Verslagje van Turkije (met foto's)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Verslagje van Turkije (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 13:19

Vorig weekend zijn we vertrokken naar Turkije en de digi was uiteraard mee, dus we hebben voor een paar leuke pics gezorgd.

Deze zijn vanuit het vliegtuig gemaakt:
Afbeelding


Het was een erg leuke week, we zaten in een 5sterrenhotel, maar hadden daar niet superveel van voorgesteld, omdat dat je dat in Turkije niet echt met Nederland kan vergelijken. Maar het was een ontzettend mooi hotel, en erg lux. De maaltijden waren in buffetvorm, en dat was elke dag heel mooi klaargemaakt en neergezet. De hele dag kon je drinken en hapjes halen zoveel als je wou, zowel in het hotel zelf, als aan de poolbar bij het zwembad naast het hotel. Elke avond was een show in het theater, en daarna een disco. En overdag lagen we natuurlijk lekker te bakken of gingen we zwemmen. Het hotel lag aan het strand, dus we konden zowel in het zwembad als in de zee zwemmen.

www.washington-resort.nl


Het hotel:
Afbeelding

En van binnen:
Afbeelding

Het uitzicht vanaf het balkon van onze hotelkamer:
Afbeelding

Een een moskee en watervallen die we tegenkwamen:
Afbeelding

Afbeelding


De mensen in Turkije zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Je krijgt voortdurend wat te drinken aangeboden en je maakt overal even een praatje. Je komt als gast, maar gaat weer weg als vriend eigenlijk.

Een paar leuke foto's nog:

Afbeelding

En deze zal ik missen... Verdrietig

Afbeelding


Maar het was een heerlijke week, er echt even helemaal tussenuit.
Met als zorgen: zwemmen in de zee of in het zwembad? Eerst zonnen of eerst zwemmen? Knipoog


Vannacht om half 1 zijn we weer vertrokken bij het hotel weg, en vanmorgen aan het eind van de ochtend waren we weer thuis. Ik heb dus de hele nacht niet geslapen. Dromen

En nu wil ik terug. Tong uitsteken


Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:42

De datum van je digi staat wel een beetje verkeerd, maar verder ziet er het top uit!! Kan me voorstellen dat het leuk was, dat weer ook.......

Van vallen leer je opstaan...!

Rozijn
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:55

je maakt me helemaal jaloers!!!!
en wij maar braaf naar school
je hebt je duidelijk geammuseerd *LOL*

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:42

Leuk verslagje *LOL*
Enne, jij wil dus terug, als je teruggaat vandaag dan ga ik mee Tong uitsteken
*zucht* dit soort topics zijn niét leuk als je morgen weer naar school moet Huilen Knipoog

Romeo Lovers

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:00

Zoals ik al eerder zei... Jarloers-makende topics zijn niet toegestaan op Bokt... Haha!

Maarre... Leuke foto's... Nu is het daar nog niet zo warm, dan is het allemaal best uit te houden, of niet...
Waar in Turkije ben je geweest, of lees ik er over heen? Schijnheilig

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:02

Ik kan niet op de website komen die je hebt geplaatst. Weet je zeker dat deze goed is?

:D M2 + 8 :D

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 16:04

Nou, warmer hoefde het niet hoor! Ik ben echt ontzettend verbrand, kon nauwelijks gewone kleren dragen. Ondanks dat ik me wel goed had ingesmeerd.

Ik ben in Side geweest, ongeveer anderhalf uur rijden van Antalya.
Aan de zuidkust van Turkije. Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 16:05

Nee Kliko, dat zag ik ook net, die site klopt idd niet, maar ik kan m'n bericht niet meer wijzigen.

De goede link is: www.washington-resort.com

Voor de mensen die nog iets leuks zoeken: zeker een aanrader! OK dan!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:11

Ow heerlijk Lachen erg mooi hotel ook. En ik krijg al weer vliegangst bij het zien van de vliegfoto's Knipoog.
(nog 60 dagen en dan ga ik op vakans, kan echt niet meer wachten!! )

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:14

Wow! Ziet er inderdaad super uit! OK dan!

:D M2 + 8 :D

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:18

Leuk foto's hoor.
Mijn ouder gaan morgen weer heen, om het bod goed te klaren voor een huisje daar in turkije.
Ik ga dan ik oktober heen om het te zien samen met mijn vriend en broertje (dus vanaf morgen gratis vakantie's in turkije voor ons)

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:21

Lindy schreef:
Ik ben in Side geweest, ongeveer anderhalf uur rijden van Antalya.
Aan de zuidkust van Turkije. Lachen


Zie je wel dat ik het hotel herkende... Haha!
Heb ooit voor school een heel verslag moeten maken over een aantal hotels, maar er zijn heus wel meer Washington Resort hotels in Turkije... Had ik het dus toch goed gezien...

Side is erg leuk ja!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:22

Ziet er gezellig uit daar! Zeker balem dat je weer terug bent? Knipoog

Ik zou alleen heel hard gaan gillen als iemand in het vliegtuig foto's zou gaan maken Schijnheilig (ben al bang in een vliegtuig en dan ivm storingen enz)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 16:38

Ja, ik baal zeker dat ik hier weer ben. Tong uitsteken

Alleen tijdens het stijgen en landen mochten we niet filmen, foto's maken, discman luisteren enz, maar eenmaal in de lucht was dat geen probleem. Lachen Alleen mobiele telefoons moesten de hele vlucht uit.

Maar ik vond het vliegen ook wel eng hoor. Zodra het vliegtuig een beetje ging schommelen stond ik bijna op het punt om de zuurstofmaskers tevoorschijn te trekken. Tong uitsteken En we vlogen de heenweg met een turkse piloot, en die ging dan na het opstijgen dingen uitleggen over het eten en drinken tijdens de vlucht, in het turks dus. (wat trouwens heel lekker was in tegenstelling tot wat ik altijd hoor) En ik verstond er geen hol van, maar meende toch echt te verstaan dat er iets mis was met de motor en we ons moesten voorbereiden op het neerstorten. Clown

Ja, Side is erg mooi. (zegt Lindy nadat ze de ansichtkaarten van Side bekeken heeft Clown ) Ik moet eerlijk bekennen dat ik van Side weinig gezien heb, ik heb vooral tegen de parasollen en palmbomen aangekeken. Tong uitsteken

En Twister, wat leuk dat je een verslag hebt gemaakt over dat hotel! Is dat lang geleden? Nog bijzondere dingen? Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 17:13

Ik heb trouwens in Turkije ook een fotoshoot gehad met een proffesionele fotograaf.
Zometeen zal ik onze nieuwe scanner wel even uitproberen. Knipoog

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:22

nou laat die foto's ook maar ff zien dan, dus opschieten met die scanner Knipoog Tong uitsteken Maarre mooie foto's hoor enne wij gaan er morgen weer naartoe he Tong uitsteken Vanaf vliegbasis leeuwarden Knipoog Nog meer bokkers die mee willen? Knipoog Schijnheilig

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:25

Ik was hier wel lekker verbrand, dus ik had een lekker rond en rood hoofd Tong uitsteken

En ze zijn wat lelijk door het verkleinen. Knipoog Ohja, en van de eerste is er iets mis gegaan met scannen, daar is een stuk van m'n hoofd afgesneden.

Afbeelding

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:29

Wat een vet gave fotos zijn dat, enne ze zijn ook leuk ja, trouwens is turkye een leuke land?

Summer , here I come !!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:47

Turkije is geweldig! OK dan!

De mensen zijn zo aardig, en het is een mooi land.
Wel best wel armoedig, maar toch heeft het iets.

Wat trouwens wel opvallend was, ik had met een jongen afgesproken in de kroeg, en we dronken daar wat. Twee consumpties waren 80 cent.
Een dag later waren we in Antalya op het vliegveld, en dronken we ook wat (6 personen) en dat kostte 25 euro! Bloos!

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:53

Wauw, een goedkope land dus, maare ja. Alle landen heeft zijn voordelen en nadelen. Velen die ik ken en die naar turkije is geweest is ziek nadat ie weer in nederland is, had je daar ook last van?

Summer , here I come !!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 19:20

Nee, wij zijn trouwens wel ingeent. Ik weet zo niet eens meer waarvoor Tong uitsteken In ieder geval was het niet noodzakelijk, maar het werd wel aangeraden. En in Turkije kun je beter geen kraanwater drinken. Je gaat er niet zo snel dood van, maar er kunnen bacterieen inzitten waar wij ziek van kunnen worden, omdat wij die niet kennen.

Wat soms ook lastig kan zijn is dat turken bijna alles klaarmaken in olijfolie, wat wij meestal ook niet gewend zijn, dus dat kan soms laxerend werken. En als je dan weer in Nederland bent merk je dat misschien ook weer dan. Ik heb daar weinig last van gehad verder.

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:35

He allemaal! Lindy, mooi topic gemaakt! Het was echt geweldig, super!!!
OK dan! Ik raad het zeker aan voor degene die een vakantie plek zoekt!
Echt, het is zo'n fijn folk, heel aardig en gastvrij! Cool
We waren bij een kraampje en vroeg of we wat te drinken wouden.
Lindy zei dat ze wel wat water lustte. Kwam die man (Alex) aan met hele grote glazen vol met water. Dat is maar een voorbeeld, echt al die Turken, ze zien je meteen als vriend.
Haha! Het hotel was ook superluxe, veel luxer als we hadden verwacht.
Maar dit heeft Lindy allemaal ook al gezegt.
Maar Lindy, waarom heb je mij bij die foto's weggeknipt??

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:43

Marinke schreef:
*zucht* dit soort topics zijn niét leuk als je morgen weer naar school moet Huilen Knipoog


Nou, wij moeten vandaag ook al weer naar school. Boos! Ik zit nu op school. Dan ben je net thuis van vakantie, moet je alweer je tas in pakken om naar school te gaan

En alsof ik nog niet genoeg heb gezwommen, we hadden het eerste uur zwemmen Boos!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:50

Wauw! Nu heb ik helemaal zin de vakantie (die pas over 5 maanden is Boos!). Wij gaan voor het eerst naar Turkije en je hoort altijd wel dat de mensen daar gastvrij zijn. Dat blijkt dus, na je verslagje te hebben gelezen Lachen

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:55

wat krijg ik nu zin in mijn vakantie van de zomer in turkije

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...