Morgen zadel kopen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Morgen zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 22:43

Morgen ga ik naar Drunens Ruiterhuis, kijken voor een zadel voor jamey. Ik neem mijn oude zadel zowiezo mee, misschien kan ik inruil doen ofzo.
Ik zit nog heel erg te twijfelen tussen een nieuwe wintec of een 2e hands kieffer...
Wintec schijnt erg snel te slijten hoor ik nu van meerdere mensen. En kieffer schijnt erg goed op brede paardjes te liggen.
Ik laat me igg goed adviseren, en laat karin even passen.
Hoop dta ik slaag


aniek

Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 22:51

succes en maar hopen dat ie past dan.
van al die merken heb ik geen verstand dus daar kan ik je niet mee helpen! *LOL*

Je krijgt de groetjes van de koeien,
van de paarden en de bij.
Maar de allermeeste groeten krijg je van mij!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 00:32

Waarom het Drunens ruiterhuis? Als je dan toch zo ver gaat rijden zou ik je hier in de buurt eerder Langeraap in Berlicum adviseren. Goedkoper en zeer deskundig, echt een topper.

Wat zadels betreft, Kiefer (Aachen vzh en Wien dressuur ) bevalt mij super en past op paarden varieren van 1.35 cm (arabier) tot 1.72 (KWPN).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 08:46

nooit van gehoord lielle... tell me

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 08:46

Als ik eerlijk moet zijn zou ik toch een wintec pakken.
De kieffer heeft nogal eens de nijging om met heel koud weer te slijten aan de achter kant (los te komen) tenminste.. dat hebben ze mij verteld toen ik ook een kieffer zadel 2e hands wilde kopen..


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 09:45

Ik heb ook een Kieffer en hij bevalt mij prima. Ze zitten lekker en zien er netjes uit. Maarja, de een vind Wintec fijner, de ander Kieffer. Succes iig. Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 10:35

Ik hoorde van iemand die kende een meisje dat een winteczadel had gekocht, nieuw. Na een jaar was die al superoud, slijt echt hard! En zat ook totaal niet lekker meer.
Tweedehands Kieffer zit ik ook aan te denken. Maar Stef, ik hoorde juist dat de Kieffer Wien erg goed ligt op een paard met hoge schoft, dus het 'smallere' paard?
Mijn vriendin heeft ook een paard met hoge schoft, en zweert bij Kieffer, omdat deze van voren uitgesneden is.
Maar of die bij haflingers ook goed ligt weet ik dus eigenlijk niet.
Succes met vinden van een zadel! Ik moet ook nog... ben op zoek naar een Kieffer Wien 17 of 17,5 inch tweedehands... Haha!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 14:27

ik zou voor de kieffer gaan.
toen ik pierrot ging kopen zeiden ze dat hij heel moeilijk was met zadels, dat bijna geen zadel hem paste.
toen hadden we een kieffer erop gelegt en ja hoor, de eerste de beste paste...
pierrot was dus ook fors(om het maar ff netjes te zeggen)en had niet echt veel schoft..
en wintec haat ik persoonlijk..

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 14:53

Ik kom al jaren bij Langeraap, het Drunens ruiterhuis vind ik persoonlijk minder en een stuk duurder! Langeraap zit in Middelrode. Neem de N265 richting Veghel vanaf de A2, dan de afslag Middelrode. Na zo'n honderd meter aan de linkerkant. Waarschijnlijk lees je dit wat laat, maar goed.

[edit]
verschil tussen rechts en links valt niet mee!
[/edit]
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-01-02 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 15:17

Ik zou gewoon voor het zadel gaan dat het beste bij jou past en bij je paard ongeacht het merk.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alicegohome, Dartel, dierenfan, josien_m_, Lente, Mark0919, sterregoud, Vagabondo en 35 bezoekers