verzenden v spullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

verzenden v spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 19:26

Ik weet niet of dit topic hier helemaal op zijn plaats is maar goed.

Ik wilde wat dingen hier te koop zetten, maar hoe zit dat nou met verzenden hoe gaat dat in zijn werk en moet je dan door het postkantoor laten opsturen ofzo?? Want daar zit ik een beetje mee namelijk anders breng ik de paar spullen die ik heb naar een tweedehands winkeltje. Nou ja als ik weet hoe ik dat allemaal moet regelen dan zal ik ze wel neerzetten hier Knipoog



Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:37

Nou je zet ze te koop, iemand reageert, en zet geld op je girorekening.
Daarna ga je naar de postbank en moet je een soort van doos kopen en daarin stop je hetgeen wat je wilt verkopen, en dan regelt de postbank het verder.
Zo gaat het in z'n werk als ik het goed heb, correct me if i'm rong Knipoog
En vergeet de verzendkosten niet Knipoog

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:38

Als je iets heb verkocht wacht men meestal met versturen totdat ze het geld hebben ontvangen. Je gaat naar het postkantoor met het pakketje wat je wil verzenden, het makkelijkst is als je het zelf in een tas of doos oid doet want voor een doos van het postkantioor moet je ook weer betalen. Je zegt daar dat je het wil verzenden en hun frankeren het dan. Voor tarieven kan je kijken op tpgpost.nl Als iets niet door de brievenbus past is het van 0 tot 5 kg 5,50 verzendkosten en dan komt er dus een pakketzegel van 5,50 op. Als iets wel door de brievenbus past heb je daar verschillende tarieven voor, afhankelijk van hoeveel het weegt, maar dat staat wel op de site vermeld hoeveel dat is. Met het verkopen van je spullen moet je er dus rekening mee houden of iemand inclusief of exclusief verzenden bied. Als iemand bijv. voor een shabrak 10 inclusief bied houd jij dus maar 4,50 voor je shabrak over omdat het niet door de brievenbus past dus is het pakket post.

Gamble

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 19:42

Ok, maar een voerbak verzenden ofzo zal dus moeilijk gaan.... En als ik dus t geld gestort heb gekregen dan moet ik later verzendkosten opgeven?? Sorry ik heb wel ervaring met cd roms versturen maar hiermee niet Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:49

Als je slim bent bereken je vooraf de verzendkosten, en die tel je bij het bedrag op dat je voor de voerbak wilt hebben. Dit is het bedrag dat de koper dan aan jou betaalt voordat je het gaat verzenden (tenzij je afspreekt dat je allebei de helft van de verzendkosten betaalt oid).
Een voerbak is wel te verzenden, als hij niet meer dan 5 kilo weegt doe je hem dus gewoon in een doos (van de supermarkt bijvoorbeeld) en vraag je op het postkantoor om een pakketzegel van 5,50.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 19:50

maar een beetje mijn probleem is: stel dat t net 3 kilo weegt of net niet, dan betaal je te weinig of teveel ( kben lastig ja Schijnheilig )

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:01

Als het niet door de brievenbus past dan ben je van 0 tot 5 kilo altijd 5,50 kwijt, maakt niet uit hoe zwaar het is. 500 gram of 4 kilo, het is dan 5,50!

Wat Cody zegt wou ik ook zeggen alleen kwam het er niet helemaal duidelijk uit Clown

Gamble


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Myrthe1 en 27 bezoekers