tips zadelkamer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

tips zadelkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 15:41

We zijn bezig met het maken van een zadelkamer in de stal. Het wordt een ruimte van 2x4m, met aan de korte zijde een keukenblokje met een spoelbak. De ruimte wordt geisoleerd en er komt een klein kacheltje in. Wie heeft er tips voor indeling, ophangen van tuigen, dekens etc.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:51

Ohw leuk!!!!
Ik krijg waarschijnlijk ook een hokkie ipv al die kasten dus kan me helemaal inleven!

Wat ik iig wil is een aantal diepe lades, zodat ik daar al mijn flessen, spuitbussen potjes en noem al die troep maar op, makkelijk en overzichtelijk kwijt kan.
Ook kan ik daar mooi alle bandages, beenbeschermers e.d. in opruimen.

Verder zit ik ook met een aantal vraagstukken, hoe kan ik bijv netjes alle singels ophangen, en niet alleen lange maar juist de korte dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:57

Dressuur singels kun je makkelijk aan een klein haakje aan de gesp ophangen.
Kan die goed drogen en valt niet op de grond.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 16:05

Een dekenrek is handig, vaak voldoen een aantal stangen/buizen prima. Haakje voor de singels is ook beter voor ze, dan hangen ze mooi recht.
Zorg voor afsluitbare kasten waar geen muizen e.d. in kunnen, dat scheelt aanvreten. Een aantal zadelsteunen netjes bovn elkaar lijkt ook chique en scheelt ruimte. En zo zijn er nog wel meer dingen! Veel plezier met inrichten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 16:38

Misschien als je nog ergens een heel klein beetje plaats hebt een oude zetel zetten? Kan je rustig je huiswerk maken bij je paard, of de krant lezen 's morgens?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 16:45

visje schreef:
Misschien als je nog ergens een heel klein beetje plaats hebt een oude zetel zetten? Kan je rustig je huiswerk maken bij je paard, of de krant lezen 's morgens?


Voor huiswerk maken ben ik al te oud Haha! en smorgens krantje lezen.... ik ga om 6.00 uur naar mijn werk, daarvoor moet ik me aankleden, honden uitlaten, mijn paardjes voeren en zo dus weinig tijd om dan de krant te lezen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:08

een paar van die Mandjes van de supermarkt zijn ook erg handig. kan je een boel indoen en als je iets nodig hebt pak je zo t hele mandje.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:13

Wij hebben ook 2 kasten met diepe lades er in staan. Ideaal!!
Iedereen (wij zelf & pension) heeft een eigen la.
Verder hebben we (ja, hoe zeg je dat) brede beugels aan de muur, daar kunnen ook prima singels op hangen.
Suc-6

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:04

wat plankjes zijn ook handig voor spulletjes en troep in te doen Haha!
en verder... haakjes voor halsters en hoofdstellen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:34

Marjolein schreef:
een paar van die Mandjes van de supermarkt zijn ook erg handig. kan je een boel indoen en als je iets nodig hebt pak je zo t hele mandje.


haha marjo waar haal je dat vandaan joh geniaal Knipoog Haha!

een aantal planken tot een bepaalde hoogte, daaronder nog de zadelsteun(en) maken. bandages is een kast (evt zonder deurtjes is t makkelijkst vind ik) of op een plank. heb je een raam??? dan kan je ook nog een plank maken als verlengde vensterbank. daar kan je ook een boel op kwijt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:44

- een kastje met laadjes.
- van die dingen wara je zadels op kan hangen
- van die dingen waar je hoofdstellen en halsters aan kan hangen Haha!
- plankjes
- stoel *LOL*
- dekkenrek
- laarzenknecht/trekker
- misschien een paar korte ronde balkjes tegen de muur voor been beschermers, of gewoon een waslijntje (ook handig voor dekens&shabraks)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 19:12

Zet stalen garderobekasten in je zadelkamer, voor je dekens e.d. Dan gaan de muizen niet in je dekens nestelen:-)

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:34

Oude diepvrieskist als dekenkist (voor alle dingen die je niet zo vaak nodig bent, want het is een heel gegraai), maar wel muis- en vocht-proof, en je kan er lekker bovenop zitten als je je tuig aan het poetsen bent.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:51

astridh"]
[quote="visje schreef:
Misschien als je nog ergens een heel klein beetje plaats hebt een oude zetel zetten? Kan je rustig je huiswerk maken bij je paard, of de krant lezen 's morgens?


Voor huiswerk maken ben ik al te oud Haha! en smorgens krantje lezen.... ik ga om 6.00 uur naar mijn werk, daarvoor moet ik me aankleden, honden uitlaten, mijn paardjes voeren en zo dus weinig tijd om dan de krant te lezen
[/quote]

Nu ja, redenen genoeg om even gezellig op je eigen te zijn in je zadelkamer Knipoog Schijnheilig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:57

Heel veel planken maken, want die kun je nooit genoeg hebben. Ik heb extra diepe planken, zodat ik er van die veilingkratten op kan zetten. Daarin zitten bandages, dekjes en spullen die ik op wedstrijd nodig heb. Ik graai zo een krat van de plank en ben klaar voor wedstrijd. Verder kun je nooit genoeg hoofdstelhaakjes hebben, ik heb 1 paard en nog niet genoeg aan 5 haakjes. Dekens hang ik uit in de loods als ze nat zijn, en in de zomer gaan ze naar de dekenwasserette en dan huphup bij mij naar de logeerkamer.(daar zitten dus echt geen muizen). Een dekenrek is altijd makkelijk, en als je een handige vriend of papa hebt, is die zo in elkaar gelast.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 22:46

Een grote vuilnisbak is ook erg handig! Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:25

Als ik die bovenstaande tips zo lees, schiet mij een ding in gedachte>......VENTILATIE!!! Haha!
Vieze shabrakken, paardendekens, tuigage, prullebak....als die kamer niet goed geventileerd is gaat het daar echt ruiken als een oude gympie! Extreme duivel

Succes met je kamertje!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:37

visje"]
[quote="astridh schreef:
Voor huiswerk maken ben ik al te oud Haha! en smorgens krantje lezen.... ik ga om 6.00 uur naar mijn werk, daarvoor moet ik me aankleden, honden uitlaten, mijn paardjes voeren en zo dus weinig tijd om dan de krant te lezen


Nu ja, redenen genoeg om even gezellig op je eigen te zijn in je zadelkamer Knipoog Schijnheilig
[/quote]

Lijkt me redelijk nutteloos als ze 20 meter verderop een prachtig huis heeft staan. Haha!

Bij de Blokker of Marskramer kan je van die superhandige dingen halen. Mandjes, bakken met wielen waar je bijv. bandages in kan doen. Verder zou ik gewoon veel haakjes ophangen.