Tiko aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Tiko aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 15:41

Vandaag zouden de dochter van de staleigenaar (tevens mijn instructrice) en ik even samen op Tiko rijden, en foto's maken van elkaar. Helaas kon zij het niet echt vinden met mijn camera, dus bijna alleen foto's van haar op Tiek. Tiek wilde ook niet niet vandaag. Hoewel hij van voren af en toe lekker liep, liet zijn achterhand wat wensen te over Scheve mond

Nog een kleine opmerking:
Soms hangt de rechterteugel was los, dit omdat hij af en toe de neiging heeft die flink vast te pakken. De momenten dat hij zo los hangt is dit dus het geval...

Hier zomaar wat momenten uit de training:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er gaat ook nog wel eens wat mis Knipoog
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dit is echt een grappig stukje, ze ging een doenpoging tot strekken *LOL* Hilarisch!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Tiek kan het wel beter, maar dat hij echt strekte, incl. dat geweldige gevoel wat je onder je krijgt heb ik maar een keer mogen meemaken, toen hij vreselijk druk en aan het showen was, in een gigantische binnenbak...)


Die achterhand is alleen niks, gedurende het hele uur.
Hier rijfoto's van vorige week, toen was die achterhand een stuk beter

[HAW] Xsara op Tiek, veulentjes en ander leuke pics!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:10

dat ziet er goed uit
mooie tinker ook Lachen

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:17

Ze kijkt af en toe zo moeilijk Knipoog

Maar ziet er wel aardig uit Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:26

Haha, dat viel mij ook het eerste op! Die gezellige blik Knipoog

Gave foto´s Myrth, hij loopt een stuk lekkerder als toen ik wegging. Veel meer bij elkaar, veel beheerster..
Maar waar zijn de weinige foto´s van jou en Tiek?? Tong uitsteken

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:27

NaVy! schreef:
Maar waar zijn de weinige foto´s van jou en Tiek?? Tong uitsteken

idd Bloos Tong uitsteken

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 16:27

Dat is er maar eentje, en die is t niet waard op geplaatst te worden. Ik stapte net op, dus nog niet lekker voor het been, nog vreselijk uit elkaar etc.

Niks dus Knipoog

*Mandy!! Kijk, de rechtergalop!!*

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:40

Ik vind Tiko echt een leuk paardje!! Als ik het geld had zou ik hem graaaag willen kopen Tong uitsteken

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:35

hmmm ze rijdt hem een stuk korter op de teugel dan jou volgens mij...?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:19

Leuke foto's!
Maar wat je zegt, die achterhand.... dat kan veeeeel beter Knipoog
Ik kom snel een keer IRL kijken als Patricia 'm rijdt

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:24

Pellie schreef:
hmmm ze rijdt hem een stuk korter op de teugel dan jou volgens mij...?


Ze werkt wel wat harder in met haar hand, vooral in het begin. Maar als hij eenmaal los is, beweegt ze haar handen nauwelijks meer. De eerste keer dat ze hem reed had ik iets van: "Slik... Nu wordt hij dus helemaal hard in zijn mond... " Maar ergens had ik ook vertrouwen in haar. Ze heeft verschillende paarden naar de Z gereden, ORUN, etc. Sinds zij hem af en toe rijdt (met die harde hand aan het begin) loopt hij veel lekkerder. Dus, ik denk dat in dit geval het doel de middelen heiligt. Want als zij hem dus eenmaal los heeft (wat we vandaag dus eigenlijk voor het eerst sinds tijden niet bereikt hebben Scheve mond ), dan is hij zo super te rijden! Moet je zelf komen voelen de 17e *LOL*

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:59

Vind het plaatje met jou mooier Tong uitsteken En iets meer halslengte, maar das mijn persoonlijke smaak en rijtijl, je weet nu ook waarom Knipoog *LOL*
Hij lijkt zo ook weer een stuk kleiner trouwens Haha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 20:00

Wacht, zal toch maar even de foto met mij erop zetten, dan lijkt hij meteen weer veel groter *LOL*

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:02

Snel Tong uitsteken

Machie

Berichten: 15995
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:06

ik mis bij deze foto's een stukje lengte in de hals...
verder erg mooie foto's, en hij is superleuk getekend!!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 20:10

Afbeelding

Hier rijdt ik hem dus, helemaal aan het begin. Hij heeft hier wel die halslengte, maar ik stap net op, dus achterhand moet duidelijk nog veeeeel wakkerder gemaakt worden.

Hier draafde ik net voor de eerste keer aan.

Ik had hem er aanvankelijk niet opgezet, want ik zit er vreselijk op (mijn handen Frusty En ik kijk vreselijk naar beneden) Bovendien geen mooi moment (ik ga net staan) en hij loopt dus nog voor geen meter Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Tiko op 12-05-04 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Woozy

Berichten: 10
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:11

De achterhand is idd niet helemaal hoe het moet zijn, maar verder zijn het hele mooie foto's.
Mooi paard hoor

Ik lust heel soms een koekje maar meestal niet
Sorry Tong uitsteken
Te veel info

Machie

Berichten: 15995
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:16

Tiko, die foto van jou vind ik er wel een stuk 'vriendelijker' uitzien. Ondanks dat jou houding niet is wat het moet zijn, en zn achterhand er niet helemaal onder is. Ik vind dit een meer ontspannen foto....

paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:17

Geweldig mooi paard!! Kwijl enne hij loopt ook erg mooi!!

~*~:+: I LoVe DjUuKiEj! Lovers~*~

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:25

Weet je wat het ook is Myrth, naja, wat ik heb gemerkt iig. Kado is ook een tijdje door een meisje gereden dat ook meerdere paarden in het Z heeft gehad. Maar die vergeten nog wel eens dat een Tinker toch heel anders is. Vooral in die hals. Het is vaak wel een mooi plaatje wanneer ze zo hoog en opgekruld lopen, maar dat is voor hen meestal the easy way out om het maar zo te zeggen. Ik heb na die 7 weken met dat andere meisje, er weer heel veel moeite voor moeten doen om Kado weer mooi laag en rond te kunnen rijden, hij zat ahw vastgeroest in die hoge houding. Nu weet ik ook dat ik hem in het begin met niet al te veel druk moet rijden, omdat hij zich anders weer in die houding gaat verstoppen.

*ok, lang verhaal, maar you get the point Knipoog*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:31

zit zeker wat in renée. Lachen
en myrth wat ben je weer lekker perfectionistisch, jezelf zo af te kraken... >;)
neem mijn digi wel mee de 17e... kunnen we eens zien hoe ik met tiek ompruts }>

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 20:32

En anders heb ik ook nog een digi Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:43

machie schreef:
Tiko, die foto van jou vind ik er wel een stuk 'vriendelijker' uitzien. Ondanks dat jou houding niet is wat het moet zijn, en zn achterhand er niet helemaal onder is. Ik vind dit een meer ontspannen foto....


Het ziet er écht een stuk vriendelijker en ontspannender uit . Op de andere foto's lijkt het meer in de krul getrokken Verward ipv lekker nageeflijk gereden.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:39

ik ben het er niet mee eens dat het doel de middelen maar moet heiligen. Je rijdt een paard op zit en benen, niet op je teugels! maar goed, dat is mijn mening.

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 10:16

grid"]
[quote="machie schreef:
Tiko, die foto van jou vind ik er wel een stuk 'vriendelijker' uitzien. Ondanks dat jou houding niet is wat het moet zijn, en zn achterhand er niet helemaal onder is. Ik vind dit een meer ontspannen foto....


Het ziet er écht een stuk vriendelijker en ontspannender uit . Op de andere foto's lijkt het meer in de krul getrokken Verward ipv lekker nageeflijk gereden.
[/quote]


Hij is niet in de krul getrokken totaal niet. Dat merk je vooral als je er op stapt nadat zij heeft gereden. Hij is dan zo lekker te rijden. Heerlijk in zijn mond, keurig voor je been. Als zij hem in de krul zou trekken, zou hij daarna niet zo te rijden zijn. En idd, er zijn wat foto's dat ze (te veel ? ) druk heeft op haar teugel, maar op het grootste deel van de foto's zie ik toch een paard wat ontspannen loopt en er totaal niet uiziet alsof hij vreselijk in zijn bek gerukt wordt.

Alleen op foto's 1, 5 en 6 zou ik me misschien in jou mening kunnen vinden. Op 1 moest hij beetje schouder voor lopen, maar hij wilde meteen wjikend zijn weg zoeken naar de hoefslag, dus hij werd overdreven begrensd. Op 5 ging er even wat mis, en op 6, tja weet ik niet? Misschien wilde zo overdreven stelling vragen? Bovendien is het een moment opnamen, ze zit niet de hele tijd aan die binnneteugel te hangen, toch?

Verder zie ik hier bijv. totaal geen in de krul getrokken paard, maar een lekker ontspannen paardje:
Afbeelding
Afbeelding

Ook gebruikt tiek heer redelijk zijn rug, wat hij niet zou doen als hij in de krul getrokken wordt. Even hoe tiek er uit ziet als hij ze rug wegdrukt:

Afbeelding
(en dit is totaal niet negatief bedoeld tegen het meisje wat er hier opzit, zij reed Tiko echt super!! Maar hier stapte ze net op.) Meer foto's van haar op Tiko staan hier: [HAW] Xsara op Tiek, veulentjes en ander leuke pics!
Vinden jullie dat beter?

Verder kan ik best tegen kritiek, en ik kan me goed vinden in het commentaar van Renée (*Tequila*), maar ik wil wel duidelijk maken dat ik onder 'in de krul trekken' iets anders versta. En dat als hij 'in de krul g etrokken' zou zijn, hij dan en niet zo vrolijk zou lopen, het én niet zo lang zou pikken, zich niet zo zou ontspannen en al helemaal niet zo lekker soepel en los zijn als je er nadat zij gereden heeft opstapt.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 10:19

MinX schreef:
ik ben het er niet mee eens dat het doel de middelen maar moet heiligen. Je rijdt een paard op zit en benen, niet op je teugels! maar goed, dat is mijn mening.


Dat doet zij ook zeker. Alleen heeft zij in het begin, toen ze tiek voor het eerst reed, een paar keer wat strenger doorgepakt. En dat is hem alleen maar ten goede gekomen hoor, absoluut!

Dus, ik bedoelde met de middelen die het doel heiligen, dat strenger doorpakken in het begin, blijkbaar wordt die daar veel fijner van. Kijk, liever een paard dat in de eerste vijf minuten dat hij echt aan het werk wordt gezet een paar keer wat strenger met de hand gereden wordt, en daarna heerlijk te rijden is met een keurig stille hand, dan een paard waarbij het hele uur gekneed, gewriemeld en gemierd wordt aan die teugel. Maar dat is mijn mening Lachen

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 65 bezoekers