Marengo @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Marengo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 12:32

Omdat Kristel (Marengo_82) voor een weekje op excursie is, had ik beloofd om een paar keer met Marengo te gaan rijden. Ik weet het, mijn handen zijn vreselijk, en op sommige foto's zit ik veel te ver naar voor Scheve mond .
Andere kritiek mag, wel opbouwend Knipoog

Eerst wat losrijden:
Afbeelding

Afbeelding
De nieuwe stallen die gebouwd worden zijn wel héél intressant Rolleyes

Al wat naar beneden beginnen rijden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zit ik wel heel erg naar voor Lips are sealed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heel charmant moment Scheve mond

Afbeelding

Afbeelding
Tussendoor even halthouden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lovers

En als laatste:
Afbeelding
Marengo's charmant kwijlebekje Tong uitsteken

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:34

ziet er goed uit! marengo is een mooi beestje hoor!
die laatste foto Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:39

Leuke foto's! Leuk beestje is het!
Van je handen zeg je zelf al, en je hakken uitdrukken Lachen
Die laatste foto is cool Haha!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:42

Het zadel lijkt erg ver naar voren te zitten, of zie ik dat verkeerd?
Erg mooi paard, hakken uitdrukken inderdaad, dan zit je meestal ook al een stuk rechter, en schouders naar achteren

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:42

leuk paardje

Je handen, ja, je bent daar veel te veel mee bezig. Rij hem eerst goed aan het been en aan je zit, ga dan onder goede begeleiding verder met het aan de teugel 'rijden'. Hier zet je je handen vast...

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:47

het ziet er goe uit ze yasmine
en wat een mooie buitenbak hebben ze daar! *jaloers* Knipoog

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:55

kimmy schreef:
leuk paardje

Je handen, ja, je bent daar veel te veel mee bezig. Rij hem eerst goed aan het been en aan je zit, ga dan onder goede begeleiding verder met het aan de teugel 'rijden'. Hier zet je je handen vast...



leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:58

ik ga geen rijtechnische commentaar geven, maar... hoe WIT Bloos! (hoe doen jullie dat?)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:04

leentje schreef:
ik ga geen rijtechnische commentaar geven, maar... hoe WIT Bloos! (hoe doen jullie dat?)


ehm, schone stal met veel stro doet al wonderen. Iedereen keer wanneer ik een vlek zie, dan komt mijn extra borstelbak met allerlei witmakende sprayen, shampoos en poeders aan te pas. wanneer je het laat 'verwaarlozen' blijft het er geel eruit zien

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:07

Afbeelding

trouwens, nog iets. hier zat ik ook altijd erg mee, met mij nog een heleboel andere ruiters/ amazones, niet voor te schamen, maar zeker een punt om aan te blijven denken.

Op deze foto kan je zien dat je je binnenheup intrekt. Daardoor ga je scheef zitten. Heup uitdrukken dus, voor je gevoel naar voren drukken. Schouders moeten gelijke hoog.

Succes en het gaat helemaal goed komen hoor

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:53

Wat een prachtige bak heeft Kristel zeg! En zo'n een mooie omgeving...

Je handen kunnen idd beter, als je je teugels een stuk korter pakt en je handen wat meer 'draagt' voor je zadel boven de schoft, dan is je hand een stuk vriendelijker en kan je hem makkelijker tegen je hand aandrijven.
Het is de bedoeling dat bit-teugels-elleboog 1 rechte lijn vormen. Ik ben op het moment ook heel hard met mijn handhouding bezig. Het is niet gemakkelijk, maar oefening baart kunst I guess Haha!

Maar ach, zo vaak rijd jij niet met Marengo, dus het ziet er wel erg goed uit!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 14:21

leentje schreef:
ik ga geen rijtechnische commentaar geven, maar... hoe WIT Bloos! (hoe doen jullie dat?)

Vraag me niet hoe ze dat daar doen, ik heb Texas en Rengo (allebei wit) van de wei gehaald, en die zagen er spierwit uit, buiten één bruine vlek op Marengo zijn kont, maar die ging er makkelijk af Tong uitsteken

Voor de rest, bedankt voor de commentaar, straks ga ik weer rijden, dus ik zal erop letten Lachen .
Ohja, dat van m'n hakken uitdrukken, dat komt wss omdat ik een stukje onder hem uit kom, en de meeste foto's zijn getrokken als ik net benen gaf Scheve mond

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:54

Mientjeuh schreef:
Ohja, dat van m'n hakken uitdrukken, dat komt wss omdat ik een stukje onder hem uit kom,
en de meeste foto's zijn getrokken als ik net benen gaf Scheve mond

Je moet benen geven met je kuiten, dus dat is geen argument. Knipoog
Maar ik vind het er goed uitziet hoor, zeker omdat je er niet vaak op rijd.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:49

leuk ponytje!
Ziet er best netjes uit Lachen Maar probeer je pony wat langer en lager te rijden zodat ie wat beter over zn rug gaat lopen! zo wordt ie ook soepeler!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:46

Bedankt voor de complimentjes voor mijn paardje Bloos Ik vind zelf dat er een paar prachtige foto's tussen zitten, Marengo ziet er echt al weer veel beter uit als vorig jaar. Verder wil ik Yasmine nog heel hard bedanken dat je wou komen! Ik heb zelf ook veel moeite met mijn handen hoor Schijnheilig Op sommige foto's loopt hij voor zijn doen heel ruim!

Nog een vraagje voor de kenners: wat vinden jullie van zijn gangen? En loopt hij niet vaak op de voorhand (ik zelf zie da niet altijd zo goed op foto's Bloos ) maar voel wel duidelijk een verschil als ik erop zit en vind zelf dat hij vaak op de voorhand loopt.

Over het wit houden: ten eerste is Marengo een paardje dat nooit rolt, dus dat is al heel goed meegenomen Tong uitsteken 's Nachts ligt hij soms wel in een mestvlek, maar dat wordt er elke dag weer uitgeborsteld.

Citaat:
ehm, schone stal met veel stro doet al wonderen. Iedereen keer wanneer ik een vlek zie, dan komt mijn extra borstelbak met allerlei witmakende sprayen, shampoos en poeders aan te pas. wanneer je het laat 'verwaarlozen' blijft het er geel eruit zien


Stro heeft hij niet, wegens stof allergie. En ik gebruik bijna nooit sprayen of poeders, denk ni da die chemische brol zo geweldig is voor mijn paardje om dat te pas en te onpas bij elke vlek te gebruiken. Donderdag ga ik op wedstrijd en als hij dan nog wat geel ziet, zal ik die wel boven toveren. En zijn laatste douche is van vorige zomer. Wat je nu ziet van wit is 'puur natuur' met borstels gedaan. Ik heb gewoon een gemakkelijke schimmel en prijs mij daarmee heel gelukkig Haha!

En verder: Marengo is GEEN pony Knipoog Marengo is 1m50 schoft, woont in België en is dus officieel paard! Tong uitsteken