Dolobene zalf/cremé?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Dolobene zalf/cremé?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 20:45

Wie kent deze zalf en weet waar ik het evt. kan bestellen?

Ik heb het nl. als advies gekregen om op het been te smeren van mijn paard. Ze heeft een schenkelschede blessure/irritatie en het is nog steeds actief. Ze staat al zo'n 7 weken op stalrust met stapwerk, maar nu moet ze 4 weken echt op stalrust. En hierbij moet ik dus deze zalf eropsmeren, 3x daags. De paardendrogist heeft het niet, maar volgens de dierenarts kon ik het op internet wel proberen(in Duitsland). Nu weet niet meer of je echt Dolobene schrijft en misschien dat iemand hier een adres weet waar ik het kan bestellen( in Nederland).

- Offline -


Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:20

Ik heb het voor mijn paard gekregen toen hij een peesblessure had. Ik heb het toen van de DA gekregen. (van Selm in Wapenveld)
Ik heb het verder nog nooit ergens gezien en kende het voor die tijd ook niet. Het wordt in ieder geval heel erg koud als je het op de bene smeert. Ik moest het met van die doctershandschoenen aan op de bene smeren.
Volgens mij kun je het alleen bij de DA krijgen en anders moet je de kliniek in Wapenveld eens proberen.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:07

Ook wij kregen het van de dierenarts voor peesproblemen bij ons paard. Het is eigenlijk geen diergeneesmiddel want het is voor menselijk gebruik! Maar het werkt volgens mij prima. Het leek me wel vrij agressief, want je voelde ook echt wat aan je vingers als je het had gesmeerd. (Wij kregen het van Dierenkliniek Vollaers in Vlaardingen.)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 01:17

Ik was nieuwsgierig en heb even op Google gekeken, wat ik daaruit begrijp is het een middeltje wat ook veel in de bodybuilding wordt toegepast. Of dat positief is (of niet) weet ik niet Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:45

Vora schreef:
Volgens mij kun je het alleen bij de DA krijgen en anders moet je de kliniek in Wapenveld eens proberen.

Deze da had het iig niet, maar heb je misschien een telefoonnummer van deze kliniek?

- Offline -

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:17

hoi,

ik heb het ook voor mijn paard die Desmitis heeft,en inderdaad ook bij Vollaers in Vlaardingen.

en je kan het voor jezelf ook gebruiken.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:09

Citaat:
heb je misschien een telefoonnummer van deze kliniek?


Ja hoor, het nummer is 038 - 447 88 71

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:20

ik heb het ook voor mijn paard en als het goed is kan ik het zo bij mijn voormalige veearts halen ik heb het voor een peesontsteking en het werkt goed....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:59

Ik heb hij bij de Raaphorst gekregen. Dierenarts van Toor tel 070 5177707

Na regen komt zonneschijn...
Na regen komt... What a Day!!

Nouvelle (Wellington x Lector) is drachtig van Obelisk!
Eindelijk foto's in mijn profiel...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, hwn, Peanut21, PeanutGuapa en 108 bezoekers