Paardenpoep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:58

Ik ben het met je eens dat het niet echt zo fijn is wanneer je paard zo'n grote hoop achter laat.
Ik kan het goed snappen dat mensen het vies vinden, maar hoe zouden we het moeten opruimen?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:06

Hi,hi lastig probleem... Tja, een schepje mee op buitenrit is niet zo handig. Soms in een woonwijk stap ik af om het aan de kant te duwen als het op de stoep ligt, maar op de weg meestal niet... (Oh ja wat ik op de stoep doe? Schuilen voor gevaarlijke dingen Haha! )

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:08

gewoon ff afstappen en aan de kant schoppen. Mits het natuurlijk mogenlijk is om af te stappen he, op een drukke weg hoef je van mij er niet af.
Meestal voel je het wel aankomen, duw de kont van je paard in de berm/goot.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:12

Ja ik ken het. Mensen die zeggen: Mevrouw uw paard verliest iets. Lachen
Oh, ik zie het meneer, pakt u het even op, dan hoef ik niet af te stappen *LOL*

Sja, best lastig probleem. Ook op het strand, ik stap echt niet af om het met een schepje in mijn rugzakje te stoppen hoor Knipoog
Veel touristen (voornamelijk duitse gasten) zijn bang voor tetanus. (blote voetjes, wondje, poep)

Als ik in het dorp ben, wat ik veel ben, want mijn stal is midden in het dorp, ruim ik het naderhand wel even op. Even vegertje en in de berm schuiven. Onderweg stap ik nooit af eigelijk, daar ben ik te lui voor Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:13

Voor tuigers bestaan er van die "opvangzakken" Haha! heb ik wel eens gezien... maar voor gewoon rijpaarden ??? Hema-tas eronder hangen size XXL? Deed die van mij het maar eens onderweg, die wil alleen maar poepen en plassen in zijn eigen stal...
(sorry-offtopic)

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:43

Ja je schaamt je eigen dood. Jaike heeft het een keer gepresteerd toen we langs 2 wat oudere mensen liepen. Eerst begon ze te hinniken dat ze er langs wilde, daar zit ik dan blozend op mijn paard Bloos
Rijden we er langs tilt mevrouw haar staart op, ik liep natuurlijk nog rooier aan Bloos en grapte maar wat van: sorry ik heb mijn poepschepje niet bij me!!
We stonden bijna op het kruispunt en ze deed het midden op de weg dus aan de kant schoppen was er ook niet echt bij!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:40

Tos heeft ook van die acties...
Laatst waren we 2 uur weg geweet en heeft menner dus 3x staan plassen *krijg je van die reactiesvan: hij loopt leeg!* en 3x gepoept!
En dan niet een beetje... NEEJ...
Maargoed, dat bemesting voor het mos tussen de stoeptegels en toch mooi niet in zijn stal! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:43

Ik rij eigenlijk altijd op de hei en de koeien die daar lopen laten het ook gewoon vallen op het moment dat het hun uitkomt, liggen dus ook regelmatig vlaaien op het pad, dus ik maak me echt niet druk om de sporen die ik achter laat.
Ze heeft alleen de irritante gewoonte om in het gangpad van de stal te poepen, is ze net haar stal uit: flats! Als ze dat nou even ophoudt totdat we aan het rijden zijn....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 00:55

Ik woon in een klein dorp in de polder, als ik langs de polderwegen rij en mijn paard poept, ja dan laat ik het liggen, maar ik heb het al meegemaakt dat mijn paard zo ongeveer in iemand zijn voortuin stond te poepen. Toen ben ik na het rijden teruggegaan en heb de poep weggehaald! Haha!
Erg klein dorp (4 straten), dan wordt er zo gauw gel*ld!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 04:36

mmm.. buitenzorg, dan had ik het geloof ik toch nog een beetje tussen de bloemetjes van de mensen geharkt.. hebben de plantjes ook nog wat Knipoog

Natuurlijk (daarna ?) even overleggen met de mensen, want niet iedereen beschikt over de nodige dosis humor.

Uit de vorige reacties merk ik een beetje "schaam, vies etc". Ik zou niet weten waarom.
Dat het in principe niet mag, sjonge dat is lachen. Drugs invoeren mag ook niet ! als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Een paardenvijg is niet meer dan een halfverteerd plukje gras, en heel wat anders dan het hondendrollenprobleem in steden of waar dan ook. We moeten oppassen dat we niet over dezelfde kam geschoren worden.
Als ik op mijn eigen erf trap in een drol van mijn eigen hond (komt zelden voor maar toch) baal ik als een stekker ! en weet niet hoe snel ik dat weer schoon moet krijgen. Loop ik over de mest van de paarden (in de stal.. wie niet ???) dan maakt me dat drie keer niks uit.. is me nogal een verschil.

Het zou dus wel handig zijn om mensen die niets met paarden hebben dit duidelijk te kunnen maken; immers... een regenbuitje en het is weg. No harm done.

Kortom, puur natuur, en zeker niet reageren alsof je wel iets heel verschikelijks veroorzaakt ! De gevolgen zijn echt niet rampzalig, voor jezelf niet, en ook niet voor de natuur of de leefomgeving van anderen.

Bertus

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 07:32

Helemaal mee eens Bertus!! Ik kan er werkelijk ook helemaal niet mee zitten als er bij mij een hoop paardenpoep in de tuin ligt (wat ook met regelmaat gebeurd). We zadelen hier voor de deur op en gaan dan rijden en dan gebeurd het wel eens dat er wat neervalt. Daarnaast heb ik kippen die de onverteerde zaadjes eruit eten en de hele hoop verspreiden *LOL* Ik heb me ook nooit aan paardenpoep geergerd. Zelfs niet voor ik een paard had. En het interesseerde me ook niet als ik een hoop paardepoep op de stoep tegen kwam. Net als wat er eerder is gezegd...het is gewoon verteerd gras. En als ik ga rijden en die van mij laat wat vallen, dan zal ik het ook zeker niet opruimen Haha! Goeie mest!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:57

Ik schop het meestal wel in de berm of in de goot.
We staan vlakbij stoplichten en de regel is dat als je paard mest voor de stoplichten (das dus in een straat waar mensen wonen) moet je na het rijden/lopen wel even vegen daar maar je hoeft niet de hele buurt door te gaan om het op te ruimen.