Naar de HA geweest, dus toch geen spierpijn.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Naar de HA geweest, dus toch geen spierpijn.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 08:39

Ik ben 1,5 week geleden met paard en al achterover geklapt. Ik dacht eigenlijk dat ik er niets anders aan over had gehouden dan flinke spierpijn..... Maar na 1,5 week zou spierpijn toch wel weg moeten zijn, dus vandaag toch maar even bij de HA langs geweest.
En idd, het was geen spierpijn Maar flink gekneusde ribben Scheve mond
Diagnose: Dat zal nog wel een hele tijd duren, en kan flink pijn doen. Het enige dat ik kan doen, is als het heel erg is, wat paracetamol slikken.

Ik was vandaag een keer bij een andere HA, dan normaal.... en toen ik eigenlijk al wegliep kwam ze met: "Had je verder eigenlijk nog ergens last van, want ik vond je ademhaling niet goed klinken"
Euhm tja..... iedereen in m'n omgeving vraagt altijd al of ik astmatisch ben omdat ik zo benauwd klink. Er is zo'n jaar geleden ook een keer een longfunctietest gedaan en daar kwam uit dat ik idd maar een longcapaciteit van 78% had (rekening gehouden met allergieën enz.). Er is toen vastgesteld dat het geen astma is geweest, en daar bleef het bij.
Deze HA vond dat dus niet kunnen..... Dus ik heb vanmiddag weer een afspraak met de verpleegkundige voor een nieuwe longfunctietest. Afhankelijk van die uitslag, moet ik weer bij haar terug komen en gaan we naar medicijnen kijken.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:55

oh wat balen zeg! jeetje richtje, dan heb je gewoon met gekneusde ribben les hebt gereden zaterdag! Ik kon niks merken. Had je niet verschrikkelijk veel pijn????

Misschien wel goed dat je eens een andere HA had, want het is natuurlijk niet goed als je kortademig bent.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 10:02

De pijn valt gelukkig wel mee..... Moet zeggen dat ik het zaterdag af en toe wel voelde, maar goed je moet er wat voor over hebben Knipoog Misschien heeft het alleen wel daarmee te maken, dat ik er sinds het weekend eigenlijk iets meer last van heb dan daarvoor Bloos

Ben idd wel blij met een keer een andere HA Die man die ik had, was ik al niet zo tevreden mee

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:03

He bah, sterkte ermee en beterschap!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:06

oww daar zit je dan lekker mee.
beterschap!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:12

volgende keer heb ik toch iever dat je het aangeeft... nu heb je een zeer pijnlijk weekend gehad. Anders had je kunnen ruilen met Brenda!

In ieder geval heel veel sterkte! En rustig aan doen, anders duurt het herstel nog veel langer!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:17

zie je meteen hoe belangrijk een goede HA is. Ik hoop dat je niet al te veel last ervan zult hebben. Goed uitrusten en geen gekke bewegingen meer...
Dan komt het wel goed!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 10:21

Goede HA is idd heel belangrijk Maar ja, de stap om naar een andere HA te gaan neem je ook weer niet zo snel. Nu is dit een HA in opleiding, die voor mijn eigen HA werkt. En ik hoop dat ze daarna blijft

Ze maakte zich er toch wel zorgen over, en begon er al over dat als ik die longproblemen nu verwaarloosde dat ik kans had op m'n 50e met longemfyseem te zitten. En dat is ook niet zo'n aantrekkelijk vooruitzicht
Ik had er eigenlijk zelf al eerder wat aan moeten doen, maar ja, als de HA het niet belangrijk lijkt te vinden, ga je toch denken dat het allemaal wel mee zal vallen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:24

He balen zeg!!
Vind het overigens wel super dat de HA in opleiding zo oplettend is! Heb toch hele andere ervaringen met huisartsten Knipoog
Beterschap!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 10:41

Ben idd heel blij met haar OK dan!
M'n moeder was er ook al eens geweest, en die was ook zeer goed te spreken over haar oplettend- en doortastendheid.
Iets wat bij onze 'normale' HA ver te zoeken is helaas.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:21

Tjoh.... , hebben ze geen foto's gemaakt van je ribben? Misschien toch wel raadzaam!

Na mijn val van twee weken geleden blijk ik nu toch het een en ander in mijn rug gebroken te hebben....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:30

Nee ze hebben geen foto's gemaakt
Misschien ook omdat ik nergens last van heb als ze er gewoon op duwt Verward

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:34

Ach gut

Hopen dat je ribben snel genezen. Een kneuzing kan soms erg gemeen zijn. Wel goed dat die vervangende huisarts het zekere voor het onzekere neemt!

Sterkte

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:34

Jeetje, sterkte en heel erg veel beterschap! Toch wel raar als je er zo ineens achterkomt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:42

Auw,
gekneusde ribben zijn inderdaad pijnlijk. Wat zo tricky is, is dat de pijn de eerste paar dagen lijkt mee te vallen, maar daarna steeds heviger wordt, tot je na 2 weken bijna niet meer kan zitten of opstaan.

Hopenlijk houdt de slechte longfunctie test verband met die ribben en zal dat na verloop van tijd ook weer beter worden. Sterkte ermee Ach gut

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:45

jezus, das niet echt prettig
Was idd wel een flinke klap.. Nou doe de komende tijd dan maar rustig aan en beterschap Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:47

Sjuimpje schreef:
Auw,
gekneusde ribben zijn inderdaad pijnlijk. Wat zo tricky is, is dat de pijn de eerste paar dagen lijkt mee te vallen, maar daarna steeds heviger wordt, tot je na 2 weken bijna niet meer kan zitten of opstaan.

Hopenlijk houdt de slechte longfunctie test verband met die ribben en zal dat na verloop van tijd ook weer beter worden. Sterkte ermee Ach gut


Dat is toch geen prettig vooruitzicht Vind het nu eigenlijk wel erg genoeg (maar ben ook al bijna op de 1,5 week Knipoog)

Ik ben bang dat de slechte longfunctie geen verband houd met gekneusde ribben, hoewel het daar nu natuurlijk wel iets erger door zou kunnen zijn. Ik ben namelijk een tijdje geleden ook al getest, en toen bleek m'n longcapaciteit al veel te laag te zijn Scheve mond
Maar volgens de HA past dat ook heel mooi in het plaatje, bij m'n exceem en hooikoorts Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:53

Heel veel suc6 gewenst.
Ik kan inmiddels al weer lopen... hihi

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 15:42

Gelukkig ben jij weer op de been (of voet) Lachen

Ik ben trouwens net voor m'n longfunctietest geweest.... Het is niet schrikbarend, maar wel slechter ten opzichte van de vorige keer (zo'n 4% achteruit gegaan). Ze gaat nu even overleggen met de HA, en belt me er nog over op. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:48

Oew spannend dan. Hoop dat het niks ernstigs is voor je...
Wel goed van haar dat ze vraagt of er niet meer aan de hand is!! Goede HA dus!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:52

IK WIL OOK ZO'N HUISARTS
eerst had ik er een die niet wou geloven dat ik zwangerwas (mijn zoontje word 6 in aug) en daarna een die niet wou geloven dat er iets in mijn borst zat wat niet klopte (mocht na 7 mnd eindelijk tergerust stelling een echotje laten maken als dat toen niet was gebeurt had ik er nu niet meer geweest!) en nu weer zo'n eikel (meer keus is er helaas niet in dit dorpje)

maar eh succes met je ribben , kan wel ff duren hoor (maandje of 2 )
(spreek uit ervaring ook na een val van n paard als je niet te gek doet(fietsen over kinderkopjes bv) dan valt de pijn inderdaad mee)
en je moet maar denken t word steeds n beetje minder

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:56

Weet je zeker dat je geen klaplong hebt? Dat kan namelijk ook als je wat kortademig bent en je longen slecht klinken.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:34

Ik weet niets zeker......
Maar de kortademigheid/benauwdheid is niet erger dan voor de val... dus denk niet dat het een klaplong oid is.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:35

auw gekneusde ribben...................dat zal pijn doen!
Ik vind het overigens schandalig dat je naar huis wordt gestuurd als je longinhoud niet optimaal is ! Ik heb zelf allergische astma en weet wat het is om niet volledig je longinhoud te kunnen gebruiken. Met medicijnen gaat het fantastisch, maar jee zeg............Ik hoop dat je goede medicijnen krijgt en sterkte met je ribben !!!!!!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:37

oei, dat is pijnlijk lijkt me.. beterschap en hoop dat er niet iets ergs is met je longen!