te groot risico of... (verkoop shethengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

te groot risico of... (verkoop shethengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 20:39

vorig jaar heeft m'n verzorgshet een hengst veulen gehad, hij is nu 1 jaar en heeft al veel dekneigingen en loopt de hele tijd te klieren bij de anderen omdat hij gewoon wil spelen maar hier niemand te spelen heeft...

nu moet hij dus eigelijk gewoon weg daar want dit gaat zo echt niet.. en aangezien ik niet erop kan vertrouwen dat de eigenaar een goede koper vind.. (maakt hem niet uit of het een goed tehuis is als hij maar weg is) heeft hij gevraagd of wij hem niet willen kopen dan van hem..

nu wil ik dat best, hem kopen en dan een paar maanden zelf houden maar ik wil hem niet houden.. naja ik wil het wel, tis echt een schat maar ik red het niet met school en wil de andere ponys blijven verzorgen.. dus wil ik hem weer doorverkopen dan, aan iemand waar ik zeker van weet dat hij het goed heeft en dat wij altijd langs kunnen komen..

maar... zometeen kan ik hem niet verkopen en dan... zit ik ermee.. Knipoog

tis dus een hengst van 1 jaar, heeft geen papieren, wel een echte dekhengst als vader (appaloosa verder geen idee wie het is..) maar de moeder (een vos) is niet "bekend" zeg maar en heeft voor zover ikw eet geen papieren.. verder is hij nooit ingeeent en ook niet goed ontwormt maar dat zouden we natuurlijk nog kunnen doen voor hij verkocht word.. verder kan is hij gewend vast te staan aan een halster (blijft dan rustig staan), gepoetst te worden, hoeven kunnen uitgekrabt worden en zijn ook bekapt, hij kan aan de hand lopen en verder is het gewoon echt een schat, maar het blijft een jonge hengst die nog weleens wil happen of met je spelen.. het is wel een hele grote maat shet.. de moeder is 1.00m en hij komt nu al daarboven uit.. en is heel stevig gebouwd

denken jullie dat hij op zich door te verkopen is.. des noods gratis maar naar een heel goed tehuis? of is de kans groot dat ik er mee blijf zitten... Scheve mond


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:42

Ik denk dat de kans dat je ermee blijft zitten heel groot is. Jammer maar waar. Dit is precies waarom ik mensen meestal afraad om met shetlanders te fokken als ze het veulen niet kunnen houden... een veulen is 6 maanden leuk en dan zit je ermee.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 20:44

tja daar denkt die man helaas niet over na... hij heeft ze weer laten dekken, ze krijgendus volgende maand weer veulens en 10 dagen erna laat hij ze meteen weer dekken

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:45

Nou bij ons, zijn shetlanders heel populair.. Een boer had 2 shetlandhengstjes, 1 week na te koop te zetten waren ze beide al verkocht.. ze waren erg braaf *ahum* konden goed vast staan *ahum* nou ze waren meer een speelmaatje. Dus als je het verkoopt als speelmaatje kan het misschien wel lukken *adverteren in krant, winkels *

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:46

Dat veulen, denk ik ook dat je er mee blijft zitten, zo te horen wil hij nu al weleens spelen en bijten ? en is hij niet netjes ontwormt en bekapt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 20:52

hij is nu wel netjes bekapt... niet ontwormt maar in de tijd dat hij dan nog van ons zou zijn zou ik hem wel eerst netjes laten bekappen en ontwormen...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:56

Je kan hem ook wel verkopen via bokt *hier zijn duizenden mensen.. genoeg dus Lachen *

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:56

Waarom word hij niet regelmatig ontwormt ? dat is toch juist belangerijk.
Enten is geen grote ramp, maar de meeste mensen wil echt een geente poyn hebben.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:59

kun je niet ergens een weilandje afhuren, met een schulstalletje erop
en dan kijken of je iemand kunt overtuigen om zijn veulen erbij te zetten?
ev. castreren? of een hengstje erbij
dan kun je hem houden, en als hij dan 3-4 jaar is inrijden, of laten inrijden en dan voor meer geld verkopen
(als hij braaf genoeg is voor kinderpony, zijn mensen die daar geld voor willen afdokken...)
is maar een gedacht hoor Haha!

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:01

Wat voor een kleur heeft de pony? Zal mijn oren openhouden voor je, als ik iemand hoor die er één zoekt zal ik je tippen.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:02

Ik heb ook zo'n idee dat je er mee blijft zitten.
Niet ontwormt, niet ingeent etc. Dat maakt bij de meeste geen goede indruk. Je enigste hoop is nog, denk ik, om overal advertenties te plaatsen, en een niet al te hoge prijs te vragen..

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:04

die kans is idd best groot. je moet geluk hebben. die 'achtertuin gefokte shetjes' zijn moeilijk kwijt te raken.

Je moet ook een beetje geluk hebben, met verkopen.
en daarbij zijn hengstjes ook nog minder makkelijk kwijt te raken

veel succes

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:21

dutske schreef:
kun je niet ergens een weilandje afhuren, met een schulstalletje erop
en dan kijken of je iemand kunt overtuigen om zijn veulen erbij te zetten?
ev. castreren? of een hengstje erbij
dan kun je hem houden, en als hij dan 3-4 jaar is inrijden, of laten inrijden en dan voor meer geld verkopen
(als hij braaf genoeg is voor kinderpony, zijn mensen die daar geld voor willen afdokken...)
is maar een gedacht hoor Haha!


Even realistisch, zelfs voor een brave ingereden shet krijg je nog maar een schijntje. De kosten haal je er zowieso nooit uit. ALS je er al vanaf komt.

Die man fokt gewoon rechtstreeks voor de slager, daar kan ik zo kwaad om worden. Maar oh wat houden we toch van paarden...

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:30

pb mij maar eens heb wel plekje in weiland

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 19:27

fotos staan in mijn profiel.. (hij heet Bento) t zijn wel wat oudere fotos maar ik heb ook wel nieuwere voor als er echt belangstellende zijn.. ik denk dat ik het toch maar ga proberen.. ik kan hem best wat maandjes houden en ken ook wel mensen die hem als ik in de problemen zou komen zouden willen verzorgen en mee willen betalen in onderhoud.. en heb ook al berichtjes gehad van bokt van belangstellenden dus ik gok dat k hem toch wel kwijt zou raken... Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:42

Dat je ermee blijft zitten, dat kan je met elke pony of paard gebeuren...
Je hebt schijnbaar de tijd...dus dat lukt wel hoor.
Als je haast hebt, dan raak je ze juist NIET kwijt!
ben blij dat je de zorg voor dit ponietje op je neemt en zorgt dat hij goed terecht komt!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:52

Je zegt dat je hem wel wilt kopen maar niet echt de tijd voor hem hebt. Dat is toch niet zo'n probleem? Hij is 1 jaar...zet hem in een wei met soortgenootjes en het liefste leeftijdsgenootjes en wat ouderen erbij.

Die voeden hem wel op! Word hij goed sociaal van en zo heb je 2 jaar later een sociale vriendelijke pony

Zorg er wel voor dsat hij regelmatig bekapt en ontwormd word.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Miss_Mii21, Ruai en 98 bezoekers