Gewetensvol verkopen op Bokt..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Gewetensvol verkopen op Bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 18:07

Hmm, ik wilde eigenlijk wel eens weten hoe andere mensen hierover denken... Als je spullen verkoopt op Bokt, verkoop je ze dan zomaar aan iedereen die ervoor betaalt?

Of let je op aan wie je verkoopt en of deze persoon met bepaalde spullen om kan gaan?

Ik noem maar een dwarsstraat - een L1 ruitertje van 15 dat een stang en trens hoofdstel zoekt. 'liefst met bitten'. Of een meisje met een oude verzorgpony die een slofteugel wil. Of iemand die op zoek is naar 'een scherp bit'.

In hoeverre laten jullie dit soort overwegingen meetellen als je spullen verkoopt? Als ik bovenstaande posts lees houd ik m'n hart wel eens vast. Ja IK zal het ze niet verkopen, maar iemand anders misschien wel. En wij lijdt daaronder? Juist, het paard...


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:17

Ik heb ooit 'n geweigerd 'n dressuurstang te verkopen aan 'n meisje van 11/12 jaar. Wilde 't niet op me geweten hebben dat ze 't voor de gein ging 'inhangen' bij haar pony Nagelbijten / Gniffelen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:45

Da's inderdaad een gewetensvraag, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit echt over nagedacht heb.
Waarschijnlijk komt het omdat ik nog nooit iets te koop aangeboden heb waarvan ik het vermoeden had dat het "misbruikt" zou kunnen worden (een simpel halstertje, een paar laarzen, dat soort dingen Knipoog).
Maar stel dat ik bijv. een scherp inwerkend bit te koop zou hebben, dan zou ik er wel rekening mee houden bij wie het terecht komt.
En dan maar hopen dat ik een goede inschatting kan maken of iemand wel of niet in staat is om er goed mee om te gaan Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:30

Ik heb geen idee wat ik zou doen... ik heb dat soort spullen zelf niet eens, dus laat staan dat ik het zou verkopen... maar ik zou toch wel even controleren en evt navragen wat de bedoeling is wat er mee gaat gebeuren...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:33

Geen idee. Zulk soort spullen heb k zelf niet eens. Verkoop alleen dekjes, dekens etc.

Ik denk niet dat k dat dan zou verkopen. Zou er toch geen fijn gevoel bij hebben.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:04

Maar: als jij het haar niet verkoopt haalt ze het wel op een ander of in de winkel, die er niet zo gewetensvol mee omgaan...

Ik zeg nu niet dat ik er niet bij stil zou staan... Zou eerder ook aan iemand verkopen van wie ik weet dat er verstandig mee om zal gaan (of waarvan ik het vermoeden heb dat het verstandig gebruikt gaat worden). Maar hetgeen ik hierboven zet is iets wat je je ook kan afvragen natuurlijk...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:45

Hmm, da's een goede vraag. Indien het een (hulp)middel is wat ook veel kapot kan maken in de verkeerde handen, dan verkoop ik het liever niet als wel als ik twijfels heb.

Eerlijk gezegd (ver)koop ik dat soort dingen op Bokt niet. Als ik zoiets zou willen hebben, laat ik me eerst voorlichten door iemand die er verstand van heeft en als iemand zoiets van me wil kopen, kijk ik idd of die persoon er wel wat verstand van heeft.

Toos paardloos

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:20

Ik heb tot nu toe nooit sloffen of andere 'gemene' dingen verkocht Haha!. Dus heb er geen last van. Ik zou als ik iets zou verkopen er wel een beetje op letten denk ik. Zowiezo lees ik het prfiel helemaal door/

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:39

Natalie schreef:
Maar: als jij het haar niet verkoopt haalt ze het wel op een ander of in de winkel, die er niet zo gewetensvol mee omgaan...


Dat is wel waar, maar dan heb jij het niet op je geweten. Het gevolg is hetzelfde, maar het is voor jezelf toch anders.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:52

Ik heb zelf niet eens van dit soort dingen in huis..... Dus hoef ze ook niet te verkopen Haha!

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens bij na zou denken.

Handel = handel, ik ben geen opvoeder.
En zoals Natalie hierboven al zegt, verkoop jij het ze niet dan doet een ander het wel.
Je denkt toch niet dat verkoopsters/verkopers in ruitersportzaken bij iedereen die een slofteugel aanschaft vragen of mensen er wel mee om kunnen gaan.
Verder breng ik alles naar een tweedehands winkel bij ons in de buurt dus dan weet ik ook niet wat er mee gebeurt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, IndianSu en 44 bezoekers