Paard vlucht voor hulpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Paard vlucht voor hulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 17:28

Mijn pony is nog erg jong en nu dik 4 maanden onder het zadel nu heeft ze afentoe dat ik niet gelijk reactie krijg op mn hulpen terwijl ze ze wel snapt.Ik geef mn hulpen dan iets harder zodat ze beter doorkomen vaak vlucht ze al voor ik een duidelijkere hulp wil geven...Dit vluchten doet ze door ineen sin een echt dolle galop aan te springen en flink rond te crossen..weet iemand wat ik hierop het beste kan doen?

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:38

ik denk dat ze het dan toch niet snapt, want dat wegcrossen was toch niet de bedoeling, controleer of ze het écht snapt, anders houd het niet op. Heb je les of begeleiding, anders moet je dat echt even regelen. een jong paard is snel verpest

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 17:41

Ja maar dan heeft ze het vantevoren wel goed gedaan en krijg ik ineens geen reactie meer en vlucht ze eigelijk voor de hardere fellere hulp..Ik heb prive les met dr..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)


Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:46

Bij een jong paard moet je wat meer geduld hebben. Misschien lette ze net eventjes niet op ofzo. Dit is toch echt een reactie dat ze het niet snapt. Geduld dus!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:47

Ik ben niet zo'n voorstander van heel lang zachtjes vragen als je toch geen reactie krijgt, maar in dit geval zou ik het wel eens proberen, gewoon eens kijken wat er dan gebeurt. Of probeer hem, als ie niet reageert, eerst eens toe te spreken, al dan niet streng, ik noem maar wat suggesties. Misschien dat ie gewoon even een soort van black out heeft, hij is tenslotte nog jong. Ik heb ook wel eens dat ik ineens over dingen na moet denken die ik eigenlijk best wel weet. Misschien dat paarden dat soms ook wel eens hebben. Daar zal ik ook eens over nadenken als die van mij weer eens niet snel genoeg reageert Schijnheilig

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:12

Misschien moet je idd zoals trixy zegt het gewoon nog eens vragen. Of de hulp ondersteunen met je stem. En vervolgens nog eens proberen met weer 1 klein hulpje zonder stem. Als ze dan wel reageert is ze natuurlijk de geweldigste, leukste, liefste, schattigste pony van heel de wereld Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:20

je kunt niet zomaar zeggen dat het paard het snapt, misschien geef jij zo nu en dan andere hulpen en snapt ze dat niet, soms ben je wel duidelijk en doet ze het dan wel. In ieder geval heel vorzichtig zijn met zeggen dat ze het snapt, want dat is zo te horen gewoon niet zo Niet l*llig bedoelt

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:24

Duncan schreef:
je kunt niet zomaar zeggen dat het paard het snapt, misschien geef jij zo nu en dan andere hulpen en snapt ze dat niet, soms ben je wel duidelijk en doet ze het dan wel. In ieder geval heel vorzichtig zijn met zeggen dat ze het snapt, want dat is zo te horen gewoon niet zo Niet l*llig bedoelt

Kan het niet eventueel nog iets anders zijn (hou met alles rekening)? Bijvoorbeeld dat het iets van luiigheid is, en dus gemakshalve maar niet reageert, maar wel zo slim is om te weten dat daarna wat hardere hulp komt en alvast gaat rennen? Sommige paarden zijn slim... Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:22

nou, een jong paard wil over het algemeen heel graag werken, alles is nog nieuw en dus erg leuk... Luiigheid kan ik me dus echt niet voorstellen, dat zie je eerder bij manegepaarden die er langer dan een jaar zijn of paarden waar elke dag hetzelfde meegedaan word.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:48

Duncan schreef:
nou, een jong paard wil over het algemeen heel graag werken, alles is nog nieuw en dus erg leuk... Luiigheid kan ik me dus echt niet voorstellen, dat zie je eerder bij manegepaarden die er langer dan een jaar zijn of paarden waar elke dag hetzelfde meegedaan word.

Kan me niet voorstellen dat elk jong paard het leuk vindt dat er iemand op zijn rug komt, er in zijn mond wordt getrokken, in zijn buik geschopt, etc (om het even een beetje te overdrijven), maar ben wel met je eens dat luiigheid misschien pas in een later stadium komt, als het saai begint te worden...

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:50

kijk als je begint te schoppen en te trekken (gebeurt echt met jonge paarden!) kun je dit soort reaties verwachten.....dat is gewoon het paard zijn recht.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:05

Het lijkt erop dat ze het niet snapt, misschien moet je ipv. hardere hulpen te geven eerst nog 1 keer dezelfde hulp geven, misschien kwam het niet goed door. Of gaf jij een iets andere hulp!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:07

Hahahaha ben kawa voor Haha! Haha!

NEEM GOEDE LES Haha! Haha! Haha!, Zeker met een jong paard, dat is zoooooo belangrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:14

Ik dan dat veel korter Kim Tong uitsteken

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:17

ik dacht al: waar blijft ze...... Dromen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers