Op de voorhand lopen in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Op de voorhand lopen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 18:49

Mijn pony is vooral in draf heel erg loperig. Hij loopt dan heel erg op de voorhand. Ik probeer dit op te lossen door hem met mijn zit wat langzamer te krijgen en veel (schijn)overgangen te maken. Hij wordt dan wel rustig maar op het moment dat je dan een beetje been geeft of een oefening (bv schouderbinnenwaart of travers) wilt doen gaat hij direct weer wegrennen. In stap en galop heb ik nergens last van. Heeft iemand nog tips?


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:04

Probeer dit paard onder zijn tempo te rijden met je zit. De teugels als het goed is kunnen les hangen. Vanuit dit tempo ga je kijken of je de achterhand naast zijn voorhand kan zetten door je been wat naar achteren te leggen en je heup mee te draaien. Pas aan de teugels zitten als het paard niet reageerd op dat moment op je zit voor het terug komen. Even inkomen en dan weer los. Niet blijven vast houden, want dan gaat ze op je teugel leunen met nog meer op de voorhand vallen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 21:12

Ik rij hem al terug met mijn zit en dat lukt ook goed op voltes, lange lijnen, enzo. En ik had al door dat je niet aan de teugel moet vasthouden(is wel logisch). Dus hij reageert wel goed op mijn zit en het gaat dan ook wel beter maar zodra ik iets wil gaan doen wat hij moeilijk vindt (schouderbinnenwaarts,travers) gaat hij weer zo rennen. Hij probeert dus gewoon te vluchten zodra het hem te moeilijk lijkt.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:17

Dat is begrijpelijk omdat hij dan echt zijn achterhand onder moet plaatsen om niet geheel op de voorhand te vallen.

Ik denk zo dat schouderbinnenwaart en zeker traver nog hoog gezocht is voor je. Begin is enkel zoals ik zij kont iets opzij te zetten gewoon in stap of te wijken naar de hoefslag. Gaat hij rennen even direct terug nemen en op het moment dat hij weer gewoon loopt vraag je het hem opnieuw. Zorg dat hij geen vluchtweg naar voren krijgt en natuurlijk uitgebreid belonen als hij ook maar een stapje opzij zet.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:39

Goede kans dat ie harder gaat rennen, omdat ie z'n evenwicht verliest. Laat iemand kijken of jij wel goed recht en naar alle kanten toe in evenwicht blijft zitten.
Zodra ie weg wil rennen, direct weer een schijnovergang rijden op je zit (als je net te laat bent even kort opvangen met je buitenteugel) en opnieuw beginnen.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 09:28

Als hij rustig is gaat schouderbinnenwaarts en travers wel goed. Het doet dit niet alleen bij travers en schouderbinnenwaarts. Hij doet dit rennen namelijk altijd als je iets nieuws probeert te leren of iets waarvan het nog niet helemaal goed gaat. Maar hij moet die dingen toch een keer leren? Ik vraag ook maar een heel klein stukje van hem. En zolang hij maar rustig doet gaat het best goed. Hij is alleen zo'n stresskip die snel in paniek raakt. En het rare is dat hij dit ook alleen in draf doet in stap en galop heb ik nergens last van.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:33

Misschien vind ie (of jij....?) de draf gewoon moeilijker. Probeer bij het vragen van nieuwe dingen het NOG korter te houden: tevreden zijn met een half stapje en dit uitbouwen.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 09:38

QQQQ schreef:
Probeer bij het vragen van nieuwe dingen het NOG korter te houden: tevreden zijn met een half stapje en dit uitbouwen.


Die zal ik onthouden . Ik wil inderdaad nu wel eens een beetje teveel van hem vragen Bloos .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 7 bezoekers