Een vreemde foto in boek verlichte rijkunst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Een vreemde foto in boek verlichte rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 08:22

Ik heb het boek verlichte rijkunst van heather moffet aangeschaft. Dit is zeker een aanrader. Alle hulpen worden heel kort en helder uitgelegd. Hierbij wordt het verkleinen van de hulpen en de harmonie tussen ruiter en paard hoog in het vaandel gehouden. Voor die 7.50 zou eigenlijk iedere ruiter het in zijn boekenkast moeten hebben staan OK dan!

Het fotomateriaal vind ik van wat mindere kwaliteit. Op veel foto's worden paarden gebruikt die niet het prototype dressuurpaard zijn, ik had wat moeite om daar doorheen te kijken. Maar op blz 71 staat een foto van michael klimke met een wel heel vreemde teugelvoering. Hij rijd op trens maar de teugel gaat er tussen duim en wijsvinger in en komt er bij de pink uit, een beetje zoals een beginner zijn teugel vasthoudt Verward . Ik snap a niet waarom klimke zo rijdt en b snap ik niet waarom ze zo'n foto in een boek plaatsen als voorbeeld van iemand die heel goed kan rijden. Het is een foto van het paard in galop dus het was ook niet zo dat hij net aan het uitstappen was of zo.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 08:27

staan nog een hoop andere fouten in, ergens achterin staan de wending om de voor en achterhand verwisseld...het boek is niet goed vertaald, maar van die foto was me niet opgevallen...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:08

Ik heb dat boek niet, kan iemand dat plaatje niet inscannen, ik ben nu wel heel erg benieuwd Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:16

Duncan schreef:
staan nog een hoop andere fouten in, ergens achterin staan de wending om de voor en achterhand verwisseld...het boek is niet goed vertaald, maar van die foto was me niet opgevallen...

Dat is een klacht dat ik bij veel boeken heb. Die vertalers lijken vaak niet zoveel kaas gegeten te hebben van paardrijden.
Ik heb het boek ook niet, maar bedankt voor de waarschuwing, ik zal uitkijken naar het origineel, vreemde talen lezen gaat mij gelukkig vrij goed af, waardoor je dit soort missers kunt vermijden.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:38

Summertje schreef:
Ik heb dat boek niet, kan iemand dat plaatje niet inscannen, ik ben nu wel heel erg benieuwd Haha!

Ik heb hem ook niet, ben ook benieuwd naar de foto!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:11

Kan iemand de foto idd niet inscannen?? Ik heb hem niet en ben best benieuwd!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:38

heb geen scanner, anders grag gedaan...

boek in engels heet ???? iets met enlighning equi... (men engels...ahhhhh Huilen ) kijk even op www.horsemanship.org, moet het ergen op staan en anders even zoeken via google op heather moffet.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:41

Ik heb wel een scanner, maar niet het boek Haha!
Ik ben ook wel benieuwd...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:02

Een manier om de stang-en trens teugels vast te houden is wel om de stangteugel tussen duim en wijsvinger te houden en de trensteugel tussen pink en ringvinger. Deze manier heeft men in de klassieke rijkunst vroeger gebruikt. Misschien wilde men een voorbeeld geven mbt de werking daarvan op 1 van de teugels? Ik ken het boek niet, wat staat er bij geschreven?
Ik zou niet weten wat het verschil zou moeten zijn met de "normale" manier van vasthouden.

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:05

*denkt: heb het boek ook*
*rent naar boven, zoekt het boek en gaat naar p71*
*denkt: djee dat ik daarover heb gezien*

Er staat verder niets bij over zijn handen ofzo, enkel over dat ze uiterste lichte, onzichtbare hulpen geven .
Hij houdt zijn teugels inderdaad echt vreemd vast, nog nooit eerder gezien! Dooordat hij ze zo vathoudt, krijgt hij ook een vreemde hand-elleboog houding.
Achja..

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:21

heb het op mijn 9e gekregen op mijn boek en vond het altijd een beetje een saai boek....aar mischien ga ik der binnekort weer in beginnen, tja ik kan aaaal helemaal geen engels!

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:33

Ja idd het was mij ook al opgevallen

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:04

kan je het plaatje niet scannen. om ons dit ook laten zien?

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:39

ja ik ben ook wel benieuwd naar het plaatje

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:04

hahaha, en ik heb het boek EN een scanner maar weet niet hoe dat ding werkt en kan ook geen foto op het internet krijgen...en ik ben niet blond!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:05

ben ook erg benieuwd naar het plaatje

............

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:31

mazzeltje: als je de foto op je pc hebt, kun je hem mss doorsturen naar mijn emailadres
callens_kim@hotmail.com
dan plaats ik hem voor je

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:32

tussen en moet er zon streepje: _

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:32

Dat zou ik best willen doen, maar ik heb hem niet op mijn pc staan, alleen in het boek!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 19:38

Mijn scanner werkt niet maar als ik die aan het werk krijg zal ik hem wel inscannen

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Erika3

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:11

Mij viel het ook gelijk op inderdaad! Ik heb het boek op dit moment uitgeleend en kan het dus jammer genoeg niet inscannen. Als ik het terug krijg en het is nog niet door iemand anders ingescand doe ik het nog wel even!

Haflingerwedstrijd in Noord-Holland!! Voor meer info kijk hier: viewtopic.php?f=69&t=622674&hilit=

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:58

Er staat me er iets van bij dat die teugelvoering vroeger bij de klassieke rijkunst werd gebruikt, maar ik kan het mis hebben...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 165 bezoekers