Ben je dan wel een jaarling pony waard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Ben je dan wel een jaarling pony waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 13:18

Ik wil heel even mijn verhaal kwijt...

Het doet mij zeer pijn hoe deze mensen met hun jaarling hengst omgaan.
Ze hebben sinds 3 maanden dat ponytje en heeft zich maar 2 keer laten zien.. Het betalen van de stalling is ook een moeite voor ze.. Kind is amper 15 jaar oud zwanger en zwaar aan de drugs...

Ik vind het onwijs zielig hoe zij bezich is want haar paardje heeft wel de aandacht nodig..
Helaas kan ik dit niet geven omdat ik mijn eigen handen al vol hen aan mn eigen jaarling...

Ik vind dit dierenmishandeling en jullie???


Wegsturen kan niet want het paardje kan er niks aan doen.. Ik zelf vind dat ze het paardje moet verkopen en verder gaan met de drugswereld.. en het paardje een leven geven zoals het hoord


Graag wil ik van andere een mening horen

profieltjuh vernieuwd


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:35

Wat voor stalling is het? Staat ie in de wei? Is de pony veranderd in die 3 maanden?

Aardig wat vragen, i know, dan kan ik er een oordeel van maken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:43

ik ga met liberty mee
staat t beestje lekker buiten , dan is dat grietje juist goed bezig!
want teveel tuttelen met n jaarling ..... nu krijgen we weer die ellenlange discussie .. Scheve mond
maar goed, een jaarling kan zich IMO beter in zijn eentje redden dan wanneer er elke dag gepoetst en getutteld word
flesseveulens worden ook bijna altijd vervelende paarden, omdat ze de mens als speelmaatje zien, niet als baas waar ze voor doen werken..

8Eveline

Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:49

Tja euh als de jaarling ergens op stal staat waar hij voer krijgt en niet word mishandeld.
Kun je hem niet aangeven aan de de dierenbescherming.
Maarja zoals liberty al zei waar staat hij dan?
Ik ga ook mee met de meining van crossmonster.
Je hoeft niet elke dag bij de jaarling te zijn, maar tja als ze zich maar 2 x heeft laten zien......
Noujah ik wacht wel de antwoorden van de vragen van liberty af Lachen

Nog steeds dyslecties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:50

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ik weet het, is soms moeilijk, maar probeer je om te draaien en het alleen maar zelf beter te doen. Een ander kun je niet veranderen, alleen jezelf en je eigen instelling.
Overigens vind ik dat je er behoorlijk wat zaken bijhaalt waar je niets mee te maken hebt en die totaal niet ter zake doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-04 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:51

Sonja schreef:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ik weet het, is soms moeilijk, maar probeer je om te draaien en het alleen maar zelf beter te doen. Een ander kun je niet veranderen, alleen jezelf en je eigen instelling.


8Eveline

Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:52

Tja ben ik mee eens als het niet je eigen paardje is, wie ben jij om tegen de eigenaresse te zeggen wat ze wel en niet moet doen ?

Nog steeds dyslecties

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:54

Staatie binnen is het een schande, staatie buiten dan valt het wel mee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:55

Kun je niet beoordelen. Ik neem aan dat TS niet dag en nacht op stal is om te kijken of de eigenaar er echt niet is.
Misschien komt TS wel altijd 's avonds en loopt het dier de hele dag buiten....

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:09

Hij heeft 2 maanden in een vieze stal gestaan.. Ja want wij kunnen er niks over zeggen of doen.. Sinds 3 weken staat hij buiten en moet gecasteert worden.. Hij word vervelend en zij kan niks betalen... Hij is nooit gepoetst of wat dan ook... Mijn paardje staat dan ook in de weide maar ik ga toch 4x per week kijken en ik hoef hem dan wel niet te poetsen maar aandacht kan zeker geen kwaad..

Zij kent deze woorden niet en verdeelt haar tijd liever aan der vriend en of drugs..

Iedereen verdeelt zich over de dag en heeft haar nog nooit gezien..

Er zijn tijden wanneer onze stal is gesloten en er ook niemand zich meer op het terrein mag vertonen tenzij er problemen zijn met je paard/pony..


Hij is in die tijd ziek geweest door vele kosten is hij toch weer gezond... maar hoefsmit kan ze niet betalen hij heeft mok en wij haar bellen.. het intereseert haar niet echt veel...

Ik vind dat ze het niet waar is jullie wel dan???

profieltjuh vernieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:16

Ik vind vooral dat jij je gewoon met je eigen zaakjes zou moeten bemoeien en je al helemaal niet zou moeten wagen aan uitspraken over iemands financiële positie of druggebruik.
Je hebt het er nogal nadrukkelijk over en dat irriteert mij mateloos.

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:17

nou sorry hoor dat ik zo erover denkt... ik kan gwoon er niet tegen hoe zielig en asocial mensen kunnen zijn

profieltjuh vernieuwd

8Eveline

Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:18

Tja waarom hebben die ouders haar een in hemelsnaam een paard gegeven !!!! Nee ik vind nu toch wel dat ze wat meer rijd aan haar paardje mag besteden. Daarbij waarom verkoopt ze hem niet als ze hem duidelijk dus niet wilt. Maarja ik weet haar achtergrond niet dus ik wil niet te snel oordelen

Nog steeds dyslecties

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:20

ik ken haar voor de rest ook niet maar een paar vrienden van mij zeggen dat het 1 zooitje is bij haar en dat ze alleen maar stoer wil overkomen dat ze een paardje heeft... Ik bemoei me verder niet met haar.. Maar als je een paard heb mag je deze ook aandacht geven... Ze is onhandelbaar en de ouders hebben een paardje voor de gekocht... maar haar ouders geven ook niks om het paardje ... die zeggen er niks over... moeder is zeer asociaal

profieltjuh vernieuwd

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:21

Blijkbaar heeft ze er dan toch meer voor over dan je zelf denkt, gezien wat je zelf schrijft"

Citaat:
Hij is in die tijd ziek geweest door vele kosten is hij toch weer gezond...


En als het beestje buiten staat is het ook IMO geem dierenmishandeling..

(En zowieso iemand verder de drugswereld in laten zakken is ook niet echt goed gedrag hoor..... )

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:22

die kosten hebben wij voor der gemaakt moet ze nog allemaal terug betalen...

profieltjuh vernieuwd

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:25

Of niet...........

Denk eerder dat ze het paardje gekregen heeft als 'redmiddel' misschien dat ze door 't beessie anders zou gaan leven, ik weet het niet hoor, hoe denk je (voorop gesteld dat je alles juist hebt) dat het voor die ouders zal zijn, hoe asociaal iemand ook is, je eigen kinderen zullen je echt wel iets doen hoor!!

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

8Eveline

Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:26

Tja ik vind het eigelijk bets wel zielig voor het paardje, hij kan er ook niks aan doen. Maar daarbij kan niet de gene waar de stal van is haar er op aan spreken. Of is het niet zoiets als een pesionstal?

Nog steeds dyslecties

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:26

ze woont niet meer thuis en haar moeder kon haar niet meer behandelen ze eisde een pony...heeft ze gekregen.. maar ze doet en blijft onhandelbaar... ik wil verder niks met haar te maken hebben... maar ik vind het gwoon zeer vreemd en onwijs zielig

profieltjuh vernieuwd

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:28

En nog een laatste opmerking van mij, heb net even op je profiel gekeken, waarom je weg bent gegaan bij je vorige stal, misschien irriteert dit meisje zich ook compleet mateloos aan hoe er nu met haar bemoeid wordt, is dan ook neit prettig om nog naar stal te komen..... (....eigen ervaring...)

En idd een wijziging...

Voor iemand die zich er niet wil mee bemoeien weet je wel erg veel (slechte) dingen over haar neer te zetten..... Laat het lekker rusten en vraag desnoods gewoon of het goed is dat jij af en toe bij haar paardje kijkt of alles goed gaat.....
Laatst bijgewerkt door Hetja op 13-05-04 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours


8Eveline

Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:29

Jep dat is het ook. Maar jij kunt hier veder niks aan doen. Het is en blijft haar paard, en ze kan er mee doen wat ze wilt.

Nog steeds dyslecties

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:29

De jaarling is helemaal niet zielig want hoeft niet geborsteld te worden en aandacht te krijgen om uit te groeien tot een gezond paard (van lijf, leden en tussen zijn oren).
Stallingskosten en kosten van Smid en DA: als het op een gegeven moment niet wordt betaald en te hoog oploopt is het de verantwoording van de stalhouder om daar een stokje voor te steken. Vanaf een bepaalde hoogte kan hij beslag laten leggen op het paard.

Als het paard wordt verwaarloosd door de stalhouder, in vieze stal staat en verder niet genoeg te eten krijgt, kun je de eigenaar er niet op aanspreken.

Hoe de eigenaar denkt de financiele situatie recht te trekken, en of dat ooit gaat lukken is jouw zorg niet. Voor de rest zou ik maar even uitkijken over de verhalen die je hier plaatst over iemands thuissituatie, want voor je het weet heb je verkeerde mensen over jouw vloer.

Dit is het internet meissie, en heel Nederland kan meelezen. Knoop dat even in je oren.

Je suis Charlie.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:30

betaalt ze stalling? laat ze de pony inenten? dat zijn dingen die je als staleigenaar kan eisen, stalling zoieso en entingen ook, zoniet kan je die pony eruit gooien. de redenen dat ze niets met dat beestje doet boeien niet, dat is niet relevant voor hem, en ook niet voor jullie...

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:30

neej we helpen haar alleen.. maar neemt niks aan.. en omdat ik bij mn vorige stal weg ben is gwoon een normale redenen.. te ver en omdat er te veel geroddelt werd....maar iedereen heeft het beste voor maar ze neemt niks aan als ze dat wel deed was het misschien wel anders geweest...

profieltjuh vernieuwd

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:32

neej nog niet geent.. nog niet bekapt... en nog geen wormekuur gehad en de eigenaar beld haar elke dag op maar neemt niet op of doet of ze de eigenaar van stal niet hoort of neemt op en zegt dat ze komt terwijl er niemand komt

profieltjuh vernieuwd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, rover_ en 35 bezoekers