na 2 mnd toch weer migraine

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

na 2 mnd toch weer migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 22:41

He verdikke, het ging zo goed, al 2 maanden totaal geen aanvallen (normaal 1 of 2 per maand).
Vandaag ging ik uit mijn werk gelijk door naar de paardjes, maar daar aangekomen kon ik gelijk terug en mijn bed in.
Het was maar een kleintje, en absoluut te overleven, maar toch baal ik ervan.....
Zal voorlopig nog tot de overgang aanmodderen blijven af ent oe vrees ik


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 09:10

Ik ken dat. Ik ikan ervan uitgaan dat ik elke week een aanval heb. Dat zijn dan ook redelijk zware aanvallen, waarbij ik meteen op bed moet. Lichtflitsen, misselijkheid etc. Je kunt het 's morgens al merken. Ik heb dan altijd zo'n zeurderig gevoel in mijn hoofd. Veel sterkte.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 12:31

Jullie moeten eens kijken op www.paingone.nl daar kun je een pen kopen die mijn zus heeeeel erg helpt tegen haar migraine. Als je er niet zo in gelooft kun je de pen ook een tijdje op proef krijgen.
Beterschap!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 16:17

Dan kun je mij de hand reiken Stef. Ik heb dat ook al jaren dus *LOL* Heb het vooral aan de rechterzijde en zie aan die kant ook minder goed. Echt fijn is het niet dus

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 16:17

Ow erg is dat he.Ik heb het vanaf me 12de,ge-erfd van me moeder.Elke maand iig.
Het begint met vlekken zodat ik de helft niet meer kan zien.Dan komt hoofdpijn opzetten en verga ik van de pijn Verdrietig Verdrietig
Maar ik heb het al een hele lange tijd niet meer gehad(laat ik dat nou niet te hard zeggen,anders komt het maandag weer op visite Boos! )
Sterkte ermee,ik weet hoe erg het is.Vooral die erge aanvallen.

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 18:18

Wat goed helpt: vitamine B-complex, die grote pillen bij de hema! Party!! Party!!
Mijn vader had er ook last van, best vaak, en sinds hij elke dag vitamine B-complex slikt (wel hema-merk want die andere zit niet genoeg in!), gaat het geweldig met hem.
Een enkele keer, bij superveel stress en feestje met teveel rode wijn ahum, dan komt er weer een aanval, maar het blijft bij enkele keren per jaar!
Vitamine B-complex hielp mij ook bij verminderen van epilepsie, dus mensen... please proberen!
Heel veel sterkte allemaal, ik weet wat het is om 'aanvallen te krijgen' en de rest van de dag niets meer te kunnen...
Maar vitaminen kunnen een hoop doen! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 20:16

De grotere aanvallen voel ik meestal opkomen, en dan slik ik, schrik niet, 1200mg ibuprofen in 1x. Niet goed voor je maag, maar werkt goed tegen de opkomende migraine.
Maar je hebt het waarschijnlijk niet aan voelen komen? Is zwaar balen, want dan doe je er niks meer aan.
Bij mij is het ook heel onvoorspelbaar. Het kan een maand of langer wegblijven, en dan ineens twee keer in twee weken weer opkomen. "Leer er maar mee leven" is het meest zinnige dat mijn huisarts kon zeggen.

Van de homeopaat heb ik goed bij moeten houden of er een verband tussen voedsel en migraine was, dmv een dagboekje bijhouden. Heb je dat al geprobeerd? Je moet het echt op het zeikerige af bijhouden, dus zelfs 1 dropje moet je noteren.
Bij mij bleken koffie en pasta met tomatensaus grote boosdoeners te zijn. Die gebruik ik dus niet meer. Afzien, want ik dronk zo'n vijftien tot twintig bekertjes koffie op een dag.... Kwijl Nu mag ik heeeeel af en toe, als ik het echt niet meer uithoud, een slap bakkie zonder caffeine... Frusty

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:29

Sonja schreef:
De grotere aanvallen voel ik meestal opkomen, en dan slik ik, schrik niet, 1200mg ibuprofen in 1x. Niet goed voor je maag, maar werkt goed tegen de opkomende migraine.


Dat doe ik dus ook. Ik neem dan altijd 2 asprobruis. Dat werkt meestal wel. Maar ja als je er te olaat bij bent is het inderdaad mis. Dan kan ik nog zoveel slikken, maar dan werkt het niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 23:27

ik heb het idd niet aan voelen komen, hoewel, achteraf gezien..
Toen ik om half 8 opstond om naar mijn werk te gaan voelde ik me erg leeg, en wat dizzy, maar ik had zoiets, van owh, honger, even ontbijtje, en klaar.
Gewoon gewerkt, niks aan de hand.
Uit mijn werk vandaan (om 15.00 uur dus) gelijk door gegaan naar de paardjes, waar ik om 15.30 aankwam.
Even bakkie thee gedaan, en wat gepraat.
Ik moest even een pony vast houden, en ineens zag ik nog maar een halve pony (bij wijze van spreke Haha!)
Tja, dan weet ik dus dat ik als de wiedeweerga naar huis moet, omdat ik anders helemaal niets meer zie, en dus niet thuis kan komen.
Bij thuiskomst gelijk 2 ibuprofen 400 ingenomen, gedouched, en naar bed. Lag om 16.30 op bed ofzo.
Om 18.30 werd ik wakker, en toen was het al een eind gezakt.
Het ergste van een aanval vindt ik dat ik gewoon heel belemmert zicht heb. En dat als ik te laat ben, ik echt niet thuis kan komen.
Heb dus op stal ook gelijk die pony in de handen van de stalhouder gedrukt, heb migraine, ben NU weg, tot morgen...
De aanvallen varieren bij mij van een paar uur (zoals gister) tot een paar dagen.
Ook de intensiteit (zeg ik dat nou goed Verward) verschilt. Soms een beetje hoofdpijn, soms dusdanig dat ik een spraak gebrek krijg (wel weten wat je moet zeggen, maar het met geen mogelijk goed uit je mond krijgen) of armen die ineens als een dood stuk vlees langs je lijf hangen.
Meestal heb ik een gemiddelde aanval waarmee ik echter wel voor een x aantal uur uitgeschakeld ben. Is het niet van de aanval zelf, dan is het wel van de medicijnen.
Die medicijnen die ik had gebruik ik dus ook niet meer, omdat ik dan, ook al gaat de aanval over, nog steeds uitgeschakeld ben.

Dorine, Vitamine B heb ik (zonder succes) geslikt

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 08:59

Ik heb inderdaad ook vaak vit.B gebruikt maar heb dan altijd zo'n zwaar gevoel in mijn hoofd.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 09:16

Ook ik heb veel last gehad van migraine-aanvallen. Heel vreemd, maar na mijn zwangerschappen is dit stukken minder geworden.
Als ik er nog eens last van heb, voel ik dit van te voren aankomen. Ik zit dan constant te gapen, heb zo'n wee hongergevoel en het gevoel of er een band om mijn hoofd zit.
Als ik dan 2 APC's van Roter slik, lukt het in 90% van de gevallen de aanval te onderdrukken. In de andere 10% is het dan in ieder geval uit te houden.
Van die APC wordt je wel een beetje hyper, maar da's stukken beter dan zo'n aanval.

Probeer het eens zou ik zeggen, voorheen hielp er bij mij helemaal niets tegen die aanvallen, maar sinds ik die APC gebruik, kan ik het eindelijk onderdrukken.
Het is gewoon bij apotheek en drogist te verkrijgen. APC van het merk Roter.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 19:06

Het is weer gearriveerd bij mij. Verdrietig Heb morgen dus ook nog 2 tentamens. Misselijk Leuk dus, maar ik leer er maar een, want 2 is me met deze migraine toch echt te veel. De andere doe ik wel in de herkansing. }>

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 09:46

Misschien heeft het wel met het weer te maken, luchtdruk of zo, Ik ben dit weekend ook flink te pakken genomen door mijn hoofd!

Voorzitster AFM


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Anouk94, ComscoreBot, Eelmo, Eleeke, Elegance_, IMANDRA, K_nolan, Larissa123, linoleum, moeshie, Mutti, ogidni, roosjenat, veerledec, Zilfstar en 72 bezoekers