bang voor de bevalling

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

bang voor de bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:43

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die er last van hebben.

Ik wil al een paar jaar kinderen (ben nu 28) maar ik ben zo bang om te bevallen dat ik het dus gewoon niet durf.
Maar ook ik wordt ouder en ik ben bang dat ik het nooit ga durven.
en straks is het telaat.

Ik sta dus nu ook op zo'n punt van"wat zal ik doen met mijn leven, ik wil zo graag kinderen, maar omdat ik het niet durf, heb ik het maar weer uitgesteld door weer een opleiding te gaan doen.
Zo stel ik het dus weer 4 jaar uit, maar dan ben ik 32????
Ik ben bang dat ik er later spijt van ga krijgen dat ik het nu niet door durf te zetten.
Ik ben al bang van een spuit, dus bevallen met een ruggeprik gaat ook niet.
Mijn vriend wil dolgraag kinderen,liever vandaag dan morgen.

Ik heb het er ookal een paar keer met hemover gehad en hij heeft er (nog) begrip voor.
maar wat als hij ook ouder wordt en gaat denken: ik wil toch eigenlijk wel kinderen,maar met haar gaat dat nooit lukken.?
Stel nou dat ie over 3 jaar iemand tegenkomt die hij leuk vindt en die wel kinderen durft te krijgen?

Ik moet nu echt weer huilen.
Ik ben op zoek naar mensen die hier ook last van hebben (of hebben gehad)

Sorry voor mijn schaduwaccount, maar ik durfde het niet zomaar hier neer tezetten,want ik schaam me er ook nog eens voor.


Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:46

ik denk dat dit helemaal niks raars is...en dat het gedachtes zijn die veel vrouwen hebben. Zelf zou ik ook opzien tegen een bevalling (al ben ik nog lang niet toe aan kinderen). Ik denk dat je gewoon veel moet informeren over hoe de bevalling in zijn werk gaat, en met mensen moet praten die al eerder een bevalling hebben meegemaakt.

Zelf denk ik, dat de pijn van de bevalling, en de angsten daarvan als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra je je babyje ziet. Als je erg graag kinderen wil, zou ik gewoon over die angst heenstappen(ik weet dat het niet zo makkelijk is als het klinkt).
Anders moet je misschien is informeren naar verschillende manieren om te bevallen, zoals bijvoorbeeld in het water?
Ik kan je niet helpen uit eigen ervaring,maar ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Heel veel succes ermee Lachen

Gezocht: Bijrijdpaardje omgeving rotterdam( berkel en rodenrijs, bergschenhoek, schiebroek, hillegersberg...)

A woman needs two animals: The horse of her dreams and a jackass to pay for it.

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:49

moeilijk hoor. waar ben je eigenlijk bang voor? de pijn, of dat het niet goed zal gaan tijdens de bevalling.
Ik moet zeggen dat ik er ook wel tegenop zag toen ik de eerste keer zwanger was. En de bevalling zelf was zeker geen pretje..... maar het was het allemaal wel waard. De ervaring van zwanger zijn, en een kindje krijgen is zo geweldig. De pijn van de bevalling (ja cliché ik weet het) was ik snel weer vergeten!
Ik denk niet dat je de enige bent die zulke angsten heeft. Maar ik zou eigenlijk ook niet weten waar je er mee terecht kunt, behalve misschien door er met moeders over te praten, hoe zij hun bevalling hebben ervaren. Of misschien informeren naar pijnbestrijding ofzo? je huisarts?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:50

ja,dat heb ik al gedaan,met mensen gesproken en op het internet alle soorten bevallingen bekeken die er maar zijn.
ik kom gewoon niet van die echte angst af.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:51

Misschien een inkopper, maar heb je het ooit er met je huisarts over gehad? Ik denk dat die je in ieder geval over pijnbestrijding een hoop kan vertellen.

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:51

jam juval,ik ben echt bang voor de pijn. en praten heb ik dus ook al jaren gedaan, maar het heeft niets geholpen.

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:53

ik heb me echt al helemaal verdiept in de pijnstilling,maar als je al bang bent van spuiten....

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:54

De pijn tijdens een bevalling is een moment, lang zul je hier geen last van hebben, want erna verandert op slag je leven. Na de eerste bevalling zei ik "nooit weer", maar heb nu 3 grote kinderen.

De zon schijnt voor iedereen!!

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:55

ja,maar het is die pijn die me tegen houd, het inscheuren/knippen. en ik heb ook al div.boeken gelezen hierover, en daar werd ikook al niet vrolijker van

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:56

ik ben zo bang en ik wil het zo graag

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:57

weeën doen meer pijn dan eventueel inscheuren/knippen, daar voel je niets van. Kun je je niet voor het goede doel over je angsten voor spuiten zetten? Hoe doe je het dan met entingen ed?

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:59

Als je echt graag een kindje wil, en je partner ook. Dan hoop ik dat je je over je angst heen kan zetten.
Je kan je tijdens je zwangerschap best heel goed voorbereiden op die komende bevalling, er zijn allerlei cursussen die je kan gaan volgen. Ik heb zelf veel aan yoga gehad, daardoor kon ik me tijdens de bevalling goed ontspannen en de pijn redelijk onder controle houden.
Een bevalling doet pijn. Maar die pijn gaat weer weg, meestal duurt een bevalling niet langer dan een paar uur, een dag als het tegenzit. En wat is nou een dag op een heel mensenleven?? Er zijn volgens mij best een aantal manieren om die pijn te bestrijden. Als je geen ruggeprik wil of durft kan je ook om lachgas vragen, dat schijnt ook wel te helpen.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:59

entingen? ik heb me al heellang niet meer laten enten.
ja,de weeen daar ben ik het minst bang voor eigenlijk,maar dat moet ook niet zo'n pretje zijn hoor ik.

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:00

uhh, ik heb ook al eens lachgas bij de tandarts gehad.
daar werd ik kei ziek van omdat ik me er zo tegen verzete door de angst.
het is echt erg,ik weet het.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:02

Dit probleem is denk ik voor meerdere vrouwen heel herkenbaar hoor. Zelf ben ik nu zwanger en zie ook tegen de bevalling op, zeker omdat ik ook nog een zeer slechte rug heb. Ook ik heb het zwanger worden iets langer uitgesteld ivm deze angst, maar uiteindelijk werd mijn verlangen naar een kindje groter dan deze angst. Nu heb ik zoiets van, er zijn mij zo vreselijk veel vrouwen voorgegaan, waarom zou ik het niet kunnen?? Ja, het doet pijn, maar dat is iets voor hoogstens 2 dagen en vaak korter, maar wat je er dan voor terugkrijgt is onbetaalbaar en de scherpe kantjes van de pijn schijn je dan al gauw te "vergeten". Of dit zo is weet je natuurlijk pas als je het zelf meemaakt, maar laat je beslissing alsjeblieft niet afhangen van je angst voor bevallen. Wat zijn uiteindelijk nou 2 dagen op je hele leven (zegt ze heel stoer Tong uitsteken ).

Wat mij ook helpt is heel veel lezen van bevallingservaringen van andere vrouwen. Dat heeft mij een stuk rustiger gemaakt, omdat je toch heel veel leest dat ook deze vrouwen angst hadden, maar achteraf zeggen dat ze trots op zichzelf zijn dat ze de "klus" op eigen kracht hebben geklaard.
Op deze manier weet je wat je te wachten staat en kun je je er goed op voor bereiden (voor zover dat kan natuurlijk).

Ik weet wel dat ik heel blij ben met mijn zwangerschap en heb nu eigenlijk zoiets over me van, "kom maar op, ik kan het!"

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:03

ik begin er echt van te balen,straks is het telaat.
ik baal zo van mezelf, dat ik het niet durf en dat er gewoon tienermeisjes zijn die nog niet volgroeit zijn die het ook doen....

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:05

het zwanger zijn opzich lijkt me kei leuk,maar ja.
ik heb idd ook veel van die verhalen gelezen,maar de slechte blijven natuurlijk veel lenger hangen dan de goede verhalen

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:06

als het echt zo heel verschrikkelijk zou zijn, zou er toch niemand een tweede kindje willen??

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:08

Huilen
ja,dat weet ik.
ik zit nu echt weer te janken,ikkan het niet inhoudenhoor.
sorry voor mijn gemouw....

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:12

ik vraag me dus af of er nog meer mensen zijn die geen kinderen hebben omdat ze niet durven.
ik baal er zo van.
ik kan me niet over die angst heen zetten, en dat is zo al 3 jaar.
en dan zie je om je heen dat je vrienden kinderen krijgen en zo, dan wordt het nog moelijker

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:13

Mijn moeder vertelde na de bevalling van m´n oudste (ze was erbij Knipoog ) dat ze d´r hart wel eens vast heeft gehouden bij de gedachten dat ik een kind moest gaan baren !
Ik ben nl. iemand die pijn(tjes) ook doodeng vind Bloos! !
Toen ik aan m´n knie geopereerd moest worden, heb ik ´s nachts zo´n kalmerings tabletje gekregen, maar heb desondanks de hele nacht liggen huilen, zo bang was ik ....
De narcotiseur heeft mij uiteindelijk vóór de operatie zaal al onder narcose gebracht, omdat ik tegen de tijd dat ik uit de lift werd gereden, volledig in paniek was Scheve mond !
Ook ik heb het zwanger worden zeker een jaar uitgesteld, omdat het me allemaal doodeng leek! Totdat ik me op een gegeven moment realiseerde, dat als bevallen écht zo vreselijk erg was, er nooit een vrouw op deze wereld zou zijn, die meer als 1 kind zou hebben Knipoog !
Ik heb 2 super fijne, makkelijke bevallingen gehad OK dan! !
Wat bij mij wel erg heeft geholpen, was dat ik een verloskundige had, die mijn angst voor de geboorte begreep en mij niet vertelde dat ik me niet zo moest aanstellen !!
Juist doordat ik zoveel begrip kreeg, vertrouwde ik haar volledig en kon ik me ook aan de geboorte "overgeven" en verliep alles zeer voorspoedig !
Om je misschien een klein ideetje te geven hoe weeen aanvoelen: net alsof je heftige menstruatie pijn hebt, met het grote verschil dat dit geen constante pijn is, maar eentje waarbij je ook steeds weer pauzes hebt Knipoog .
Sterkte meid, het zou jammer zijn als je angst voor pijn een zwangerschap uitsluit Ach gut !
Ik persoonlijk vond het hardstikke leuk om zwanger te zijn en ook aan beide bevallingen heb ik hele fijne herinneringen Lachen .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:18

Wat ik me ook nog wel voorgehouden heb in mijn twijfels, is dat er zoveel mensen zijn die chronisch met héél veel pijn moeten leven, elke dag. Waarom zou ik dan zo'n bevalling niet kunnen doorstaan. Als je kindje er is, dan is die pijn immers weer voorbij en kun je gaan herstellen en genieten.

Toch is dit iets dat je met jezelf uit zult moeten vechten, hoe moeilijk dat ook is. Wij kunnen wel zeggen het valt wel mee, maar zoals je zelf al zegt, alleen de engste verhalen blijven hangen en dat zul je eerst een plaatsje moet gaan geven.

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:18

gelukkig heb ik nooit geen menstruatie pijn,dus zo kan ik het ook niet beoordelen.
misschien heeft iemand anders nog een voorbeeld van pijn wat lijkt op een wee?

klara
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:20

ja,ophelia,dat houd ik me ook wel eens voor.
stelnou dat ik een ongeluk krijg als ik 40 ben ofzo en ik moet geopereerd worden, dan moet dat toch ook.
wat steld dan een bevalling nog voor?

ik denk ook nogal eens: was ik dat maar,die ongewenst zwanger raakte, dan hoef ik die beslissing niet meer te nemen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:21

Ik ben ook zo'n kleinzerig type. Tandarts, huisarts en noem ze maar op ga ik het liefst uit de weg. Maar alle angsten vallen allemaal in het niet door alle emoties die je overspoelen na de geboorte van je kind.

De zon schijnt voor iedereen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Ashleytjuhh, Colien, dolor, Elmee, Firegirl, IASCrawler, Roosch, Tess__, Vagabondo, xSimonee, YandexBot en 58 bezoekers