krakend kootgewricht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

krakend kootgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 11:23

Lady heeft sinds 2 weken een raar krakend geluid als ze in de bak loopt. Ik heb het gevoel dat het vanuit haar kootgewricht komt van haar rechterachterbeen.
Het geluid is een beetje krakend en het lijkt net of er 2 metalen balletjes tegen elkaar aantikken. Wat zou dit kunnen zijn Verward
Het geluid blijft na 20 minuten longeren, met rijden weet ik het niet precies want het begint me nu pas extreem op te vallen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:36

Imker heeft dat met tijd en wijlen ook. De DA legde mij uit dat het ong. is als een pees die over een botje schuift, dat geeft dat rare geluid. Het kan absoluut geen kwaad.

Gebrekkige ik heeft er persoonlijk ook last van, met name bij het aflopen van de trap (heb nl. 10 jaar geleden een paard op mijn grote teen gehad, waardoor ik nu een extra kraakbeenrand op mijn bot heb zitten, waar mijn pees overheen schuurt/schuift), het doet echt geen zeer en is niet slijtagegevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:27

Mijn merrie heeft er last van opmdat ze te weinig gewrichtssmeer heeft. Na wat beweging wordt het gewrichtssmeer warmer en dus dunner en gaat het knakken over. Ik hoor het bij heel veel paarden.