opbouwen conditie en hoe te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

opbouwen conditie en hoe te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 11:18

Ik heb Homero nu bijna een week. Ik longeer hem nu elke dag ongeveer een kwartiertje (de eerste 2 dagen heb ik hem losgegooid, en het longeren heel langzaam opgebouwd).
Dit ga ik nog een week zo doen, de laatste paar dagen met bijzets, en dan als hij eraan toe is wil ik er weer eens op. Wat kan ik dan het beste doen? Hij heeft nog totaal geen conditie, en aantal maanden lang is hij alleen losgegooid en heel af en toe aan de longe geweest...Of kan ik hem, beter nog een tijd langer longeren?
Ik wil dus graag weten wanneer ik er weer op kan(kunnen jullie niet precies bepalen, maar hoe kan ik dat merken dat hij er weer aan toe is), hoelang en vooral HOE ik hem dan moet gaan rijden Verward


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

veel stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 11:30

Is hij wel al ingereden??? Ik zo er gewoon opgaan. In het begin niet zo lang en lekker veel stappen. Krijgen ze goede conditie van en het liefst op de harde weg. Toen ik mijn paard kreeg, gaven ze mij ook het advies om er zo snel mogelijk op te gaan rijden. Ik heb hem een dag laten staan en ben de volgende dag er 20 min. op gaan rijden. Heel veel gestapt en op een gegeven moment overgangen stap/draf. Daarna veel buiten gestapt en gedraaft op de harde weg. Hij heeft nu een superconditie.

Hoe beter ik de mens leert kennen,
hoe meer ik mijn hond wardeer.


Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 11:35

Je kunt je paard beter zoals je zelf al zei nog een tijdje longeren maar met zadel en hoofdstel op, als je d'r een half uurtje of nog langer hebt gelongeerd zou je je er voorzichtig erop kunnen rijden niet in galop maar heel lang stappen en dan gaan draven. Je zou er een proffessioneel iemand zoals je instructeur er bij kunnen halen. Die kan zien wanneer jij je paard kan berijden volgens hem. Of iemand die je paard longeert terwijl jij er op zit. Zo kun je langzaam de conditie van je paard opbouwen. Maar ook is een keer gewoon los rijden in de bak.
Veel succes ermee Knipoog en haal er gewoon een persoon bij die ervaringen heeft met dit soort dingen.

-xx-
Sanne

[i] zelfs het beste paard struikelt wel eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 12:23



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers