Otto @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Otto @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 22:41

Gisteren wat fotos geplaats van stoute Otto. Weer zijn verzorgster er af gegooit, iets dat een gewoonte lijkt te worden...
Vandaag belde ze, of ik het savonds wilde proberen. Smiddags had ze hem lang gelongeerd, met ze zat nog amper of hij begon weer te knijpen en is ze er snel afgegaan voor de rodeo begon.
Savond eerst aan de longe laten rennen, en vervolgens ikke erop. Een rodeo bleef echter uit. Wel wat knijpen de eerste passen, maar gelukkig bleef het daarbij.
Hij was wel mega gespannen en vreselijk opgefokt. Vooral in de galop... Dat ging harrrrrd niet normaal meer. En bij me houden lukte niet echt. Het was OF keihard racen OF draven... Nee, ik ehb wel eens fijner gereden...
We hebben het daarom ook niet lang volgehouden...

De plaatjes zijn dan idd erg gespannen...
Daar gelieve geen comentaar op, dat lijkt me goed genoeg uitgelegt hierboven.


Tips over mijn houding zijn natuurlijk altijd welkom Lachen
Ik moet niet teveel muntjes zoeken, mijn tenen zijn net kapstokjes en mijn onder benen moeten iets naar achteren Bloos

Eerst even rustig stappen
Afbeelding

Beetje moeilijk kijken...
Afbeelding

Afbeelding

Even poseren. Wat is het toch een mooierd Haha!
Afbeelding

*vroem* galop
Afbeelding

In gevecht Bloos!ps: In doe hoek zat hij zooo vreselijk te kloten, en hij wordt zooo boos als ik hem een tik bij geef dan... Mijn handen weer lekekr hoog...
Afbeelding

Maris erop. Zo lijkt hij gelijk een stuk groter :d
Afbeelding

Cheese
Afbeelding

Uitstappen
Afbeelding
Afbeelding

He, Ingrid loopt richting uitgang, ik ga mee!!
Afbeelding

En toch ben je wel braaf hoor... Ach gut
Afbeelding

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 00:01

In de galopfoto zie ik duidelijk dat het paard enorm naar binnen valt en daardoor zijn balans verliest. Misschien is dat wel de reden dat hij zo hard gaat. Probeer je hand niet te blokkeren, maar help hem bij zijn probleem. Til je binnenhand op, buitenhand laag en benen, benen en nog eens benen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:21

Wel een mooi paard, jammer dat ie zo vervelend is. Komt best goed, gewoon geduld hebben Knipoog
Mooi beessie!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:22

Hoe is zijn stap en draf?
Als die nog niet goed is zou ik de galop nog even laten voor wat het is....

Tancreda4 schreef:
In gevecht Bloos!ps: In doe hoek zat hij zooo vreselijk te stinkmoddern, en hij wordt zooo boos als ik hem een tik bij geef dan...

Maar waarom geef je hem die tik bij? Ik weet dat ik bij Regina (en volgens mij hebben die twee wel iets gelijk wat betreft karakter) haar absoluut geen tik moet geven als het niet haar fout is dat het niet gaat..... Als ik haar op dat moment een tik zou geven, komt ze nog meer in protest en kan ik het voor de rest vergeten. Maar kan zijn dat het bij Otto anders is natuurlijk....

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:52

XoNo schreef:
In de galopfoto zie ik duidelijk dat het paard enorm naar binnen valt en daardoor zijn balans verliest. Misschien is dat wel de reden dat hij zo hard gaat. Probeer je hand niet te blokkeren, maar help hem bij zijn probleem. Til je binnenhand op, buitenhand laag en benen, benen en nog eens benen.


Bedankt voro de tip.
Ja, galop vind hij altijd wat moeilijker. En dat doen we ook niet veel, maar draven en stappen. Als ik er eens op stap doe ik veel stap werk vanwege mijn rug.

Een tikje bij deed ik omdat hij daar zo naar binnen viel en niet op mijn been lette (hij liep er gewoon doroheen). Normaal gesproken wordt hij enkel boos als ik hem per ongeluk op zijn kont een tik geef, nu gooide hij ook zijn hoofd gelijk zo op toen ik hem bij mijn kuit gaf.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:57

Richtje"]
Hoe is zijn stap en draf?
Als die nog niet goed is zou ik de galop nog even laten voor wat het is....

[quote="Tancreda4 schreef:
In gevecht Bloos!ps: In doe hoek zat hij zooo vreselijk te stinkmoddern, en hij wordt zooo boos als ik hem een tik bij geef dan...

Maar waarom geef je hem die tik bij? Ik weet dat ik bij Regina (en volgens mij hebben die twee wel iets gelijk wat betreft karakter) haar absoluut geen tik moet geven als het niet haar fout is dat het niet gaat..... Als ik haar op dat moment een tik zou geven, komt ze nog meer in protest en kan ik het voor de rest vergeten. Maar kan zijn dat het bij Otto anders is natuurlijk....
[/quote]

Dat is bij Brenin hetzelfde.. Als ik hem "onterecht" een tik geef in zijn ogen kan ik het vergeten..
Al gaat het nu wel iets beter.
Ik zou idd de galop even laten voor wat het is.. probeer hem eerst in balans te krijgen in de stap en draf als je erop zit, die galop komt dan vanzelf wel..
Ik heb met brenin veel gegaloppeert aan de longe met touwtjes om hem beter in balans te krijgen en hem sterker te maken, dat was met mij erop nog te moeilijk voor hem..

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:19

Heel erg mooi paardje *LOL*

Veel succes met hem Haha!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 12:23

youngster"]
[quote="Richtje"]Hoe is zijn stap en draf?
Als die nog niet goed is zou ik de galop nog even laten voor wat het is....

[quote="Tancreda4 schreef:
In gevecht Bloos!ps: In doe hoek zat hij zooo vreselijk te stinkmoddern, en hij wordt zooo boos als ik hem een tik bij geef dan...

Maar waarom geef je hem die tik bij? Ik weet dat ik bij Regina (en volgens mij hebben die twee wel iets gelijk wat betreft karakter) haar absoluut geen tik moet geven als het niet haar fout is dat het niet gaat..... Als ik haar op dat moment een tik zou geven, komt ze nog meer in protest en kan ik het voor de rest vergeten. Maar kan zijn dat het bij Otto anders is natuurlijk....
[/quote]

Dat is bij Brenin hetzelfde.. Als ik hem "onterecht" een tik geef in zijn ogen kan ik het vergeten..
Al gaat het nu wel iets beter.
Ik zou idd de galop even laten voor wat het is.. probeer hem eerst in balans te krijgen in de stap en draf als je erop zit, die galop komt dan vanzelf wel..
Ik heb met brenin veel gegaloppeert aan de longe met touwtjes om hem beter in balans te krijgen en hem sterker te maken, dat was met mij erop nog te moeilijk voor hem..
[/quote]

Ja, dat longeren doet zijn verzorgster nu ook wat vaker. Vaak met bijzet, maar zijn druk op zoek naar touwtjes, en ze wil graag een pesoa gaan aanschaffen voor hem, omdat bijzetjes niet zo'n vreselijk succes zijn.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:32

Ga naar een watersportwinkel, daar hebben ze die touwtjes en is een stuk goedkoper dan bij de ruitersportzaak!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:33

Hoe reageert hij op het longeren?
Als hij daar goed op reageert, in de zin van, de ontspanning op gaat zoeken, is het dan geen idee om elke keer voor het rijden even 10 minuten/kwartiertje te longeren?
Op het moment dat je erop stapt, ben je door het eerste taaie stuk heen en is hij ook nog eens evt. overtollige energie al kwijt Knipoog

En is longeren met gogue niet iets bij Otto?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:42

Hahah ik dacht dat hij bandages omhad Bloos
Mooi paard !