Janneke is aan het kegelen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Janneke is aan het kegelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 10:06

Zal je net zien, mijn moeder roept al de hele tijd dat als er een veulen komt dat het op haar (50ste) verjaardag geboren wordt (=vandaag). Janneke is vannacht begonnen met kegelen, kreeg het goede nieuws zojuist te horen toen ik even naar mijn vriend belde. Hij zou Janneke & Partner samen met mijn stalgenote op de wei zetten. Mijn stalgenote deed even een "uiercheck" voor me aangezien mijn vriend daar geen verstand van heeft Knipoog . En jawel, mevrouw was nu echt aan het kegelen .

Hopelijk doet ze alles volgens het boekje (wat ze de afgelopen jaren ook heeft gedaan OK dan! ) en hoef ik vannacht maar 1 nachtje te waken Slapen . Het zou twee weekjes te vroeg zijn, maar ik had al zo mij bedenkingen over de vermelde dekdatum op het dekbewijs Scheve mond .

Vanavond snel naar de verjaardag van mijn moeder en daarna mijn bedje uitklappen en de boel aansluiten, als het nog nodig is tenminste Schijnheilig .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:21

Oh spannend!!
2 weken te vroeg kan makkelijk hoor, dat hoor je wel veel vaker.
Die van mij is normaal 1 weekje over tijd en nu ineens 16 dagen alweer!
Zal wel aan het weer liggen ofzo Haha!
Ik hoop voor je dat je veulen er snel is!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:22

Spannend! Succes met waken. Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 13:38

Summertje schreef:
2 weken te vroeg kan makkelijk hoor, dat hoor je wel veel vaker.


Het is me al eens vaker overkomen dat een merrie te vroeg kwam, maar ik vond de dekdatum een beetje vreemd Verward . Lag niet helemaal in de cyclus om het zo maar te zeggen en de mensen van wie ik haar kocht hadden drie merries bij dezelfde hengst gedaan op het zelfde station, dus een foutje is zo gemaakt (weet ik uit ervaring Knipoog ). Janneke draagt standaard (afgelopen 5 veulens) 1 a 2 dagen over. Ach, als het maar gezond is .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Sabbientje

Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:42

Zeer spannend, Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze gaat bevallen.
Zie je waarschijnlijk vanavond wel als je kom waken.
Ik hoop voor je dat je niet al te lang hoeft te waken, zo'n strechbed is volgens mij niet echt confortabel.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:58

Tiffy"]
[quote="Summertje schreef:
2 weken te vroeg kan makkelijk hoor, dat hoor je wel veel vaker.


Het is me al eens vaker overkomen dat een merrie te vroeg kwam, maar ik vond de dekdatum een beetje vreemd Verward . Lag niet helemaal in de cyclus om het zo maar te zeggen en de mensen van wie ik haar kocht hadden drie merries bij dezelfde hengst gedaan op het zelfde station, dus een foutje is zo gemaakt (weet ik uit ervaring Knipoog ). Janneke draagt standaard (afgelopen 5 veulens) 1 a 2 dagen over. Ach, als het maar gezond is .
[/quote]

Oh zo, je hebt haar dus gedekt gekocht Lachen
En zoals je het verteld kan een foutje zo wel gemaakt zijn!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:25

Sabbientje schreef:
Ik hoop voor je dat je niet al te lang hoeft te waken, zo'n strechbed is volgens mij niet echt confortabel.


Ben er vanavond rond een uur of acht voor een check up, daarna even omkleden en opfrissen en dan kom ik weer terug. Valt gelukkig wel mee, het is een logeerbed met een goed matras, een baal zaagsel als tafeltje voor mijn beeldscherm erbij, een paar zakken chips, een lamp en een goed dik boek (met 4 vervolg delen Schijnheilig ) en ik kom die nachten wel door Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:27

he heb je geen web cam???? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:35

tarmine schreef:
he heb je geen web cam???? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


Jawel, maar Janneke heeft geen PC Haha! Haha! en tegen de tijd dat ik bij stal aankom is het veulen al geboren.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:50

jammer hahahahaha
ik zit al weten naar webcams te staren op dat andere forum en ik ben steeds te laat dus ik dacht misschien kan jij me blij maken Haha! Haha! Haha! Haha!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:17

Nou mijn merrie kegelt al een week hoor! Maar daar blijft het ook bij!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 19:41

Tja, ben ook bang dat ze het lang vol kan houden Scheve mond . Vanochtend stond ze dus lekker te druppen, al wat er voor mij over blijft als ik er ben is een vaag vliesje Rolleyes . Ik heb geen reden om aan mijn stalgenote te twijfelen daar ze thuis zelf fokmerries hebben. Dat wordt ben ik bang toch nog een lange zit, want ze draagt wel haar staart hoger, de billen zijn net pudding, we spreken maar niet over de vorm van dat ding waar het veulen uitkomt Clown en mevrouw wilde het liefst voor de middag al weer terug naar stal. Drachtige merries Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:56

Nou, ik ben benieuwd wanneer Janneke haar veulen gaat werpen! Ik had vorig jaar wel heel erg veel mazzel met Tryntje, we sliepen nog niet eens en toen hadden we al twee veulens! (uit twee merries)
Succes met je waken en ik hoop voor je dat ze je niet al te lang in spanning houdt.
Ik kom wel kijken hoor, als het veulen er is!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 09:11

De stal van mevrouw is een slagveld, ze was tot ong. een uur of een erg onrustig, ze trapte en keek regelmatig boos naar haar buik, maar al wat er uit gekomen is vannacht zijn nog twee druppels melk om half vijf Clown . Ik ben om half twee maar weggegaan en om half vijf nog even wezen kijken, zodat ik er in ieder geval nog een paar nachtjes tegen kan. Janneke heeft in ieder geval niet hetzelfde boekje gelezen als ik, misschien moet ik die vanavond maar bij haar voerbak zetten . Mijn vriend heeft Janneke vanochtend weer buiten gezet zodat ik wat slaap kon inhalen Lovers . Helaas vanochtend geen gekegel meer, alleen was haar uier weer flink gegroeid, dus dat worden nog een aantal slapeloze nachten ben ik bang Gaaaap .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:51

Nou ik ben benieuwd hoor! Als mevrouw dit weekend nou even dat veulen uitpoept kan ik het tenminste ook meemaken. Haha!
maar ze zal het vast net uitkienen als ik achter de pc op kantoor zit. Rolleyes
We zullen zien. Succes met de slapeloze nachten iig! :aai:

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 23:32

Relly schreef:
maar ze zal het vast net uitkienen als ik achter de pc op kantoor zit. Rolleyes


Nou dat hoop ik niet, want ik zit dan ook op kantoor achter de pc Haha! .

Zojuist weer twee uur gezeten, maar mevrouw is vanavond stiller dan stil. Ga zo maar wer terug want vertrouwen doe ik haar niet Schijnheilig .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, xoranlover en 13 bezoekers