Paloma @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Paloma @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 16:27

Hallo Bokkers!!

Zaterdag was het dan zover: GeNeRaAlTjE reed voor het eerst mee in onze les! (heeft verder nix met dit topic te maken maar goed het is een openingszin Tong uitsteken) Omdat het zo'n lekker weer was besloot onze instructrice dat we in de buitenbak gingen rijden.
Normaal is mijn vaste paardje dan wat gespannen en moeilijk los te krijgen. Nou daar had ik gisteren helemaal geen last van.
Ze liep na even loswerken echt super voor haar doen OK dan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Achter mij gallopeerd GeNeRaAlTjE op Generaal

Afbeelding

Afbeelding Hoe achterlijk zit je door in een rotzadel Tong uitsteken Achter mijn sjaslique op Rostan

Afbeelding Ff stappen en kletsen met summerfeel

Afbeelding

AfbeeldingYeeeehaaaaaaaahh.......euhhhhh en wat doen mijn armen daar Verward Verward

Afbeelding Duikboot....


Afbeelding Apart kapsel Paloom Tong uitsteken ( nog van de carroussel denk ik Verward )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Mijn grote trots...voor sommigen van jullie stelt dit misschien nix voor. Maar voor Paloom en mij heb ik dit altijd als ondenkbaar beschouwd

Afbeelding Ook grote trots...we hadden zo hard gewerkt dat t schuim onder haar deken stond ( en tussen haar kont *LOL* )

Afbeelding

Afbeelding Vooruit dan...voor deze ene keer ff schuren terwijl ik er nog opzit

AfbeeldingKlaar met schuren .... Pling

Afbeelding We kletsen wat af..ik en GeNeRaAlTjE Bloos

Afbeelding Moe maar voldaan.. Gaaaap

Afbeelding Nog maar eens schuren (mooie foto vind ik dit)

Afbeelding En richting binnenbak...waar ik er een beetje schuldig achterkwam dat ze nóg een uur moest lopen bij beginners Ach gut (liep ook al een uur vóór mij bij beginners)

Het zijn er nogal veel Bloos Maar ik hoop dat jullie ze leuk vinden en komen met wat opbouwend commentaar (geen pianohandjes...tenen naar binnen, schouders naar achteren Tong uitsteken) en gewoon leuke reacties Haha! Haha!

Oowja...teugels zijn soms wat te lang...dit kwam omdat hem er soms gewon niet goed bij had (rechterhand vooral) óf omdat ik daar ging uitschuiven ( poging tot) en dan zag Paloom op t moment van de foto nét iets anders..ik zal er de volgende keer meer op letten....wat langzamenr uitschuiven

XxX djoontje en Paloma

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:42

Leuke foto's *LOL*
Maar wel een drukke les of niet?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 16:50

Hahaha ja.....niet schrikken: we rijden met 14 man Bloos!
Maar toch kom ik naar mijn idee bijna niemand tegen....we hadden we een bijna-frontale botsing op x toen we met 6 man tegelijk van hand probeerden te veranderen..ieder met een ander figuur...Haha!

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:56

whahaha,
komen wij aan met z`n viertjes, en nog last hebben van elkaar Bloos
Verder leuke foto`s, geinig koppie heeft die pony waar je oprijdt(of paard Verward )
Generaal heeft een mooi kleurtje

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:11

Hoi, je leunt alleen wel af en toe erg naar voren (en drukt dan de teugels naar beneden lijkt het wel) Wel erg leuk en gezellig met zo'n grote groep, of niet Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:17

Wel netjes hoor, dat je zo makkelijk in zo'n grote groep kan rijden. Je moet inderdaad je gewicht meer naar achteren verplaatsen, echt op je kont gaan zitten! maar voor de rest netjes hoor.

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 17:25

Ik weet t...maar t is zooow moeilijk...
Dat naar voren leunen is echt sinds ik op haar rijd...en ik doe het ook alleen op haar Verdrietig
Mijn teugels naar beneden drukken komt denk ik alleen omdat ik ze tijdens het lichtrijden op hun plaats wil houden ( Paloom houd er niet van als er veel met haar bit gerotzooid wordt):D:D

En het is inderdaad supergezellig!!

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:29

Ja, je paard loopt iets te veel op de voorhand en daardoor ga jij iets naar voren zitten. Dus het kan wel kloppen dat je op dit paard er meer last van hebt, want je gaat automatisch mee met je handen, en daarna de rest van je lichaam, toch proberen op je middelpunt te letten, dat het niet te veel naar voren ligt, en dat is moeilijk hoor! maar succes!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:31

Ik vind het er netjes uitzien! Je rijdt hem netjes. Was dit de eerste keer dat je op dit paard reed?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:36

14 man Scheve mond !!!!
dat vind ik ascociaal!
10 is IMO meer dan maximaal voor een manege les
ga eens na , als je met 10 man rijd heeft de instructeur per ruiter 6 minuten de tijd....
en hoeveel betaal je daar dan voor??

maar goed, daar kun jij niets aan doen
ik vind dat je erg netjes rijd op dat beestje hoor
en commentaar is hierboven al gegeven Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:57

Bekend terrein daar Schijnheilig Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:01

jeetje dat leer je wel voor elkaar uitkijken met zoveel haha! Verder zie ik dat je paard erg veel op de voorhand loopt, en lijkt te hangen. Ophoudingen en been probeer dat eens om hem wat meer op te richten!

Maarja het is een manege pony? D8 ik? Dan snap ik dat dat niet meevalt. Want er rijden zoveel mensen op!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:07

Leuke foto's! Aan de ene kant een voordeel dat je met veel mensen in een groep rijd, je leert zo wel sturen. Maar 14 man vind ik wel veel!

Mogen jullie met sporen rijden op manege paarden? (blijkbaar wel) Het ziet er verder netjes uit!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:13

heey Djoon,

Het zijn leuke foto's geworden, ik meot ook maar weer is foto's laten maken. Maar jij en Paloma gaan echt goed vooruit en om een manege paard zo aan het lopen te krijgen is al een kunst vooral als je zag hoe ze voor jou liep. Echt goed hoor! Jou en paloma vergeleken bij mij en Rostan dan ging het bij jou toch echt beter.

Groetjes sjaslique

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:51

Super gezellig? Bloos!
Super super super super gezellig bedoel je Tong uitsteken
Ik vond het echt zo vet en ik heb zo heerlijk gereden!!! (Dat ga je de hele week nog horen Haha! )
En paloom liep echt goed hoor Djoon! Super meis! Volgende week weer *LOL*

asjoe4ever schreef:
Generaal heeft een mooi kleurtje


Ja he *LOL* Hij is echt zooo mooi Kwijl
Kijk maar, made by Djoontjes digi Tong uitsteken

Afbeelding
En ja, ik weet het, het lijkt net alsof ik heel hard trek gezien zijn open mond, maar dat is echt niet zo. Ik heb m'n teugels eerder te los als te strak, maar hij gaat heel erg hangen en dan gaat ie kauwen. Dus daar moet nog aan gewerkt worden Knipoog

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 12:05

Tulandro"]
Ja, je paard loopt iets te veel op de voorhand en daardoor ga jij iets naar voren zitten. Dus het kan wel kloppen dat je op dit paard er meer last van hebt, want je gaat automatisch mee met je handen, en daarna de rest van je lichaam, toch proberen op je middelpunt te letten, dat het niet te veel naar voren ligt, en dat is moeilijk hoor! maar succes!
[/quote]

Dat is waarschijnlijk dus de reden..maar om een paard wat al 4 jaar op haar voorhand hobbelt binnen een uur daar vanaf rijden is niet haalbaar voor mij....voor niemand denk ik...want na jou hobbelt er weer een beginner op die héél erg trekt en raar zit. Dan gaat Paloma heeel onregelmatig lopen en valt compleet op haar voorhand. Nog erger dan bij mij Bloos! (het uur voor mij drukte ze haar rug de hele tijd weg...liep super onregelmatig en zakte door haar achterbenen...Dat deed ze bij mij dus helemaal niet gelukkig, want ik was al bang dat er iets niet goed was)

Maar heeel erg bedankt voor de tip!! OK dan!

[quote="crossmonster"]
14 man !!!!
dat vind ik ascociaal!
10 is IMO meer dan maximaal voor een manege les
ga eens na , als je met 10 man rijd heeft de instructeur per ruiter 6 minuten de tijd....
en hoeveel betaal je daar dan voor??
[/quote]

€ 10,80 voor een uur....Maar in onze les is het zo: kom je om te leren rijden dan krijg je les, kom je om domweg rond te hobbelen dan krijg je minder aandacht. Want deze mensen luisteren dan toch niet naar de tips die ze krijgen. (waarom ze in onze les zitten...ik zou t niet wéten)

[quote="BounceBabe"]
Ophoudingen en been probeer dat eens om hem wat meer op te richten!
Maarja het is een manege pony? D8 ik? Dan snap ik dat dat niet meevalt. Want er rijden zoveel mensen op!
[/quote]

Ik moet haar juist zo laaag mogenlijk rijden van mijn instructice. Die achterhand eronder krijgen lukt niet in eeen uur. Maar als je half om half doet: achterhand goed actief en dan vwnw laat ze haar rug eindelijk eeens los. Dit doet ze bijna nooit in andere lessen heb ik me laten vertellen.

[quote="Ojasper schreef:
Mogen jullie met sporen rijden op manege paarden? (blijkbaar wel) Het ziet er verder netjes uit!


Ja..maar alleen in de gevorderden lessen. En die sporen worden bij ons váák echt als hulpmiddel gebruikt. Ik gebruik ze ook om haar scherper aan t been te maken.Zonder sporen kan ik haar de hele les de bak door meppen, dat is voor haar niet leuk, voor mij ook niet. En onze paarden zijn vaak zo afgestompt op die zweep dattie vaaak maar 2 minuten effect heeft. Verdrietig Sporen er één keertje inprikken heeft een langdurig effect...dat is naar mijn mening iig een stuk diervriendelijker.

En liek en miek: thnx meissies!!! Maar jullie gingen ook lekker hooor!!! OK dan!

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:03

Eey djoon Clown

Beetje late reactie, maaruhm... waarom heb je me niet alle foto's gestuurd op msn ?
Ik ben nu dus echt vreselijk boos he Haha!
Ze liepen beide zo te zien lekker, ook netjes. Maar jouw handen af en toe, je zit op een paard niet achter een piano Bloos

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 22:12

Jaja...mij alles zitten verwijten en er zelf niet zijn op msn Tong uitsteken
Mijn handen ik weet teerst stonden ze altijd kaarsrecht........maar ach....je rijd om te leren he

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:10

heey joon het gaat al goed vooruit he?? maar je moet nog wel een beetje op je voeten letten want dat worden soms wel een beetje kapstokjes... maar verder.. prima hoor!!

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 10:02

Heeej!!

Trouwens ontdekking van de eeuw: zelfs op paco's voorovergekantelde zadel zit ik recht!!! Verward
Dus t ligt echt aan het op de voorhand lopen van Paloom (denk ik Schijnheilig )
We gingen trouwens heeel hard..he liek Tong uitsteken Dat was echt een ramp...
Hopelijk zaterdag weer gewoon Paloom. Zij blijft de beste voor mij!!! Lovers

En die kapstokken joyce: ik werk eraan en doe t al minder..mjaa sóms let je ff niet op en dan zijn ze er weer Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:03

haha had je op paco gereden dan?? en natuurlijk was ik er weer niet om het mee te maken he! naja volgende keer beter...

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 11:45

Ik hoor van meer mensen dat ze het jammer vinden dat ze dat moesten missen....mjaa zo bijzonder was t niet hoor Bloos

T ging kort gezegd zo:

Paco -> Slapen
IK -> Boos! ... ~~}>
Paco -> 2 seconden wakker...om vervolgens weer ->:O
Ik: Stoom uit je oren ~~}> ~~}>

Dus na 15 min was ik al helemaal uitgeput...en marloes en angelique hadden lol joh!!>;). Daar wordt je dan automatisch nóg pissiger van

Maarja..heeft de rest weer even kunnen lachen he....Haha! Haha!

XxX Djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:53

Heey Djoon,

het was echt geweldig hoor hoe jij op paco zat vorral dat jij hem een tik gaf en hij ging stil staan dan krijg je ook van die mooie foto's van mijn gezicht als ik je aan het uitlachen ben Haha!

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 20:11

Ach ja .....ik ben ondertussen druk bezig de deal te onthouden die we gesloten hebben

Enneuh...'tik'...dan ben ik benieuwd of jij harder kan slaan >;) Clown

( en nee mensen..leuk vind ik t niet om dat beest constant met al mijn kracht te moeten slaan) je hoorde bovendien van mijn instructrice langs de kant heel lollig zeggen: oeh djoon dat vindt ie lekker...

...................Scheve mond Scheve mond Verdrietig

XxX djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers