Help zaterdag M1!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Help zaterdag M1!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 17:42

We hebben afgelopen zaterdag wedstrijd gehad en toen onze laatste puntjes verzamelt. Ik had er eigenlijk nog maar een nodig maar we waren twee keer eerste met 166 en 164 punten Bloos!
Echt nooit verwacht want hij liep op zich wel netjes maar absoluut niet super.
Maar ok nu g aik aankomende zaterdag dus waarschijnlijk M1 starten. Word denk ik wel even pittig ik heb zelf nog nooit M1 gereden dus het zal vast nie zo geweldig gaan. Ik heb er wel zin in hoor...maar vind het een beetje eng...Ik moet dan ook tegen de vrouw die mijn paard vroeger heeft gereden...voel ik me een beetje ongemakkelijk bij...Nou ja jullie horen het wel!!!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:46

heel veel succes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:47

Succes hoor! Ik ga in juni voor het eerst M1 starten. Ik mocht a.s zaterdag ookal M1, maar heb toch nog maar voor een keertje L2 gekozen Haha!

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:51

heel veel succes!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:19

Zo dat is wel heel snel op elkaar zeg zou je niet eerst even wat meer gaan oefenen!! Knipoog Maar inieder geval heel veel succes!!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 18:47

we hebben wel al wat geoefend hoor...ook al een keer onderling M1 gereden maar toch wel eng...haha

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:48

heel veel succes.......... enuh denk eraan, gewoon rijden, niks meer en niks minder...... je hebt je punten verdient en gewoon gaaaaaaaan.. leuk!!!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:50

stoer(H) doe wel je best Zaterdag hé

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:54

nou de tips heb ik ook wel nodig Tong uitsteken
ik had nl. afgelopen zaterdag 162 en 169 dus ja.. dat wordt voor mij ook M1 nu, haha!

Iig, heel veel succes, tips weet ik verder ook niet .. duh Clown

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:07

Ik hoor van heel veel verschillende mensen dat de overstap van L2 naar M1 behoorlijk zwaar is. Die mensen hebben die overstap zelf ook gemaakt, en zijn behoorlijk op hun neus gevallen. Verzameling en alle puntjes netjes op de 'i' is in de M1 toch heel wat belangrijker dan in de L. Ik zeg dit niet om je een negatief gevoel te geven o.i.d., maar eerder zodat je er nog eens goed over nadenkt en om misschien teleurstelling te vookomen. Reed je in de L2 gemiddeld 165 punten of hoger, dan schat ik je kansen goed in. Reed je vaak maar net een winstpunt, dan raad ik je aan om toch nog even te oefenen voordat je daadwerkelijk aan de M begint. Het kan nooit kwaad er iets langer over te doen en het dan wel gelijk goed te doen Knipoog

Ikzelf rijd L2, maar ben zeker van plan die helemaal uit te rijden en zeker te weten dat ik en mijn paard alle M oefeningen beheersen.

In ieder geval succes zaterdag!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:25

Ik denk altijd maar niet geschoten is altijd mis!!
Wat heeft het voor zin om nog langer in de L2 te blijven als het goed gaat je moet toch juist vorderingen maken en daar heb je je wel eens tegen slag voor nodig geeft toch niks??
Rij zelf op het moment met 2 paarden M1 met de ene zit ik er al bijna 2 jaar in ging ook niet voorspoedig in het begin , maar nu heb ik 9 winstpunten dus..
Een tip van mij rij netjes niet te overhaast en netjes op de bordjes dat scheelt al heel veel punten!!

veel succes en ga ervoor!!!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:36

Als het goed gaat in de L2, wil het niet zeggen dat het ook goed zal gaan in de M1. Zoals ik al eerder zei, schijnt die overstap erg zwaar te zijn.

En niet geschoten is altijd mis, maar voorkomen is beter dan genezen. Wat ik daarmee bedoel is dat je er beter zeker van kunt zijn dat je in de M ook je punten rijdt, want het kan nogal eens de-motiverend werken (voor zowel paard als ruiter) als er ineens niet zulke leuke punten gehaald worden.

Ik weet hoe het is om 2 jaar in een rubriek vast te zitten zonder enige vooruitgang te boeken (ja, van 135 naar 145 punten misschien). Echter kwam dit doordat mijn paard niet bijster veel talent had, maar desalniettemin werd ik het rijden behoorlijk beu. Nu heb ik een paard waarmee alles ontzettend snel en goed is gegaan, en dat wil ik graag zo houden. Vandaar dat ik uitkijk met te snel overstappen naar een andere rubriek.

Dit is mijn persoonlijke visie, en als je het er niet mee eens bent: even goede vrienden Lachen Ik raad niets af o.i.d., ik vind alleen dat je goed over zo'n beslissing moet nadenken. Zeker als je met het minimaal aantal punten al over wil gaan.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:28

Ik ben het gedeeltelijk met Effy eens. Natuurlijk kan het tegenvallen als je nog niet alles beheerst en "overhaast" overgaat naar de M1, maar dat wil niet zeggen dat je er niets van leert.

Ik heb vorig jaar een heel jaar L2 gereden zonder winst maar ik heb nog veel meer geleerd dan ik het jaar daarvoor dat ik winstpunt na winstpunt reed en prijs na prijs reed.

Het hoeft niet heel erg te zijn hoor, iedereen valt wel eens op z'n neus, maar om het daarom af te raden: nee. Lachen

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:44

Wouw goed joh! *LOL*
gefeliciteerd!
heel erg veel succes zaterdag!

ennum, effy, je kan het toch gewoon proberen en heb je een beetje gekeken hoe het is (met het gevoel in je hoofd dat het tegen kan,hoeft natuurlijk niet, vallen enzo). En dan daarna helemaal naar de M toe oefenen totdat je er klaar voor bent
(ja ik kan niet zo goed uitleggen Bloos Tong uitsteken Hoop dat jullie me snappen haha Tong uitsteken)

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 21:01

Nou mijn paard heeft al Z1 met winst gelopen dus die kent de oefeningen gelukkig wel. Ik kan het nu ook al aardig zeg ik zelf.
We zijn de L2 doorgevlogen we hadden altijd dikke winstpunten en prijzen Bloos

maar ik heb dus ook gehoord dat de overstap best groot is...maar goed ik heb zoiets van tsja van elke proef zal ik weer wat leren en ik leer het pas als ik werkelijk zo'n M proef rijd...maar dat maakt het niet minder spannend haha..

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:13

Overstap valt best mee hoor! Zeker als je paard al Z1 heeft gelopen, dan kan je hem makkelijk wat meer oprichten onder je proef. In de M1 wil de jury meer dan in de L2 een opgerichter paard zien en het liefst al licht verzameld in de SB. Ik heb hiervoor ook nog nooit hoger dan L2 gereden en ik had de eerste keer meteen dubbel winst.

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:28

je moet gewoon lekker rijden zoals je ook in de L2 deed, alleen komen er wat oefeningen bij enzo. gewoon goed je best doen en niets van andere aantrekken!!

veel succes in ieder geval!! OK dan!

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:34

'k Heb ook net die overstap gemaakt maar bij is dat ontzettend goed gegaan, de 1ste keer reed ik meteen 163 punten en een 4e plaats en die wedstrijd daarna 169 en een 1e plaats. De wedstrijd daarna weer wp'en.. 3 wedstrijden-4 winstpunten, niet dat ik dit verwacht had maar ik ben er toch wel ontzetend blij mee om zo te beginnen Haha! Echt heel veel succes en gewoon lekker rijden!!! Komt wel goed Haha!

Groetjes Hester

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:00

Ik vind de overgang van het L2 naar het M1 hartstikke meevallen. Zeker sinds die nieuwe proeven er zijn. Sterker nog, ik heb een paard waarvan ik zeker weet dat ze in het M1 fijner zal lopen dan in het L2... Lachen
Veel succes in het M1! Knipoog