Ubaldi??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:32

Sjuimpje schreef:

En Pipo, in mijn posts staan toch ook echt niet de minste hengsten hoor



Haarlem en Hemmingway doen inderdaad goede dingen. Koss en Parcival zijn Gelders, die zijn altijd een stuk goedkoper, dus niet vergelijkbaar. Elcaro is weleens wat goeds van gekomen. Recruut heeft 4 internationale nakomelingen, uit hoeveel dekkingen?

Ok Boreas is vader van de keurhengst Gentleman.

Harcos, Landon, Sit this one out Stempelhengsten kan ik het niet noemen.


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:33

Ubaldi is aes en heb verders niets over dat dekgeld gezegd. Kwa bloed is ubaldi overigens wel commercieeler als veel andere hengsten. En kom sjuim jij weet zelf ook wel dat ook de jonge hengsten niet zo goedkoop zijn. Troy is de goedkoopste maar kijk eens naar trento tushinsky tango tolando etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:44

Pipo schreef:
[Koss en Parcival zijn Gelders, die zijn altijd een stuk goedkoper, dus niet vergelijkbaar.
[/quote]
.

Hoezo niet vergelijkbaar Verward
Koss heeft een dressuur fokwaarde van 152 met een betrouwbaarheid van 43%, daarmee staat hij net achter Welthit II op een 7e plaats.
Hij laat daarmee ruim 60 rijpaardhengsten met 7 tot 9 jarige nakomelingen achter zich.
Ook Parcival doet het zeker niet slecht met een fokwaarde van 146 met een betrouwbaarheid van 30%

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:48

Koss is anders Amor, Doruto en Goudsmid in 1 hengst, dat vind je verder nergens.

Ik weet inderdaad dat de meeste hengsten duurder zijn, alleen werd mij gevraagd in die prijsklasse eens wat op te noemen. In enkele minuten kwam ik al met dat rijtje, ik weet zeker dat er voor ieder wat wils bij zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:51

Sjuimpje schreef:
Koss is anders Amor, Doruto en Goudsmid in 1 hengst, dat vind je verder nergens.



Momenteel zit het in Ilindra Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:05

Citaat:
Landon kort samengevat: ruim voldoende ontwikkelde, lang gelijnde veulens met ras. Het fundament zou correcter gesteld moeten zijn. Ze draven met front, souplesse en voldoende ruimte.

Vind ik niet verkeerd hoor, dat je er weinig van gezien heb kan wel kloppen met maar 128 nakomelingen.

Citaat:
Sit this one out kort samengevat: uniforme collectie, langgelijnde, rijtypische veulens met een best fundament. De bewegingen zijn goed.

Hoef je je ook niet voor te schamen, verder heeft hij ook Highline gebracht.

Citaat:
Bustron kort samengevat: goed ontwikkelde rijtypische, sjieke veulens, die in beweging achter sterker zouden kunnen zijn.

En: Stap 9, Draf 8, Galop 8.5

Citaat:
Recruut: Met name in het bewegingspatroon liet de hengst Recruut - destijds de verrichtingskampioen - zien verbeterend te kunnen optreden.



Dusss

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:06

Ilindra"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Koss is anders Amor, Doruto en Goudsmid in 1 hengst, dat vind je verder nergens.

Momenteel zit het in Ilindra Tong uitsteken
[/quote]
Volgend jaar Lisa met Montecristo dekken Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:20

Weet je wel wat dat kost Tong uitsteken

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:30

Sjuimpje schreef:
Ubaldi is toch ook niet commercieel? Je krijg er niet eens een fatsoenlijk papier bij.

En Pipo, in mijn posts staan toch ook echt niet de minste hengsten hoor

Naar mijn ervaring kan je ze vlot genoeg verkopen met een AES papier erbij. Het is immers een"prestatiestamboek"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:30

Je kan ook nog 2 jaar wachten, ik verwacht veel van een jonge Flemmingh x El Corona Schijnheilig
Die hoeft het eerste jaar nog niet veel te kosten en voor jou maak ik een speciaal introductieprijsje Nagelbijten / Gniffelen

Alabastro,
ik zie in de praktijk dat het toch anders uitpakt.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:58

He Pasha, staan bij jullie op stal de paarden van die bekende opera zanger uit W-Wijk? Dat is namelijk de eerste merrie die met Ubaldi gedekt is, 't is wel een tuigpaardmerrie overigens!
Vraag me af wat daar uit komt.
Er is wel degelijk belangstelling voor Ubaldie, komen veel mensen kijken. Hij is ook wel mooi om te zien en kan ook onder het zadel erg leuk lopen.
Zijn volle zus liep gisteren in Ruurlo haar eerste wedstrijd, gelijk in de punten, ook een leuk paardje en ze is te koop! Tong uitsteken

Gratis af te halen mooie jonge katten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:17

Ilindra"]
[quote="Pipo schreef:
[Koss en Parcival zijn Gelders, die zijn altijd een stuk goedkoper, dus niet vergelijkbaar.
[/quote].

Hoezo niet vergelijkbaar Verward
Koss heeft een dressuur fokwaarde van 152 met een betrouwbaarheid van 43%, daarmee staat hij net achter Welthit II op een 7e plaats.
Hij laat daarmee ruim 60 rijpaardhengsten met 7 tot 9 jarige nakomelingen achter zich.
Ook Parcival doet het zeker niet slecht met een fokwaarde van 146 met een betrouwbaarheid van 30%


Waar lees jij dat ik zeg dat ze slecht zijn? Ik zeg alleen dat Gelders en tuigpaardhengsten altijd goedkoper zijn. En daarmee dus qua prijs niet vergelijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:19

Sjuimpje schreef:
Citaat:
Landon kort samengevat: ruim voldoende ontwikkelde, lang gelijnde veulens met ras. Het fundament zou correcter gesteld moeten zijn. Ze draven met front, souplesse en voldoende ruimte.

Vind ik niet verkeerd hoor, dat je er weinig van gezien heb kan wel kloppen met maar 128 nakomelingen.

Citaat:
Sit this one out kort samengevat: uniforme collectie, langgelijnde, rijtypische veulens met een best fundament. De bewegingen zijn goed.

Hoef je je ook niet voor te schamen, verder heeft hij ook Highline gebracht.

Citaat:
Bustron kort samengevat: goed ontwikkelde rijtypische, sjieke veulens, die in beweging achter sterker zouden kunnen zijn.

En: Stap 9, Draf 8, Galop 8.5

Citaat:
Recruut: Met name in het bewegingspatroon liet de hengst Recruut - destijds de verrichtingskampioen - zien verbeterend te kunnen optreden.



Dusss


Ok, nu even de werkelijke praktijk en niet het veulenrapport. Landon.........noem eens een goed paard ervan.
Bustron.............zelfde verhaal!
Recruut had ik al eerder gezegd, daar zijn 4 internationale paarden van gekomen. Maar hij heeft ook best veel gedekt!

Sit this one out....................zelfde verhaal, noem eens een aantal echt goede nakomelingen?

Gewoon even naar de werkelijkheid en de praktijk kijkend: Er is geen bewezen hengst die onder de 750 euro zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-04 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:20

Ze zijn wel vergelijkbaar, want 'ondanks' dat ze Gelders gefokt zijn, kunnen beide echt veel toevoegen aan een rijpaard. Bijv. Cabochon is toch ook voor de Gelderse richting ggk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:23

Sjuimpje schreef:
Ze zijn wel vergelijkbaar, want 'ondanks' dat ze Gelders gefokt zijn, kunnen beide echt veel toevoegen aan een rijpaard. Bijv. Cabochon is toch ook voor de Gelderse richting ggk?


Nou dan gaan we met zijn allen naar het Gelders paard, want die zijn stukken goedkoper Knipoog Bij mijn merrie zou het wel passen.

Gelders paard is gewoon bij voor veel mensen niet interessant en ik denk dat dat ook met de prijzen te maken heeft.

Er is geen hengstenhouder die goedkope dekgelden gaan neerleggen als hij weet dat de hengst populair is. Die mensen willen ook gewoon geld verdienen en terecht natuurlijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:25

Ik heb het niet over het Gelders paard in zijn algemeen,
ik heb het over specifiek die 2 hengsten die op veel punten een rijpaard kunnen aanvullen. ik zeg nergens dat dat gelijk voor elke Gelderse hengst opgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:37

Sjuimpje schreef:
Ik heb het niet over het Gelders paard in zijn algemeen,
ik heb het over specifiek die 2 hengsten die op veel punten een rijpaard kunnen aanvullen. ik zeg nergens dat dat gelijk voor elke Gelderse hengst opgaat.



Ik persoonlijk ben wel gek van Gelders, dus dat is het probleem niet. Maar vele mensen niet, en die kiezen liever een rijpaardgefokte hengst. En daarom zijn die hengsten goedkoper!


Er is gewoon geen echte bewezen vererver te vinden die goedkoop is. In Nederland niet, en daarbuiten niet!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:55

Sjuimpje schreef:
Ubaldi is toch ook niet commercieel? Je krijg er niet eens een fatsoenlijk papier bij.

En Pipo, in mijn posts staan toch ook echt niet de minste hengsten hoor


Wat noem jij een fatsoenlijk papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:58

Anna42"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ubaldi is toch ook niet commercieel? Je krijg er niet eens een fatsoenlijk papier bij.

En Pipo, in mijn posts staan toch ook echt niet de minste hengsten hoor


Wat noem jij een fatsoenlijk papier?
[/quote]

Beetje oranjegekleurd met een roodwitblauwrandje er om heen Haha! *LOL*

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:59

Grappig, ik dacht dat het hier over Ubaldi gaat, maar blijkbaar is er nu een discussie over het Gelderse Paard.
Leuk detail is dat Ubaldi opstal staat bij Gert Hofs, de eigenaar van Sirius en tevens het hengstenstation waar Parcival bekend is geworden........

Gratis af te halen mooie jonge katten

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:59

Pipo, jij hebt hengsten als Ferro en Jazz voor ogen, commercieel klinkende namen,
ik doel op hengsten welke bij het KWPN voor het leven goedgekeurd zijn, dat zijn ze niet omdat ze brandhout nakomelingen hebben.
Ik had 'bewezen' misschien anders moeten formuleren.

Het gaat mij om het feit dat ik niet naar zo'n hengst zou stappen, omdat bij het AES er gewoon veel minder bekend is over de achtergrond en van zo'n jonge hengst ook nog helemaal geen prestaties bekend zijn, ook al is het een prestatiestamboek. Bij het KWPN hebben de jonge hengsten een zware test doorlopen, onder niet de minste ruiters en met in mijn ogen zeer bekwame keuringslieden.
Daarom mijn punt: Waarom voor zo'n dier kiezen, waarbij je een papier krijgt van een commercieel onintressant stamboek, waarbij er nog geen eigen prestaties zijn, waarvan we nog niets weten van zijn nafok...
Normaal zou je dus zeggen: Hij is voordelig, alleen gaat dat dus nu ook niet op want in deze prijsklasse zijn er dus wèl KWPN hengsten te vinden die wel aan bovenstaande punten voldoen.


Een fatsoenlijk papier noem ik een papier van een stamboek met bewezen nakomelingen. En dat gaat tot op heden nog lang niet op voor het AES.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:59

De discussie ging toch over de hoogte van het dekgeld?

koss 550
laurentz 525
Elegant 525 (KEUR!!!)
Parcival 550
Bazuin 400
Sirius 400

Kwpn RP
Jazz Keur 1150
Rhodium 865
Rubels 900
Trento B 875
Oscar 1050
Negro 1000


Walser (tuiger) 300

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:03

GribaldiFAN schreef:
De discussie ging toch over de hoogte van het dekgeld?

koss 550
laurentz 525
Elegant 525 (KEUR!!!)
Parcival 550
Bazuin 400
Sirius 400

Kwpn RP
Jazz Keur 1150
Rhodium 865
Rubels 900
Trento B 875
Oscar 1050
Negro 1000


Walser (tuiger) 300



Inderdaad Gribfan, hier kan je duidelijk zien dat Gelderse paarden een stuk goedkoper zijn.

Sjuim, deze hengsten kunnen misschien voor het leven zijn goedgekeurd, maar dat maakt ze nog geen fantastische verervers!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:10

Het maakt ze wel degelijk verbeterend vererfers, anders zouden ze niet voor het leven goedgekeurd worden
Daarvoor heb je tenslotte de keuringen op nakomelingen.

Nogmaals:
Gelderse met een tuigtypische achtergrond zijn naar mijn mening wat betreft hun toegevoegde waarde niet te vergelijken met Gelderse met bewezen dressuurverervers in de pedigree zoals dus Amor, Doruto en Goudsmid. Dus dat lijstje met die uiteenlopende Geldersen slaat als een tang op een varken.
Het is toch alleen maar positief dat zulke hengsten ter beschikking staan in die prijsklasse? Dat er zo weinig mensen zijn die ze willen gebruiken maakt dat het dekgeld veel lager ligt.
Met mijn eerder genoemde lijst heb ik ook al aangetoond dat er net zo goed ook rijpaardhengsten in die prijsklasse zitten. Ik ga Zortin toch ook niet met Sandro Hit vergelijken?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:10

Neemt niet weg dat er wel goede nakomelingen van kunnen komen. Die hengsten zijn echter commercieel minder aantrekkelijk en als je naar het dekaantal kijkt van die hengsten. Dan zul je zien dat er nogal een verschil in cijfers zit tussen een bustron / zortin of een gribaldi/jazz/ferro cq. zonen. Deze hengsten zijn populairder en daardoor commercieel aantrekkelijker. Omdat die hengsten niet veel dekken probeert met dmv lagere dekgelden toch nog dekkingen te krijgen. Wil niet zeggen dat dit slechtere hengsten zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, SylS, tjee en 60 bezoekers