houtsnippers in de buitenbak: iemand ervaring ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:47

Ik denk dat dat wel meevalt. Gravel is poreus, terwijl zand massief is.

Ik vraag me weleens af of die absorberendee kattekorrels niet iets voor in een buitenbak is Verward
Nemen veel vocht op en geven het ook weer af als de omgeving droog is. Lijkt me samen met gewoon zand een hele goeie kombi

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:52

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt. Gravel is poreus, terwijl zand massief is.

Ik vraag me weleens af of die absorberendee kattekorrels niet iets voor in een buitenbak is Verward
Nemen veel vocht op en geven het ook weer af als de omgeving droog is. Lijkt me samen met gewoon zand een hele goeie kombi


ik zou zeggen: probeer het eens uit Haha!

Bel je even de Tom Poes of whatever:
"Kunnen jullie bij mij zoveel kuub kattekorrels komen storten?" *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:06

Ligt er wel aan waarvan die korrels gemaakt zijn. Ik wil ook niet de milieupolitie op mijn nek krijgen Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:11

of de DB..

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:13

Hoe bedoel je ??

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 15:34

Jurga"]
Ik ben nu bezig met kokoshaar. Deze week hoop ik het nog op te halen. Bakken worden er super van, nooit nat, nooit glad en het verteert amper. Ben reuze benieuwd, hoop dat dit voor ons de oplossing is.
[/quote]
[quote="esther82"]
Hier ben ik wel erg benieuwd naar. Laat je weten hoe het afloopt? Ik ben ook wel benieuwd wat zo'n grapje kost, als het nou eens niet zo achtelijk duur is, kan het voor ons wellicht ook een oplossing zijn.
[/quote]
Ik ben idd ook wel benieuwd wat dat kost Lachen !!
Iets wat niet snel verteerd, is natuurlijk helemaal een goed alternatief !

[quote="Kyona schreef:
Je schrijft dat er zoveel stenen in de bak zitten. Ik zou dan eerst met je stalgenoten stenen gaan rapen, zodat die uit de bak zijn. Dat is nl. best gevaarlijk al die stenen ivm uitglijden.
Zou anders toch nog eens met de boer praten. Je staat er om te kunnen rijden. Als hij het niet wil betalen, misschien dan voorstellen dat de stalling een stuk omlaag gaat en jullie de bakvulling verbeteren. Je weet nooit! Moet je natuurlijk pas doen zodra je weet wat eea kost.

Toen we daar op stal kwamen, hadden we al gezien dat er veel stenen in de bak lagen Scheve mond . Mijn vriendin is nogal een doortastend typje en die had meteen haar- en een aantal buurkinderen georganiseerd, om stenen te komen rapen Clown !
Dat zag er dus leuk uit, totdat we gingen rijden: de een-na-de-andere steen kwam weer naar boven...
Achteraf kregen we te horen, dat er een drainage onder ligt en dat die stenen dus de eerste laag zijn die daar bovenop ligt.
We kunnen dus rapen totdat we een ons wegen; de stenen zullen steeds weer boven komen. Zo´n anti-worteldoek had ik ook al aan zitten denken, ik zal eens gaan informeren wat dat kost voor een oppervlakte van 20 x 40 m!
De snippers heb je hier in 2 kwaliteiten: het ene (minder "goede") kost € 10,- per m³ en het andere ("betere" , die ook voor een binnen-/buitenbak geschikt zijn) kost € 15,- m³.
Als we de duurdere zouden nemen, zou dat bij 800 m² (en 10 cm hoog) €1200,- kosten Scheve mond !!

Trouwens, dat Gravel lijkt me nog niet eens een slecht idee , alleen ben ik bang dat na een keer rijden, alles in het zand verdwenen is Clown !!

*Sugarmiss, waar kun je trouwens tapijtsnippers krijgen?? (En wat kost het ongeveer Knipoog ) ??

Wij hadden ook al bedacht om een maand geen huur te betalen te zullen voorstellen.
Ik ben namelijk niet van plan om iets in de bak te investeren, al helemaal niet omdat we nu langzaam aan het zoeken zijn naar een plek voor onszelf met de paarden Knipoog !
Maar goed, je weet uiteindelijk nooit hoelang we er toch nog zullen blijven en in die tijd wil ik natuurlijk nog wel lekker kunnen rijden Knipoog !
Gelukkig hebben we als alternatief een vreselijk mooie omgeving, waar we dagen kunnen rijden, zonder steeds hetzelfde rondje te moeten maken Knipoog .

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:39

Sugarmiss schreef:
Hoe bedoel je ??


ik had net dat topic op PP zitten lezen, waar een paar reacties stonden van gevallen waar de DB volstrekt onnodig komt opdagen.

Zoals een Arabier die niet in de sneeuw mocht staan omdat het een woesteinpaard is Clown

Ik zag ze al bij wijze van bij jouw in de bak staan
"Kattekorrels zijn bedoeld voor in een kattenbak en niet in een paardenbak"

Maarre, ik zou eigenlijk niet weten waar kattekorrels van gemaakt zijn.
Niet van een soort zachte steen of klei?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:41

Ze zijn er van klei, dus die zouden wel mogen, maar er zijn er ook van 'kunst'materiaal en die mogen waarschijnlijk niet.

Maar die van mij zullen de korrels wel weer gaan opeten Frusty

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:12

ik vind de bak altijd erg hard worden, maar als je hem vaak sleept(elke dag dus) dan blijft ie opzich wel goed..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:14

Ik betaal voor het kokoshaar 63 eurocent per kg excl. BTW. In een 20 x 40 bak zou het ideaal zijn om er 2000 kg in te gooien. Maar daar kies ik dus niet voor. Ik gooi er later wel wat bij als het nog niet goed genoeg is, moet alles zelf betalen en dat kost me dus nu al een maandloon. Vind het wel geschikt. Heb van meerdere mensen goede dingen gehoord over kokoshaar, dus ik hoop zo dat ik straks eindelijk een goede bak heb liggen... Oh ja, er komen dan nog vrachtkosten bovenop.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 00:27

Dat bedrag komt dus aardig overeen met het bedrag wat ook de houtsnippers zouden gaan kosten...
Maar goed, aan de andere kant gaat kokoshaar weer langer mee !
Ik ga de mogelijkheden iig bij mijn stalgenoten in de groep gooien Clown !
Bedankt voor jullie ervaringen en tips OK dan! !

Nog iemand een idee wat tapijtsnippers kosten en waar je dat kan krijgen ??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:22

Sterre,
je zou ook kunnen denken aan kunstgras snippers.
Geen idee waar je het kunt krijgen, maar volgens mij is het niet duur.
(Je hebt wel een probleem als je het af wilt voeren want dan is het wel vervuilde grond, maar goed, dat is niet jouw probleem en je hebt het ook bij viltsnippers Haha! Nagelbijten / Gniffelen )

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:08

Ik ben het met Noureyev eens, van gladheid merk ik ook niks en als het heeft geregent rijdrn de bakken juist fijn. Bij ons op stal hebben we ook een goede drainage. Er wordt veel gebruik gemaakt van de bakken en ze blijven fijn rijden. Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:14

Cassidy schreef:
Houtsnippers worden glad, en wat nog erger is, het verteerd, waardoor het zand in de bak helemaal dichtslibt en het water helemaal niet meer weg loopt.




Ik heb daar geen last van. De snippers worden steeds fijner, dat wel, maar er wordt voldoende opgenomen door het hout en zand.

En glad is het zeker niet. Integendeel: hij is dan op zijn best!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:19

http://www.vandoorn-soest.nl/download/m ... slijst.pdf

Hier heb je misschien wel iets aan.
Jurga heeft haar kokos van een ander adres (goedkoper).

op www.vandoorn-soest.nl staat nog wel eea over manegebodems.

Een antiworteldoek er tussen kán een goede oplossing zijn maar neem een zware kwaliteit (anders snijden de stenen het doek kapot) en als er een naad in komt op dat het niet breed genoeg is 'naai' die dan dicht ander komen de stenen er alsnog tussendoor. (ervaring op 2 plaatsen......).

Succes!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:42

Ik denk dat het afhankelijk is van de kwaliteit en het materiaal snippers.
De manege waar ik eerst een pony had, had ook snippers in de buitenbak. Spekglad als het geregend had, regelmatig op mijn bek gegaan. Niet leuk.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:22

Alleen snippers werkt niet nee, wij hebben houtsnippers én zand, werkt super!
We hebben er wel ook drainage onder.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: houtsnippers in de buitenbak: iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:24

wat fijn,over dit onderwerp wilde ik graag meer weten, nog vraagje:mijn bak is verder goed maar stuift met dit droge weer wat,welke van de optie's die jullie genoemd hebben is dan het beste altenatief?
Alvast bedankt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: houtsnippers in de buitenbak: iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:07

Topic uit 2004 Rolleyes

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Re: houtsnippers in de buitenbak: iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:27

de opties en de mogelijkheden blijven ook in 2006 hetzelfde en dit is maar 2 pagina's. Ben benieuwd Knipoog

Anoniem

Re: houtsnippers in de buitenbak: iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:26

viewtopic.php?f=13&t=624926

Idd een oud topic
Hier nog een ander topic over ijbakken, maar als je even zoekt zijn er meer die nog wel van nu zijn