Silvi aan de longe!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Silvi aan de longe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 22:04

Tis alweer 2 weken geleden dat Ellen Kral langs is geweest voor een behandeling (accupuntuur). Sil had toen net weer een terugval en had behoorlijk last van haar spiertjes. In januari was namelijk ontdekt dat Silvi een scheve bekkenstand had en al haar spieren waren op een verkeerde manier (over)belast geweest. In combinatie met een fysio en daarna dus accupuntuur, begint Silvi al weer aardig op te knappen.

Om haar weer rustig aan in training te zetten, hebben we besloten om haar elke week 2 keer te longeren met de pessoa. Hier een indruk van hoe ze op dit moment loopt.

Doel is dat ze meer over haar rug gaat lopen, en de achterhand er meer onder gaat zetten. Waar ik nog moeite mee heb, is haar actief te houden, wanneer ze juist met haar neus richting de grond gaat. Zodra ik haar dan meer voorwaarts probeer te laten lopen, dan drukt ze haar rug net weer iets weg. Iemand nog tips?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:08

Heb het zelfde probleem met Taling, maar dan onder het zadel. Silvi mist de kracht om haar rugspier helemaal op te rekken. Dat komt wel weer als ze weer wat meer in conditie is.

Maar ze ziet er verder toppie uit Maureen! OK dan!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:08

Niet te graag voorwaarts willen, de kans dat ze haar passen verkort en daarbij haar rug vastzet is vrij groot. Dus probeer haar in het langzame tempo aan het been te krijgen.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 22:14

sja, dat zeg je goed, in het langzame tempo aan het been... maar hoe, dat is de grote vraag... Lachen Als ik erop zit, kan ik dat beter controleren (wat ik er dan achter in stop, probeer ik voor op te vangen, waardoor ze actiever draaft), maar aan de longe gaat ze alleen maar harder rennen, wanneer ik haar actiever wil laten draven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:29

Mause schreef:
sja, dat zeg je goed, in het langzame tempo aan het been... maar hoe, dat is de grote vraag... Lachen Als ik erop zit, kan ik dat beter controleren (wat ik er dan achter in stop, probeer ik voor op te vangen, waardoor ze actiever draaft), maar aan de longe gaat ze alleen maar harder rennen, wanneer ik haar actiever wil laten draven.....


Tja...........daar heb je een juf voor he Haha!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 22:31

binnenkort een longeerlesje dan maar??? *LOL*

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:02

Op de foto's lijkt ze te neigen tot contrastelling?

Verder ziet ze er beter uit, een meer rustige blik, en al een stukje losser.
En haar bespiering lijkt verder ontwikkeld.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:40

Mause schreef:
binnenkort een longeerlesje dan maar??? *LOL*


Lijkt mij ERG verstandig denk dat je veel kan corrigeren aan de longe. Dat aan het been komt vanzelf als ze wat sterker wordt. Zou haar eerder wat meer gaan longeren zodat ze meer haar rugspier gaat gebruiken met longeren kan je dat erg goed zien. Veel tempo wisselingen aan de longe.

Verder ziet ze er goed uit hoor. Succes.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 09:55

Miss_Petit schreef:
Op de foto's lijkt ze te neigen tot contrastelling?

Verder ziet ze er beter uit, een meer rustige blik, en al een stukje losser.
En haar bespiering lijkt verder ontwikkeld.


Dat zie je goed! Silvi heeft vaak meer de aandacht voor wat er om haar heen gebeurd, dan voor mij. Waardoor ze dus vaak even naar buiten spiekt Lachen.

Kan ik dit voorkomen door haar iets naar binnen gesteld te laten lopen? Hoe moet ik dan de pessoa instellen? De lijn aan één kant korter maken?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:10

Mause schreef:
Kan ik dit voorkomen door haar iets naar binnen gesteld te laten lopen? Hoe moet ik dan de pessoa instellen? De lijn aan één kant korter maken?


Heeft geen zin want dan schuift de passoa weer.

Denk dat het belangrijker is dat ze recht loopt ipv teveel stelling. Recht lopen is vaak veel moeilijker dan met stelling. Je hebt dan al veel te snel de neiging teveel aan de binnenteugel te zitten.
Om haar in beetje stelling te laten lopen zou je de longeerlijn aan de singel vast moeten maken kijkt dan wel uit dat ze niet teveel op haar voorhand gaat vallen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:18

Prisca"]
Om haar in beetje stelling te laten lopen zou je de longeerlijn aan de singel vast moeten maken
[/quote]

Zo doe ik dat ook. Af en toe eens je longeerlijn "oppakken" en dan zodra ze nageeft loslaten.

[quote="Prisca schreef:
kijkt dan wel uit dat ze niet teveel op haar voorhand gaat vallen.


Dat krijg je als je overmatig "scheef trekt" zodra ze nageeft loslaten, komt dat niet snel voor.

Gewoon een kwestie van achteren actief houden Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 15 bezoekers