errug veel hals Haha!) maakt het weer erg leuk en zet je als tekenaar weer op scherp.

8Eveline

Berichten: 3205
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:08

Tja ik zie ook graag een mooi Andalusiers hals. Tja zo leer je wel goed te kijken naar wat je tekenent. Maat het resultaat is mooi hoor.

Nog steeds dyslecties

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:34

héél mooi!
dat moet je echt ophangen!!!
mooi paard btw.
heb ik mijn (pennymeisjes)paardenboek ook een foto van hem Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:01

Ik ben eraan begonnen nadat ik eens een stapel Wereld van Pony en Paard's doorbladerde (eeuwen geleden dus Haha!) en daar een schilderij van Eclipse zag. Ik heb daarnaar gekeken voor de aftekeningen, maar vervolgens mijn eigen ding gedaan (mijn paard kijkt bijvoorbeeld naar links, het oorspronkelijke naar rechts). Eigenlijk wilde ik gewoon een paard in die stijl schilderen en dan ook graag een vos. En toen was Eclipse een mooie mytische kandidaat daarvoor.

De tekening zit normaalgesproken ook in een lijst (tot ik ging scannen), maar hij hangt helaas niet omdat ik gewoon geen plaats aan de muur heb (schuine muren). En zo is het ook met de rest. Of het hangt met een punaise aan een deur of het staat in een lijst op de grond. Shame on me... Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:32

Ziet er gaaf uit hoor... en wat een waanzinnig creatief gebruik van materialen zeg Lachen

ik heb zelf ook altijd problemen met m'n tekeningen/schilderijen... bij mij zit het meeste gewoon in een map Lachen

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:40

Mietje schreef:
Eclipse ken ik Bloos!
ik lees nu op dit moment boeken van de Zwarte hengst...
daarin moet zijn dochter Black Minx tegen Eclipse racen
vind het een heel mooi schilderij hoor *LOL* die stijl is ook erg leuk moet ik zeggen Lachen


Nee, dat is een verzonnen renpaard Knipoog

De 'echte' Eclipse was enkele eeuwen terug het grootste renpaard van zijn tijd. In heel veel encyclopedieën kan je achtergrond informatie vinden

Ik vind 'm echt vreselijk mooi!!!! Prachtig! OK dan! *verliefd*

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:46

Leo_ke"]
[quote="Mietje schreef:
Eclipse ken ik Bloos!
ik lees nu op dit moment boeken van de Zwarte hengst...
daarin moet zijn dochter Black Minx tegen Eclipse racen
vind het een heel mooi schilderij hoor *LOL* die stijl is ook erg leuk moet ik zeggen Lachen


Nee, dat is een verzonnen renpaard Knipoog

De 'echte' Eclipse was enkele eeuwen terug het grootste renpaard van zijn tijd.
[/quote]

oooooow hahaha ik dacht direct; Eclipse, vos, bles! HEEEEEEEEJ de zwarte hengst boekjes
niet dus... Scheve mond weer wat bijgeleerd Tong uitsteken

'In het land der blinden is eenoog koning'


Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:36

Wat ongelofelijk mooi zeg! Tof gedaan! Mooie stijl *top!




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers