Door voorbeen gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Door voorbeen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 19:48

De hoeven van mn vzpony zijn dinsdag of woensdag bekapt.

Woensdag avond ging ik naar haar toe en wou met haar buiten gaan wandelen. Ze was niet vooruit te branden.... Super sloom.. Ze struikelde een paar keer, ik dacht; ja moet je maar opletten je valt zowat in slaap sukkeltje Clown
Heb een stukje gelopen maar al snel weer omgedraaid omdat ze zo sloom was, was gewoon irriterend (ofzo).
Toen op de terug weg ging ze een paar keer door haar rechter voorbeen.
Toen we al in de straat waren waar ze staat (in een woonwijk) ging ze stilstaan, ze wou echt niet meer, ik vond het zo zielig... Maar ze moest toch echt bij stal komen...
Toen bij haar stal zag ze iets engs (geen idee wat) en werd ze ff helemaal gek, stond ze opeens weer te springen Verward
Heb haar toen een rondje in de wei laten stappen en draven maar toen liep ze goed Verward
Gister heb ik haar weer ff aan de long laten lopen, maar ze liep weer goed.
Even later toen ze in de wei liep liep ze nog een tijd goed maar opeens ging ze er weer doorheen

Iemand enig idee wat dit is? Kan het door het bekappen komen?

Charmotte 4-ever!!!


muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:37

ik weet het echt niet zeker hoor, maar het zou toch kunnen dat de hoefsmid iets geraatk heeft?.. maar wat bedoel je precies met door het voorbeen heen gaan? kreupelen? struikelen?

start paardensport Zie profiel voor meer info

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 11:33

Eerst struikelde ze... Daarna ging ze erdoorheen, gewoon echt ff omlaag zeg maar bij dat been... En als ze ging lopen zag het er een beetje 'slepend' uit, ik kan het niet goed uitleggen.

Als het blijft dan maar een dierenarts erbij halen...

Charmotte 4-ever!!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:46

Klinkt als gevoeligheid door t bekappen, zeker als ze op zacht wel goed loopt en op hard niet. Of als hoefbevangenheid.. Dat kan ook naar boven komen na t bekappen.. Heeft ze t ook aan dr achterbenen of niet?


Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 15:55

Nee alleen voor...

Als het gevoeligheid is, gaat het dan vanzelf weg?

Charmotte 4-ever!!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:11

De pony van een vriendin had dit ook, hij was woensdag bekapt, donderdag en vrijdag liep ie echt heel slecht, vandaag was t al iets beter. De hoefsmit zei als t na 3 of 4 dagen niet beter wordt dan moet je bellen, dus zolang zou ik t als ik jou was ook aankijken.. Ondertussen alleen op zacht laten lopen zodat ze wel kan wennen maar het zo min mogelijk pijn doet.
Ik zou als t na 3 dagen nog niet beter wordt wel een DA erbij halen, straks is t wel bevangenheid, of iets anders, en dan is t hoe langer je wacht hoe slechter.. Succes ermee!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 18:05

0k Bedankt!! Lachen

Charmotte 4-ever!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GiGi_90 en 64 bezoekers