Nieuw paard wezen kijken!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Nieuw paard wezen kijken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 21:54

Vandaag zijn we nogal erg onverwacht een nieuw paard voor mij wezen kijken!
Via via hadden we al wat informatie gekregen:
-Het is een Farmer x Jazz
-Donkerbruin
-Ruin
-2 maanden onder het zadel
-Bloedmooi paard
Wij waren dus wel nieuwsgierig geworden en zijn maar eens gaan kijken. We moesten er helemaal voor naar ergens bij Enkhuizen, dat is voor ons een uur en een kwartier rijden..

Ik had m’n rijbroek al aangedaan, m’n laarzen meegenomen en ook voor de zekerheid mijn zadel in de auto gegooid. Toen ik zag dat ze daar een veelzijdigheidszadel erop wilden gooien was ik toch blij de we mijn eigen vertrouwde zadeltje mee hadden genomen Knipoog.

Als je hem in de stal ziet staan ben je al onder de indruk. Wat een mooi beest zeg! Hij doet misschien een klein beetje grof aan, maar hij was wel verschrikkelijk mooi gebouwd en alles.
Nadat ze hem hadden opgezadeld werd ‘ie voorgereden (nouja, eerst nog even lekker uitwaaien aan de longeerlijn natuurlijk Haha!). Toen zij er eenmaal opzat zag je hoe een goed beest het is! Sjongejonge, wat een power had ie zeg!! Ontzettend goed kunnen stappen, draven én galopperen! En heeeeeel veel en erg mooi achterbeengebruik. Ik was op slag verliefd Lovers Haha!

Toen mocht ik ook nog even rijden natuurlijk!
Ik ging erop zitten… eerst voorzichtig een stukje stappen, en daarna aandraven. Ik kan hier moeilijk omschrijven hoe dat voelde! Geweldig gewoon! Wat een draf heeft dat paard zeg! Voor je gevoel zit je met 5 passen aan de overkant van de bak. Wauw! Toen vloog ie per ongeluk even in galop, en toen ben ik maar gelijk doorgegaloppeerd, en dat kon ie ook goed!! Wat een passen maakt dat paard! Heerlijk gewoon. Hij heeft alleen wel héél erg veel power, ik hoop dat ik dat allemaal aankan!

Waarom wil deze fokker nou van zo’n goed paard af, zou je je afvragen.. Goed, het verhaal:”
Ze hebben hem voor de hengstenkeuring voor willen brengen, maar vlak daarvoor kwamen ze een OCD op het spoor.. Die hebben ze er uit laten halen, en dat is nu weer helemaal goed. Röntgenologisch is hij ook maar ‘redelijk’. Hij heeft op zijn keuringsrapport voor de foto’s allemaal 2-tjes.
We hebben nu dus de foto’s en het keuringsrapport meegekregen naar huis, zodat we die even aan onze eigen dierenarts kunnen laten zien. Dus we gaan eerst even kijken wat die ervan vindt. En ook nog even de video aan mijn instructrice laten zien natuurlijk.
Ik ben in elk geval laaiend enthousiast geworden van dit wel héél bijzondere paard!
Ben dus erg benieuwd wat de dierenarts en mn instructrice te zeggen hebben….!!

We hebben trouwens helaas geen foto’s, wel een film, maar ik heb geen idee hoe ik die erop kan zetten (ik zal het morgen wel even proberen!)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:10

Klinkt super! 2-tjes op de foto hoeven geen probleem te zijn, kijk, als je ermee wil gaan fokken is het een ander verhaal, maar als ie klinisch perfect is en gewoon de sport in kan... Iig heel veel suc6!

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:11

Leuk!! Zoals jij het beschrijft klinkt het in ieder geval als een super paard!!
Ik hoop voor je dat je instructrice en de dierenarts dezelfde mening hebben! Knipoog

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:12

met een ruin zullen ze wel niet gaan fokken Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:21

Gaaf hoor!! 1 en 2 is toch nog toelaatbaar?? Stond tenminste bij ons op dat papier, 1 en 2 is acceptabel en 3 wordt een negatieve beoordeling!
Heel veel succes iig! OK dan!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:31

Was algemeen bedoelt, had geen zin om terug te kijken 'wat het nou was' Tong uitsteken

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:35

Concorde schreef:
Was algemeen bedoelt, had geen zin om terug te kijken 'wat het nou was' Tong uitsteken



ow nouja maakt ook niet uit!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:38

Concorde schreef:
Klinkt super! 2-tjes op de foto hoeven geen probleem te zijn, kijk, als je ermee wil gaan fokken is het een ander verhaal, maar als ie klinisch perfect is en gewoon de sport in kan... Iig heel veel suc6!



Met 2tjes niet fokken? Dan mag heel Nederland wel zo beetje stoppen met fokken. 2tjes is geen probleem hoor!

Succes Bettine, hoop dat het positief voor je afloopt!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:41

Klinkt wel erg gaaf zeg! Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Leuk om er weer een jong paard bij te hebben, heb je tenminste straks weer wat achter de hand.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 22:49

Hij had op al zn foto's 2-tjes. En er stond bij het rotgenologisch onderzoek aangekruist: verhoogd risico.
Dus ben benieuwd naar de mening van de dierenarts nadat hij de foto's heeft gezien!
(en hij is toen die OCD ontdekts was gelijk gecastereerd Knipoog)

Ja, ik heb er ook al echt wel zin in! met Joop loop ik toch een beetje vast op zijn galop nu, vooral ook omdat we de wissels er maar niet in krijgen..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 07:48

Wat gaaf zeg, ben erg benieuwd!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:28

Het kan trouwens best dat de foto's nu beter zijn hoor. Hele jonge paarden willen nog wel eens slechtere cijfers krijgen op de foto's omdat hun botten nog niet goed zijn uitgehard. Je kan dus altijd nieuwe foto's maken. Wel raar dat hij verhoogd risico heeft, of is dat door de OCD?

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:15

Leuk hoor! Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:23

Ben benieuwd naar het filmpje Schijnheilig

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:57

Bettine schreef:
Heerlijk gewoon. Hij heeft alleen wel héél erg veel power, ik hoop dat ik dat allemaal aankan!


Ik denk dat dat wel zal meevallen, Joop heeft ook genoeg power!
Ik ben heel benieuwd hoe dit paard eruit ziet, dus blijven proberen dat filmpje hier op de site te zetten.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 10:58

janna schreef:
Het kan trouwens best dat de foto's nu beter zijn hoor. Hele jonge paarden willen nog wel eens slechtere cijfers krijgen op de foto's omdat hun botten nog niet goed zijn uitgehard. Je kan dus altijd nieuwe foto's maken. Wel raar dat hij verhoogd risico heeft, of is dat door de OCD?

Dat laatste keuringsrapport is van 22 april, nog niet zo lang geleden dus.
Dat verhoogd risico snap ik ook niet echt.. Die OCD is eruit, dus daar heeft het niks mee te maken, als het goed is.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 10:58

favo"]
[quote="Bettine schreef:
Heerlijk gewoon. Hij heeft alleen wel héél erg veel power, ik hoop dat ik dat allemaal aankan!


Ik denk dat dat wel zal meevallen, Joop heeft ook genoeg power!
Ik ben heel benieuwd hoe dit paard eruit ziet, dus blijven proberen dat filmpje hier op de site te zetten.
[/quote]
Ja, Joop heeft ook veel power, maar dit paard nog zo'n 20 keer meer Lachen
Ik wist echt niet wat ik voelde toen ik erop zat... Bloos! *LOL*

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:07

Herkenning! Ik heb nu ook een paard met redelijk veel power, dat OCD heeft gehad. Bij ons paard is dat succesvol verwijderd, en is er nu niets meer aan de hand (afkloppen!).

Leuk voor je dat je zo'n tof paard hebt ontdekt !!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 13:51

Weet iemand trouwens hoe ik die film erop kan krijgen? Schijnheilig
T lukt nog niet echt...

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:54

Klinkt stoer! Ben benieuwd naar je 'bijna-nieuwe' aanwinst. Kan je alleen helaas niet helpen met je filmpje downloaden.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:25

Hee leuk man!! Klinkt goed! Vraag Highwaykind even, die weet hoe dat moet met die filmpjes... Lachen

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 16:26

Haha oke, ik krijg namelijk de camera al niet eens aangesloten op de computer Clown

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:56

Ik zie voor de sport het probleem niet Knipoog
2-tjes op de foto hebben zoveel paarden, daar kan ik echt niet wakker van liggen En dat OCD-tje is eruit en hij loopt weer als een trein, lijkt me voor de sport ook weinig problematisch

Als ik je verhaal zo lees gaf hij je een heel erg goed gevoel onder het zadel. Dat is samen met karakter voor een sportpaard nog altijd de belangrijkste eigenschap
Ben trouwens wel erg benieuwd waar je geweest bent

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 19:18

Het paard stond in Wijdenes, bij de eigenaar van Krack C.
Fred Vlaar heet die man volgens mij.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:23

Klinkt heel gaaf! Ben echt super nieuwsgierig naar het filmpje!
Veel succes ermee!