Niet alleen arme studenten kunnen hier alleen maar van dromen. Ook werkende mensen. Ik dacht dat wij een mooie wagen hadden, maar hij kan dus nog veel mooier.
Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man
Met dank aan Liberty voor het het plaatsen van de foto's
Even een klein verhaaltje; Ik had een goede wagen, dacht ik , totdat ik na de laatste wedstrijd in Sprundel zag dat er e.e.a. krom was aan mijn wagen. Ik heb weliswaar even vastgezeten in een hindernis, maar het ging niet echt met veel geweld. Ik heb toen met mijn trainer overlegt, zelf ook nog eens goed nagedacht en toen maar tot het besluit gekomen dat ik toch wel een nieuwe, grotere, zwaardere koets nodig heb voor mijn paarden (tweespan).
En dit is 'm! Ik ben er ontzettend blij mee, hij voelt ook aan als een "mercedes" onder de marathonwagens.
En mijn vakantie voor dit jaar , zal op deze koets doorgebracht worden. Het zal geen straf zijn.
Toen ik jou wagen voor het eerst zag, kwam die mij heel bekend voor. Ik heb deze bij de Bolhoed gekocht, en die van jou stond daar ook. Ik denk dan ook dat wij hetzelfde merk hebben.
Die van mij is nu wel een echte tweespanwagen, met de mogelijkheid om enkelspan te rijden. Mijn vorige was het andersom; een enkelspanwagen met de mogelijkheid tot tweespan.
Wat een luxe wagen zeg Heel mooi! Ik ben benieuwd naar de wagen in action Was jouw oude wagen niet een clever?
Klopt helemaal. Het was een Cobmaat wagen. Ik reed enkelspan op het moment toen ik die kocht. Daar was die wagen PERFECT voor! De Clever is voor dubbelspan minder geschikt. Zelfs de paardenmaat die ik nodig heb, zal het geweld van mijn paarden niet aankunnen. Dit alles heeft te maken met de dikte van het metaal.
Clever bouwt goede wagens met een zo laag mogelijk gewicht. Het zijn echter meer enkelspanwagen met een mogelijkheid tot het rijden van dubbelspan. De paardenmaat weegt 300 kg. Deze koets weegt 360 kg.
Maar een super laag gewicht gaat meestal ten koste van .............. In mijn geval met een tuigpaard van 1.72m en een volbloed van 1.67 zal zo'n Clever nooit een lang leven hebben.
Het is nu omgedraaid. Ik heb nu een echte tweespanwagen, met de mogelijkheid voor enkelspan. Enkelspan rij ik alleen nog om te trainen. Alle wedstrijden zijn tweespan.
Zijn ze zo licht joh? Dat had ik helemaal niet in de gaten. Gelukkig rijden wij niet zo intensief als jij ermee rijd. En als ik al een wedstrijd rijd, zal het de eerste jaren toch enkelspan zijn.
Maar deze wagen is wel heel chique, dat bruine is ook mooi, vooral met donkere paarden ervoor
Dat is écht licht! Je moet ook niet vergeten dat er een stuurvertraging, molenrem en 4 wielen geremd op zit. Dat is een echte prestatie van Clever om ze dan zo licht te bouwen.
Verder niets dan lof over een Clever hoor. Rijden comfortabel en loopt door een goede lagering in de wielen super licht. Daar komt ook nog eens bij dat hij zeer stabiel is. Heb een keer een wedstrijd gereden in de modder. Molenrem erop en die wagen gaf geen krimp, echt top!! Normaal gesproken ga je glijden als je een beetje hard door de bocht gaat.
Jantina, over die bruine bekleding, ik heb een donkerbruin en zwart paard ervoor staan. Mijn kleur tuig??????
BRUIN!!
Het staat echt mooi. Verder is de wagen donkerblauw en dat is ook nog eens de kleurstelling van mijn menteam. Ik zal proberen dit weekend foto's te laten maken, dan komen ze direct op bokt.
Hé Nobby, gave bak echt heel mooi. Maar RVS heeft een hoger soortelijk gewicht dan gewoon staal, daardoor is je wagen zwaarder, als je dikker metaal gaat gebruken wordt ie wel ietsje steviger maar zul je hem alsnog kromrijden, beter kun je dan dikkere profielen gaan gebruiken, dan kun je hem ook weer lichter bouwen zonder dat je aan stevigte verliest. hij zal zelfs stijver worden. Als je een hindernis met een wiel raakt en je hebt een beetje gang, dan zul je alleen bij hoge uitzondering je as niet krom rijden, als het gewicht van de wagen hoger wordt, dan heeft de wagen zelfs meer telijden, denk aan massa is traag van natuurkunde. Een wagen met grotere profielen die licht gebouwd is zal dus uiteindelijk het langste heel blijven. Dit zal alleen niet zo mooi uitzien, die van jou vindt ik namelijk wel heel erg mooi, wie weet ooit een keer ook zoiets.
Mooie wagen Nobby! Slimme zet, al die jury's kijken nu naar je kar ipv. je paarden Nee gekheid, maar hij ziet er echt goed uit hoor! Heel veel succes ermee, hopen dat deze wagen het geweld van jou wel aankan Anders moeten ze een speciale Nobby-kar gaan maken
Ja Sjonniej, ook goed Maar de jouwe is toch een echt enkelspan wagen? En ik wil geen lichtere voor Liberty, dan vliegen we denk helemaal Hij was een beetje wakker gister
Ja liberty het is een echte enkelspanwagen. Maar soms knijp ik hem toch wel als we met een noodvaart door de bocht gaan! Maar hij blijft altijd super sporen en slingert niet, volgens mijn groom Alleen weet ik niet wat ervan overblijft als je hem tegen een paal parkeert vanuit full speed