ben geen westernruiter maar heb vraag over hoed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

ben geen westernruiter maar heb vraag over hoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 12:09

Ik heb via via een leren cowboyhoedje weten op te snorren. Het is een leren. Hij was keihard, ik heb hem met zadelzeep schoongemaakt en in de leercreme gezet. Hij is nu wat soepeler en lijkt ook beter te passen.
Het is de bedoeling dat ik hem met mennen ga gebruiken (ga voor het koetsiersbewijs, en dan moet je iets op je hoofd, en ik heb de pest aan petjes).
Hoe hoor je hem te dragen? Moet de rand horizontaal lopen (zodat ie bij mij vlak boven mijn ogen zit), of wat verder op je achterhoofd (dus de rand schuin).
Er zitten geen veters aan, maar dat wil ik wel graag, anders ben ik hem in draf nog zo kwijt, hoe kun je die het beste bevestigen?

Alvast beadankt voor de reacties!


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:02

Ik denk dat een leren hoed eerder australisch is dan amerikaans, but who cares..

Over de manier van dragen: ik denk dat hij horizontaal hoort te staan. Schuin naar achteren is een teken van nonchalance en daar zijn wij westernrijders te serieus voor...

Overigens slaat de wind er minder snel onder als hij recht staat en worden je ogen beter beschermd tegen de zon.

Als hij te groot is dan is het misschien een idee om in de binnenkant een strookje raamisolatie te plakken. Dit is stroef maar zacht materiaal en is ook weer makkelijk te verwijderen.
Bij mij werkt het iig...


seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 00:12

Beetje haarlak op je voorhoofd en je krijgt hem er niet meer af....

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 16:29

Bedankt voor de reacties...
Hebben jullie nog een idee hoe ik er een veter of iets dergelijks aan kan fabrieken?

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 23:27

Riëtte schreef:
Hebben jullie nog een idee hoe ik er een veter of iets dergelijks aan kan fabrieken?


Ja het simpelst zou natuurlijk zijn om 2 gaatjes in de hoed te maken en dan een leren veter erdoor en met een knoopje vastzetten.
Als je er geen gaatjes in wilt maken zul je ze aan de binnenkant vast moetem zetten. Denk eens aan klitteband (zachte kant in de hoed natuurlijk) dan is het ook nog makkelijk te verwijdren.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 23:47

Gaatjes in de hoed vind ik persoonlijk een beetje zonde. Dat klitteband kan ik wel eens uitproberen... Dank voor je tip!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers