dikker worden door medicijnen?? (ventipulmin, ab)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

dikker worden door medicijnen?? (ventipulmin, ab)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 20:50

Evita krijgt voor haar bronchitis ventipulmin siroop (2x per dag 2,5 pompje) sinds zondag, volgensmij werkt dat al aardig.. ze heeft namelijk helemaal geen snot meer uit haar neus.
omdat ze zondag in de sloot is gevallen heeft ze nu ook een antibiotica-kuur erbij.

Ze staat nu ook inmiddels al een maand stil (alleen op het land overdag) omdat ze ook nog eens beenproblemen heeft Scheve mond
ik heb haar voer daar ook op aangepast, ze krijgt nu nog maar 1 handje brok en verder wat appels en peen omdat ze anders de medicijnen niet eet.

maar nou lijkt het sinds gisteren eigenlijk alsof ze ineens dikker begint te worden. ze heeft altijd wel een beetje een hangbuikje, maar ze lijkt nou dikker bij haar flanken en zeg maar bij haar rug.

weet iemand of dat met de ventipulmin of antibiotica te maken kan hebben? dat ze misschien meer vocht vast houdt, of echt dikker wordt?
ik wil morgen zoiezo even de veearts bellen als ze nog steeds dikker lijkt te worden.. maar ik vind dit wel heel raar Scheve mond



Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:29

Volgens mij kan het van de Ventipulmin niet komen, ik heb er iig nog nooit last van gehad.
Welke antibiotica heeft ze als ik vragen mag?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:32

zou het niet zo kunnen zijn, omdat ze niets meer doet, in gewicht toeneemt?

Kijk uit met de hele dag in de wei - vooral in de maand mei- er zit heel veel in het gras.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:47

ik ben het met suza1 eens. door dat ze niet meer aan het werk hoeven(kunnen) worden ze dikker. ik heb ook nog nooit gehoord/gezien dta een paardvan antibiotica of ventipulmin dikker word.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:06

Denk ook niet dat het door de medicijnen komt. Van Prednison is wel bekend dat ze er dikker van kunnen worden, maar dat krijgt ze toch niet? Zal anders door het niet meer werken komen en het gras wat ze overdag binnenkrijgt kan ook opeens aan gaan zetten.

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:43

In Ventipulmin zit als werkzame stof clenbuterol, en waarschijnlijk weet je wel dat dat bv. wordt gebruikt om kalveren vet te mesten, en vroeger ook als doping bij mensen. Het zorgt voor spieropbouw, dus je paard kan daar zeker dikker van worden.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:57

Het komt door de ventupumil want idd de clenbuterol die er in zit. En ze staat de hele dag met het koppie naar beneden en dan gebruikt ze haar rugspieren en daar gaat de clenbuterol op zitten.

...Dreaming with my eye's wide open...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 15:28

ah vandaar, bedankt!! het stond niet in de bijsluiter, dus maakte me er een beetje zorgen over..

suzan1, daar dacht ik eerst dus ook aan. maar het leek mij wat onwaarschijnlijk dat ze plotseling in 2 dagen dikker begint te worden terwijl ze al een maand stil staat.. het land waar ze op staat is ook vrij kaal, en ik heb haar in voer teruggezet naar 2 handjes per dag.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:03

in 2 dagen dikker worden vind ik wel raar.
Als het koppie de hele dag naar beneden gaat gebruiken ze wel kauwspieren, maar volgens mij geen rugspieren.
houdt het even in de gaten (maar dat deed je al), of vraag het jouw DA. Eigenlijk hoeft ze al helemaal geen brok meer, immers doet ze niets en krijgt ze weidegang Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 07:38

ik ga vandaag weer met d'r naar de kliniek dus zal het gelijk na vragen. ze krijgt nog een handje brok omdat ze anders overgeslagen wordt en dat vind ik ook zo sneu Knipoog (en voor de medicijnen die er doorheen moeten)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:44

Maar van de wei worden ze ook heel snel dikker want das zeg maar de grasbuik Knipoog en das vocht het is niet echt iets om je druk om te maken.

...Dreaming with my eye's wide open...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abby_Snow, Babootje, Camino_S, Eve_16, Lestria, m0niekkkie, nadcha, Pova en 28 bezoekers