Doen of niet doen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 13:12

Mijn paardrij-instructice belde me net op of ik misschien zin en tijd had om lessen te gaan geven op mijn verzorgpaarden!

Zelf geeft zij op zaterdag en zondag les met de paarden. Er waren namelijk wat kinderen die wel wilde komen rijden alleen door de weeks.

Ik vind het heel leuk om les te gaan geven aan kinderen maar wel een grote verantwoordelijk. Ik help op zaterdag ook vaak met de lessen alleen dan is zij erbij. Ik kan heel veel met de paarden doen ik vraag me alleen af of ik het kan, ook als ik alleen ben.

Zal ik me kans grijpen?

Wat zouden jullie doen?


zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:19

Moeilijk hoor. Het klinkt natuurlijk wel heel verleidelijk en leuk..
Zijn de paarden van je instructrice of van iemand anders ?
Anders zou ik eerst vragen hoe de eigenaar erover denkt, die heeft er misschien wel een hele duidelijk mening over..
Bovendien zitten de ouders van die kinderen misschien niet op een (ongediplomeerde) instructrice te wachten. Ik weet niet hoeveel er voor een les gevraagd wordt, maar dat kan ook nog meespelen natuurlijk.
Het is niet mijn bedoeling je af te kraken of zo hoor, maar ik zou er wel heel goed over nadenken als ik jou was. Zoals je al zelf zegt het is wel een hele verantwoordelijkheid en hoe zit het bijv. met verzekeringen als er onverhoopt iets gebeurd.. Sukses met je keuze.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:02

Hmm... Moeilijk. Houd wel in de gaten dat je een hele verantwoording op je neemt. Kun je dat aan? En heb je de kennis in huis om een ander op de juiste manier te leren paardrijden?

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:05

In een verenigingsverband of groepslessen met mensen zonder eigen paarden zou ik het zeker niet doen.......... verzekeringstechnisch ben je zo ongelooflijk de pineut als er een van de lessers van het paard afdonderd

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:05

gijsenkim schreef:
In een verenigingsverband of groepslessen met mensen zonder eigen paarden zou ik het zeker niet doen.......... verzekeringstechnisch ben je zo ongelooflijk de pineut als er een van de lessers van het paard afdonderd


daar dacht ik ook gelijk aan....
ik zou als je het doet wel alles goed door spreken...

Dag lieve mama...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:07

Als je de kennis hebt en de verantwoording aan denkt te kunnen, waarom niet? Je kan ook gewoon proberen om eerst een aantal weken met 1 kind aan de slag te gaan en vind je het niks is stoppen makkelijker dan dat je al een lijstje kids hebt.
Ook moet het natuurlijk wel mogen van de eigenaar van je verzorgpaarden.
En misschien kan je vragen of je instructrice de 1e paar x even op afstand komt bekijken. Misschien moet je het ook eens laten filmen zodat je een beetje een beeld hebt hoe je zelf les geeft?

Succes met je keuze...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:08

je moet ergens beginnen !!!

regel via een contract oid wel dat de eigenaresse zelf verantwoordelijk blijft!

jongusgek13
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:33

moeilijke beslissing.
maar ik zou het doen als ik jou was.
natuurlijk moet je zorgen dat de ouders verantwoordelijk zijn.

succes!!!!!! OK dan! OK dan! OK dan! Lachen

doeg van annelies

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:01

ik zou het ook doen ja. het is voor kinderen en als jij geen verantwoordelijkheid voor vallen oid loopt is het toch leuk??? succes!

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:55

tuurlijk doen! maar zorg wel dat je goede afspraken maakt met de ouders van die kinderen dat je niet de pineut bent als er wat gebeurd, stel desnoods een klein contrcatje op wat je laat ondertekenen. En als je je nog niet meteen zeker voeld vraag dan of je instructie er een of twee keer bij wil blijven maar dat jij het werk doet. succes

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:18

Je kan het altijd proberen, als het niet lukt, dan weet je dat toch??!!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 13:30

oke, mijn paardrijinstructice is de dochter van de eigenaar van de paarden. De eigenaren regelen heel weinig over de paarden.

Ik ga zaterdag om de tafel met de dochter van de eigenaren.
De paarden staan bij het huis van de eigenaar dus kan altijd vragen als er wat is.

Op zaterdag help ik wel eens met de lessen end an gaat het eigenlijk heel goed met les geven en dan is de rijinstrutice er ook bij.

Ik denk dat ik het doe!:))


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:16

Ik denk dat je zelf moet beslissen.
Maar denk wel na of je die kinderen op de juiste manier kan leren rijden. En dat je ook echt weet wat je doet / gaat doen !

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:50

ik zou het doen!! je kan het in ieder geval proberen.. Gewoon zeggen dat je het voor een tijdje wil proberen.. Gaat het niet.. dan stop je er mee.. en ik denk dat als je het niet zou kunnen.. of niet aan zou kunnen.. dat je instructrice je niet had gevraagt!! Lachen maar je moet het helemaal zelf beslissen natuurlijk! Lachen succes!! Groetjes

'Moonlight Holly'

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 11:18

ja idd!

thanks voor jullie tips enzo!

Ik heb besloten het te doen als ik er een beetje tijd voor heb!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:30

maar wat als een kind van het paard af valt en zijn nek breekt! Dan hang je!!!
Je kan beter met de eigenaren bespreken of je eerst op hun kosten (want zij willen jou graag hebben) een orun cursus oid mag gaan volgen.
Of donders goede afspraken maken...

:){

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:29

gijsenkim schreef:
In een verenigingsverband of groepslessen met mensen zonder eigen paarden zou ik het zeker niet doen.......... verzekeringstechnisch ben je zo ongelooflijk de pineut als er een van de lessers van het paard afdonderd


Niet doen, zou ik zeggen! Ik snap dat het je heel eluk lijkt, zelf ben ik ook instructrice, maar als er wel wat gebeurt, zit JIJ in dit geval met het probleem. Want je bent EN niet gediplomeerd, EN je bent niet in dienst van iemand die WEL de verantwoording op zich kan nemen (tenminste, dat begrijp ik uit je verhaal).
Denk er maar even goed over na in ieder geval...

You're immortal until proven otherwise


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pellelilly, vilheide en 41 bezoekers