Dierenarts voorrijkosten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Dierenarts voorrijkosten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:01

Hoi,

Even een vraag bij jullie bokkers neerleggen....

Ik maak voor mijn pony een afspraak om een half jaarlijkse enting, ik regel dat er 2 andere ook geprikt moeten worden. Dat zou betekenen dat we met zijn 3e zijn.. Na mijn weten (zoals het altijd bij mijn DA ging) worden de kosten dan gesplitst over het aantal paarden...
Nu krijg ik de rekening van het enten binnen:

23-04 gedeelde vistite a 23.11 euro
1 vaccinatie influenza & tetanus a 15.13 euro
admin kosten a 1.82 euro
kom ik op een totaalbedrag a 47.67
Tot hier klopt het nog...

Mijn stalgenootjes krijgen precies dezelfde rekening binnen...

Als je de DA alleen nodig heb kost dit je 40 euro
Om dit verhaal niet nog langer te maken heeft de DA binnen 1 ritje en 5 minuten een voorrijkostenbedrag berekend van 69.33 euro???????????????

Dus dat betekend dat als ik hem alleen had laten komen en die drie op mijn naam had laten factureren waren we minder kwijt dan nu..

Hebben jullie ook zoiets mee gemaakt???


Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:06

Ik heb het nooit meegemaakt maar ik zou de betreffende dierenarts gewoon even bellen en vragen of hij dit uit kan leggen.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:15

Dat heb ik dus gedaan, ik heb gisterochtend keurig de ass. aan de telefoon gehad en moest haar vandaag terug bellen en zij vertelde mij dat het "gewoon" zo was... Vandaar dat ik eens even ga checken bij jullie collegabokkers..

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:18

Volgens mij klopt dat niet hoor!

Ze hoeft toch maar 1 x te rijden??/ waarom zou ze dan 3 x voorrijkosten rekenen?!
Ik zou er zeker wat van zeggen! (met zn allen)

:)

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:23

james100 schreef:
Dus dat betekend dat als ik hem alleen had laten komen en die drie op mijn naam had laten factureren waren we minder kwijt dan nu..

Hebben jullie ook zoiets mee gemaakt???


Ja, en dat is de reden dat ik (voor het enten) 1 factuur laat maken voor meerdere eigenaren. 1x Voorrijkosten delen en 1x administratiekosten delen is snel terugverdiend.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:24

Ik betaal 29 euro voorrijkosten om 4 paarden te laten enten. Ik krijg de nota en verreken die met mijn stalgenoten.
Ik vind zelfs 29 euro nog veel en ga tegenwoordig zelfs met mijn paarden naar de veearts toe ipv dat ik hem laat komen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131955
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:28

So hey, die heeft wel heel snel een flink aantal euri's verdiend Knipoog
Ik denk ook dat het verschil zit in het aantal facturen dat gemaakt moet worden.
Niet helemaal eerlijk, want een extra factuur maken is natuurlijk altijd nog minder werk dan 1 keer opnieuw voorrijden, maar het is wel (een beetje) extra werk.
Misschien kun je er nog een telefoontje aan wagen en vragen wat het gekost zou hebben als de drie entingen op 1 factuur hadden gestaan ?
Dan kun je er rekening mee houden voor een volgende keer.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:30

Het zal gaan om de visite die je betaald.
In dit geval heb je een gedeelde visite die je dan 23.11 euro kost. Dat tegen een ongedeelde visite van 40 euro. Beide zijn blijkbaar standaard tarieven en zal je wanneer je een visite deelt allemaal 23.11 euro kwijt zijn (ipv 40 euro gedeeld door het aantal personen).
Ik vind het niet zo vreemd hoor.
Je kan prima zelf bekijken wat goedkoper is: 1 factuur laten maken of allemaal verschillende.....

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:31

Petra1"]
[quote="james100 schreef:
Dus dat betekend dat als ik hem alleen had laten komen en die drie op mijn naam had laten factureren waren we minder kwijt dan nu..

Hebben jullie ook zoiets mee gemaakt???


Ja, en dat is de reden dat ik (voor het enten) 1 factuur laat maken voor meerdere eigenaren. 1x Voorrijkosten delen en 1x administratiekosten delen is snel terugverdiend.
[/quote]

Zo doen wij het ook op de buurt Haha! Niets zeggen en de factuur onderling verdelen.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:35

Nu moet je dat dus iid zo gaan doen... Beetje jammer als je daar achteraf achterkomt, tuurlijk heb ik doorgevraagd hoe of wat maar dat is gewoon wat er gerekend wordt en als je de DA persoonlijk kent dan valt er wel iets te regelen.. Nou het is zeker niet netjes en prof van de DA.. (gelukkig) was dit alleen de prikjes geef DA, mijn eigen DA (waar ik voor moeilijkere dingen heen ga) doet dit soort dingen niet.. Jammer dat ze nu 3 prik klantjes missen..

Gulpje

Berichten: 8070
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:35

Wij betaalden met de laatste enting (deed bijna de hele stal aan mee) 18 euro per persoon!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:38

Gulpje schreef:
Wij betaalden met de laatste enting (deed bijna de hele stal aan mee) 18 euro per persoon!



Dan zijn jullie ook flink in de aap gelogeerd... ZONDE van je geld toch?? Iedereen probeert al EURIES uit je zak te jatten..
Laatst bijgewerkt door ikisik op 11-05-04 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:38

Gulpje schreef:
Wij betaalden met de laatste enting (deed bijna de hele stal aan mee) 18 euro per persoon!



En dat was voor de enting en voor de voorrijkosten??

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:42

Dat heeft die DA heel slim bekeken Haha! !!
Ik denk dat Jantien gelijk heeft, er zullen wel standaard tarieven voor gelden. Stel dat er 40 paarden geent moesten worden dan moet hij bij iedereen 1 euro gaan berekenen, wordt dan denk ik wel een beetje verwarrend...

Lovers Estragon & Herlando Lovers

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 16:47

Tja of de voorrijkosten vervallen gewoon.....????? Als hij anders 5x id week van huis moet of WIJ zorgen dat ie in een keer door kan.. Scheelt toch??

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:08

james100 schreef:
Tja of de voorrijkosten vervallen gewoon.....????? Als hij anders 5x id week van huis moet of WIJ zorgen dat ie in een keer door kan.. Scheelt toch??


Ja kan het ook anders bekijken: jullie vinden het nodig dat de DA voor een enting (een klein prikje....) helemaal aan huis komt rijden....
Geen huisarts die dat komt doen!

duikpaardje

Berichten: 1473
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:15

ik heb laatst de dierenarts gebeld voor tommy en 2 stalgenoten.
omdat ik in het bestand sta heb ik verzocht de rekening naar mij toe te sturen.
ik ontving 1 rekening en op de rekening stond het netjes per paard gespecificeerd :
1/3 van de voorrijkosten en de behandeling.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:40

Ik moest de laatste keer voor visite buiten spreekuur 35.31 excl. BTW betalen. De keer daarvoor moest ik 2.44 excl. BTW betalen en dat is dus de gedeelte visite. 23.11 euro vind ik wel erg veel voor een gedeelde visite.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:49

MarijkesTommy schreef:
ik heb laatst de dierenarts gebeld voor tommy en 2 stalgenoten.
omdat ik in het bestand sta heb ik verzocht de rekening naar mij toe te sturen.
ik ontving 1 rekening en op de rekening stond het netjes per paard gespecificeerd :
1/3 van de voorrijkosten en de behandeling.


Nou zo hoort het!!!!!
Dat is tenminste een DA!!!
En trouwens ze hebben er toch mensen voor op kantoor
(LEES DA-ASSISTENTE????) Die moeten toch ook werk hebben..?
Keurige DA heb je hoor!!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:51

Jantien"]
[quote="james100 schreef:
Tja of de voorrijkosten vervallen gewoon.....????? Als hij anders 5x id week van huis moet of WIJ zorgen dat ie in een keer door kan.. Scheelt toch??


Ja kan het ook anders bekijken: jullie vinden het nodig dat de DA voor een enting (een klein prikje....) helemaal aan huis komt rijden....
Geen huisarts die dat komt doen!
[/quote]

Hij heeft toch geen praktijk aan huis??? EN dan nog het is zijn beroep toch?? Voor hem gelden alleen de kosten van zijn materiaal.. GELOOF MIJ hij rijd niet voor niets in een vette auto hoor!! Als hij praktijk aan huis had gehad, had ik er iid heen gegaan dat scheelt je wel wat EURIES.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:52

Jantien"]
[quote="james100 schreef:
Tja of de voorrijkosten vervallen gewoon.....????? Als hij anders 5x id week van huis moet of WIJ zorgen dat ie in een keer door kan.. Scheelt toch??


Ja kan het ook anders bekijken: jullie vinden het nodig dat de DA voor een enting (een klein prikje....) helemaal aan huis komt rijden....
Geen huisarts die dat komt doen!
[/quote]

En nog wat, WIJ vinden het niet NODIG maar het is VERPLICHT!!!!!! (ENTEN)

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:54

als mijn dierenarts voor meerdere mensen komt verdeeld ze zelf eerlijk de voorrijkosten

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:56

Oscar schreef:
Ik denk ook dat het verschil zit in het aantal facturen dat gemaakt moet worden.
Niet helemaal eerlijk, want een extra factuur maken is natuurlijk altijd nog minder werk dan 1 keer opnieuw voorrijden, maar het is wel (een beetje) extra werk.


Ze rekenen toch ook adminstratiekosten per factuur, dan vind ik het niet fair dat ze ook nog eens de voorrijkosten opschroeven, omdat je apart wilt betalen.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:00

Bij ons delen ze de visite wel echt, volgens mij. Althans, toen ik er stage liep, heb ik rekeningen zitten vouwen en daar kwam ik weleens iets tegen als 1/5 visite oid.
Maar voor entingen laten wij eigenlijk altijd een rekening naar 1 adres sturen, en delen we de boel dus zelf door het aantal geënte paarden, dit omdat er vaak tien of twintig paarden tegelijk worden geënt en dan hoeft de DA niet alle eigenaren te noteren, maar alleen diegene naar wie de rekening gaat, is wel zo makkelijk.
Ik vind het trouwens wel een groot bedrag wat jullie aan gedeelde visite betalen. Dat het eventueel iets hoger is dan precies gedeeld door 3 kan ik nog inkomen, maar nu is er meer dan anderhalf keer zoveel als normaal in rekening gebracht en dat is toch wel absurd veel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:28

Hmmm .. ik zal het eens nagaan op mijn facturen. Probleem is echter dat ik vaak niet weet voor hoeveel paarden de DA gekomen is.
Ik zou het niet snel op alles mijn eigen naam doen, dan moet je weer gaan leuren bij je stalgenoten om geld. Dan maar liever iets meer betalen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 bezoekers