mijn mening

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 16:08

mijn mening over MKZ
dat america niet zo moet zeuren ze laten toch ook vlees uit andere landen overkomen waar ook geënt wordt dus dat ze niet willen enten omdat amerika anders geen vlees wil is een l*l smoes
ik had een hele was lijst met dat soort dingen maar die ben ik nu weer vergeten

conclusie: het is een goedkope manier om al die boeren weg te krijgen en het land kunnen vol bouwen


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 17:40

Hallo Thirza. Kijk even uit wat je zegt. Ik hou ook niet zoveel van alle Amerikanen, maar ik kom er dagelijks tegen en er zijn er nogal veel van, dus we willen er ook wel mee leven. Daarnaast zijn er ook erg veel familie van ons Nederlanders (ik vind dat Amerikaans Engels bijna net zo is als Brits Engels dat door een Nederlander uitgesproken wordt).

Dat even terzijde. Het verhaal gaat eigenlijk over dat ene worstje dat een MKZ epidemie kan veroorzaken. Met de huidige technologie kan men zien of dat worstje MKZ heeft. Maar het enige probleem is dat een ge-ent worstje ook MKZ lijkt te hebben. Daarom kan de douane niet het verschil zien tussen een MKZ worstje en een ge-ent worstje. Amerika kan simpelweg het risico niet nemen om dezelfde ellende te krijgen als in Nederland, dus wordt vlees van ge-ente dieren niet toegestaan. Er is een bedrijf in Nederland dat denkt dat ze het verschil wel kan bewijzen. Laten we dat hopen, want dan kunnen alle dieren gewoon weer ge-ent worden.

Overigens is de export naar Amerika dus niet al te groot, dus is het inderdaad wel een beetje matige smoes, maar hetzelfde geldt voor alle andere landen. Op dit moment is er in de EU alleen maar MKZ in Nederland, Groot-Brittannie en Frankrijk geloof ik, dus alle andere landen zullen geen ge-ent vlees willen. Het grootste probleem zit dus niet in Amerika, maar veel dichterbij: Duitsland, Belgie, Denemarken, Zweden, Italie, Spanje, Noorwegen, Finland, etc..

Joost

PS: de snelste manier om Nederland failliet te krijgen is om alle boeren om zeep te helpen.....


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 17:43

daar ben ik het eigenlijk wel mee eens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 17:53

De oplossing; een entmanier uitvinden die wel herkenbaar is als enting??!!
Daarnaast ben ik eigenlijk een beetje errug anti Bush... Niks tegen amerika hoor maar Bush mogen ze wat mij betreft wegsturen... eikel!!! Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 18:03

waarom?? Ze hebben nu eindelijk een president met 'een bepaald beleid' er zijn errug veel amerikanen die dat prima vinden.
Ja van mij mag ie ook weg, ik was toch al voor Gore.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 18:05

ik mag bush ook niet Misselijk sorry maar nu wil hij atoom bommen gaan maken voor onderde grond

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 18:40

ik was ook voor Gore ene ze hebben toch al iets waarbij men kan aantonen dat het om een antistof wegens enting gaat?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 08:40

ja maar dat is nog niet helemaal zeker...moeten ze eerst uitgebreid testen *zucht* test materiaal genoeg lijkt mij....maarja

Pas in september gaan ze het geloof ik gebruiken. Dan is het waarschijnlijk al te laat, want dan valt er niks meer te enten.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:53

Hahaha, ik was ook voor Gore...ik vind dat ze ons lekker mee moeten laten stemmen bij de volgende verkiezingen in Amerike... *LOL*hahaha, wereldwijd stemmen voor president Amerika...dan is het niet te hopen dat ze opnieuw moeten tellen, LOL! Knipoog

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:56

mag ik mijn mening ook ff geven?

Okay, ik vind dat America gelijk heeft. het is natuurlijk afschuwelijk wat er met die beesten gebeurt, maar toch....
America is MKZ vrij, en beesten die ingeent zijn, kunnen MKZ welmee brengen, toch? of had ik dat nou weer verkeerd begrepen?

nou, ik zie jullie antwoord wel weer, als ik het verkeerd begrepen heb wat ze op de tv zeiden, SORRY!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 11:36

effe iets heel sterks he: De brazilianen enten 2x preventief tegen MKZ. Guess wie hun grootste afnemer is.......


de amerikanen............
Zo maar een feit hoor even tussen door.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:08

Hmmm.. dit klinkt erg interessant. Vertel dat maar aan de Amerikaanse boeren, dan is de grens meteen dicht voor Braziliaans vlees...

Met andere woorden: ik geloof dat de berichtgeving misschien niet geheel korrekt is... Ik denk niet dat er vlees van ge-ente koeien van Brazilie naar Amerika mag.. Veel te riskant voor Amerika. Er lopen meer dan genoeg koeien in de states...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Anomien, Binau, bora, charootje, Corien_, Eleionomae, Heresy, Jorex, Kinke, Kirrietje, Lalidan, Liselot, lizy29, luxx, Maaike_Indy, Marloes_92, Mars, maxi90, RenskeFrea, RianneH, robinxfellow, ryukapple, Sab1685, Sabine, Sky_As, Stybba, tengeltje11, Travel_me, UhNee, winnetou4502, xSabineW en 68 bezoekers