Opleiding Dierenarts..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Opleiding Dierenarts..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 17:23

Weten jullie miss een Goede school waar ik de Opleiding Dierenarts kan volgen..?
Ik doe nu nl de opleiding Paardenhouderij op het wellant in Dord, maar ben totaal niet tevreden! En dierenarts (veearts ook trouwens) leek mij wel een leuk beroep!!

Mijn vooropleiding is VMBO Theoretisch Knipoog
Laatst bijgewerkt door PartoutZ op 09-05-04 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:28

in utrecht, maar dit is wel een universiteit dus vooropleiding moet minimaal VWO of HBO zijn, er zijn strenge toelatingseisen en er worden er maar een beperkt aantal toegelaten per jaar. en het is een zware studie!
je kan ook een opleiding para veterinair doen(assistente)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:33

in utrecht heb je een kans van 1 op 6 dat je wordt toegelaten geloof ik... dat waren iig de kansen van vorig jaar of 2 jaar terug.
je kan ook in belgie gaan studeren, daar is geen loting maar de kans dat je het eerste jaar haalt is daar veel kleiner dan hier (vriendin van me zit in gent in het eerste jaar en ongeveer 30% gaat dat jaar halen)

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 17:38

Ik denk niet dat ik dat makkelijk ga halen dan... ik heb nl VMBO Theoretisch gedaan... ik had ook wel HAVO kunnen gaan doen maar dan had ik egt elke dag moeten leren enzo en daar had ik egt geen zin in Knipoog

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:39

dan wordt het idd moeilijk, zou je havo en vwo moeten doen, of havo en dan hbo...en dat is idd best moeilijk

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:44

in wageningen kan je ook terecht, alleen dan moet je wel vwo hebben gedaan en de N-stream. daar kan je namelijk opleidingen doen zoals diermanagement en daar wordt je (bijna) altijd toegelaten, dus geen lotingen.

jeej, in mei naar tsjechie!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:37

voor dierenarts staat een universitaire studie van 6 jaar met een boel leerwerk , alleen in utrecht kun je trouwens in nl voor da leren
beroep lijkt me ook erg leuk , maar de opleiding iets minder

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:52

Als je havo al te veel werk vond, is diergeneeskunde denk ik niet iets voor jou. Daar wordt je alleen zeker aangenomen als je vwo met gemiddeld 8 als eindcijfer bent geslaagd ofzo. Of je moet meeloten, maar dan is de kans heel klein!
Kijk voor opleidingen als dierenartsassistent?

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:55

Diergeneeskunde kan alleen in Utrecht of het buitenland.
Met jouw vooropleiding is het een hele lange weg om aan de toelatingseisen te voldoen en de studie zal voor jou extra zwaar zijn.
Ik zou dus eens kijken naar de andere studies die genoemd zijn.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:00

ik wil ook dierengeneeskunde gaan studeren
zit nu in 3 havo
na de havo moet ik vwo of hbo nog gedaan hebben
en dan gaa ik naar de UV in utrecht Lachen
kep van heel vele gehoord dat t echt moielijk is, ik knok er echt voor
omdat ik dit al vanaf kleins wil....maar als je havo idd al veel werk vondt....
en je wordt ook geloot daar, die wie een 8 gem hebben op vwo komen dr zo op....hoe hoge rje punt hoe meer kans dat je erop komt....

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:41

toen had ik egt geen zin in de HAVO... als ik nu kijk had ik het beter wel kunnen doen Knipoog ik was 12 en wilde meer tijd in paardrijden steken Tong uitsteken haha

maar ja zit nu egt in een diepe crisis met mezelf Tong uitsteken ik heb nl 3 keuzes..
* Doorgaan met deze opleiding, maar dat worden weggegooide jaren....
* Een andere oplieding/school, maar welke..?
* Of gaan werken bij mn pa en dan leer ik ook tijdens mn werken... maar dat is wel op kantoor...

Ik weet het egt niet meer... Dierenartsassistente.. lijkt me ook wel leuk maar wat mag je dan allemaal doen? klinkt net of dat je het hulpje bent van de dierenarts (alle rotklusjes doen..) of zie ik dat verkeerd..?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:44

niet heel l*llig bedoeld hoor, maar als je eerst havo doet en daarna vwo is de kans niet zo heel groot dat je hoger dan een 8 gemiddeld staat... dat staat maar 2% van de mensen ofzo Knipoog

ik ken iemand die eerst ivbo heeft gedaan, toen mavo, toen havo en nu een hbo opleiding doet, dus je kan ver komen maar hoger dan een 8 gemiddeld, dan moet je echt dag en nacht werken! ik doe gym en behoor tot de beste 10% uit de klas (van de 80) en nog sta ik niet eens een 7,5 gemiddeld.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:48

ik ben ook niet van plan terug te gaan naar de middelbare school... ik weet zeker dat me dat niet meer gaat lukken me daar aan te passen Knipoog

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:59

dierenarts is met vwo of hbo en je hegt een uitloting....veel dierenartsen hebben daarom in het buitenland gestudeerd........

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:25

Idd je moet eerst n hbo of vwo diploma hebben.

Plus dat je zegt dat je op de middelbare geen zin had om elke dag te leren, dan moet je zoiezo niet aan diergeneeskunde beginnen, want dat is een errug zware opleiding. Als je al volhoud om tot dat niveau te komen, dan moet je dus eerst nog zon 4 jaar mbo, dan 3 jaar hbo, en dan heb je een kleine kans dat je ingeloot wordt, en dan moet je nog zon 6 jaar.

Alleen mensen die hier 1000% voor gaan kunnen dit halen. Aangezien jij nog niet zeker weet of je dit wilt, maar dat het je wel leuk lijkt. Zou ik nog even verder kijken, en anders gewoon de opleiding voor dierenartsassistente volgen.. Ook in die richting alleen wat makkelijker haalbaar Lachen

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 13:29

Liesjuh schreef:
Dierenartsassistente.. lijkt me ook wel leuk maar wat mag je dan allemaal doen? klinkt net of dat je het hulpje bent van de dierenarts (alle rotklusjes doen..) of zie ik dat verkeerd..?


Ik zit egt in een crisis... weet niet wat ik wil maar moet toch een beslissing nemen...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:06

ik denk dat dat niet een echt haalbaar plan is, ten eerste vwo met natuurkunde wiskunde scheikunde enz, dan een hele kleine kans om te worden ingeloot.
Het komt erop neer dat als je niet met 8ten slaagt, of veearts wil worden(dan heb je voorang) dat je haast geen kans maakt. daarbij is de studie zelf ook niet makkelijk, (denk ik maar dat zou je moeten vragen aan een student.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:40

Het is ook mogelijk om in Antwerpen te gaan studeren, dat ben ik ook van plan wanneer het mij niet gaat lukken om cum laude te slagen, en ik vervolgens niet ingeloot wordt. Maar dan moet je zoals eerder gezegd wel de benodigde vooropleiding hebben.


Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:43

Laten we realistisch zijn, als je nu op het VMBO zit, en eigenlijk niet zoveel zin hebt om te leren, dan gaat de Universiteit en Diergeneeskunde dus nooit lukken!

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:45

Dierenarts lijkt me voor jou geen optie. Ik heb zonder al te veel moeite mijn gymnasium gehaald en moet nu toch echt goed mijn best doen. Bovendien is je vooropleiding niet goed, moet je eerst daar nog enkele jaren voor leren, voordat je dan toegelaten mag worden in Utrecht (of elders in Europa op de universiteit).
Dierenartsassistente is vooral echt het hulpje van de dierenarts, maar als paraveterinair dierenartsassistente mag je mer dingen zelf doen (kleine ingrepen etc)
In Rotterdam is daar een opleiding voor van 1 jaar, met 1 dag per week school en de rest stage.
Ik moet daar nog ergens informatie over hebben liggen, dat kan ik wel voor je opzoeken, voor meer info, pb maar.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:56

Anoeska schreef:
Laten we realistisch zijn, als je nu op het VMBO zit, en eigenlijk niet zoveel zin hebt om te leren, dan gaat de Universiteit en Diergeneeskunde dus nooit lukken!

Daar ben ik het eerlijk gezegd wel heel erg mee eens. Niet l*llig bedoeld hoor.

Als ik jou was zou ik gaan zoeken naar opleidingen met dieren waarbij geen VWO (of misschien zelfs wel niet HAVO/HBO) gevraagd wordt, maar VMBO. Denk dat dat het beste is. En dan kan je nog hele leuke dingen tegenkomen hoor! Een zus van een klasgenoot van mij heeft ook VMBO gedaan en werkt nu in een dierenartspraktijk, waar ze achter de balie e.d. zit. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het bleek wel een hele leuke opleiding te zijn geweest.
Succes met je zoektocht.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:52

bij het nti kun je een thuiscursus doen basisassistent dierenarts, je kan dan ook eerst ehbo voor dieren doen, als je dat alles hebt kun je misschien als assistente aan de slag, zit er zelf ook aan te denken

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:12

Je kan ook gaan voor dierenartsassistente....dat kan idd bij het NTI of de LOI of bij het Clusius College door middel van een uitlotingsprogramma (en ik maar hopen dat ze mij aannemen Bloos )

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:54

Ik sluit me bij de rest aan. Bedenk dat je nog een aantal jaren heel hard moet gaan leren om maar aan de eisen te kunnen voldoen om aan de opleiding te beginnen. Als je aan de eisen voldoet, en wordt ingeloot (of naar het buitenland 'vlucht' Knipoog ) kost het je zowiezo nog 6 jaar.
Als je op de middelbare school al geen zin had om elke dag hard te leren, kan je hier beter niet aan beginnen. Het is nog een lange weg te gaan, en ook als je eenmaal aan de studie bent begonnen zul je nog elke dag hard moeten leren.
Lijkt me voor jou niet echt een optie, als ik je berichtje hierboven zo bekijk...
Maar dierenartsassistente of paraveterinair is wel een optie. Met die opleiding kan je volgens mij meteen beginnen want je voldoet al aan de eisen. Als paraveterinair mag je ook inentingen geven enzv. (Weet het niet precies hoor.)

:D

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:56

newie schreef:
bij het nti kun je een thuiscursus doen basisassistent dierenarts, je kan dan ook eerst ehbo voor dieren doen, als je dat alles hebt kun je misschien als assistente aan de slag, zit er zelf ook aan te denken


Die cursus heb ik in huis gehad en dat niveau is echt superlaag (van de NTI). Hiermee kom je in een dierenartsenpraktijk echt niet aan het werk!
LOI is wel beter.

Don't dream your life, live your dreams!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers