bewust kinderloos???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chatje
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: n.b.

bewust kinderloos???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 20:57

heej wie is er ook bewust kinderloos en word er ook niet goed van dat omgeving maar blijft vragen wanneer komen de kids...? en hebben jullie ook het probleem dat alle vrienden onder hand wel aan de kinders gaan? ik zelf vind dat soms erg nadelig...(afspreken kan haast nooit meer spontaan...eerst oppas regelen of kind weer eens ziek afspraak weer niet door..pff) Huilen wie deelt deze ervaring en hoe gaan jullie er mee om? (ben net nieuw op deze site heb dus nog niet zo uitgebreid gezocht naar topics hierover dus misschien is dit de zoveelste hierover...sorry dan)
Laatst bijgewerkt door chatje op 07-05-04 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:06


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:22

Bokt zit vol met kindvrije mensen... misschien dat dat in de paardensport ook gewoon vaker voorkomt...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:26

Wij zijn ook bewust kinderloos ofte wel kindvrij. Ik ben 25 en mijn man is 38. Heel veel mensen zeggen al jaren dat we er heus wel aan zullen beginnen. Boos! Krijg het ze niet aan hun verstand gepraat dat wij het absoluut niet willen. Ik heb daar voor mij zelf meer dan genoeg redenen voor. Ben wel ontzettend blij dat mijn man er net zo over denkt als ik! Als de 1 wel wil en de ander niet heb je denk ik een probleem.

Vooral op verjaardagen waar veel ooms en tantes zijn kan ik me best wel eens opgelaten voelen maar om nou voor de buitenwereld een kind te moeten nemen Haha! Nope...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:57

Hé die tweede topic was een goeie... Haha!

ik ben tot nu toe ook bewust kinderloos en werd vrij lang (jaren!) met rust gelaten door mijn omgeving met zulke 'stomme' vragen. Maar op de één of andere manier begint men en nu lekker mee. Scheve mond Misschien komt het door de leeftijd (bijna 33), ik al 15 jaar éénzelfde relatie heb en dat de rest allemaal kinderen heeft.

Ik begrijp best dat afspreken vaak lastig is. Ikzelf doe het niet minder dan mijn vriendinnen want ik ben in mijn vrije tijd bij Gammon. Ik ben dus zelf mijn sociale contacten aan het verwaarlozen en de reden waarom vind ik geweldig liefdevol!!! Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:03

Eerst zit iedereen te zeiken wanneer je een vriend krijgt. Daarna zeiken ze wanneer je gaat trouwen. En vervolgens gaan ze zeiken wanneer je kinderen gaat krijgen. Mensen moeten een beetje zeiken en een ander vertellen hoe die moet leven. Overigens op een speciale kindervrijpagina kun je dezelfde ergernissen lezen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:21

Ik ben 23 en al vrij zeker dat ik geen kinderen wil. Ja, ik ben nog jong, maar heb zo mijn ideeën en principes. Ook mijn man denkt er zo over (31) Ik heb het wat dat aangaat wel op een rij...
Tuurlijk, zeg nooit nooit, maar ik geloof niet dat ik ooit die drang krijg.
Mocht ik per ongeluk zwanger raken, dan is het kindje ontzettend welkom zijn en ik zal er alles aan doen om het een gelukkig en fijn leven te bieden... maar ik hoop dat het bij oefenen blijft Haha!

Verder vind ik het wel vreemd dat mensen met kinderen vaak nogal verontwaardigt, bijna boos reageren wanneer je zegt dat je geen kinderen wil. Ik zeg toch niet dat ik een hekel aan kinderen heb? Verward
Ik ben blij voor anderen als hun droom werkelijkheid wordt. En kinderen vinden mij en Peet vaak helemaal geweldig... Tong uitsteken
Laat ze dan ook blij voor ons zijn, dat wij ze niet willen... en ons in onze waarde laten..
Maar nee, vaak zijn wij zijn egoïstisch, omdat wij voor ons zelf kiezen.. Verward Tja, je kunt het ook omdraaien.. Met alle geweld kinderen willen krijgen, dat is ook egoïstisch... want jij wil kinderen...die kinderen weten dat nog niet...

Maar goed, morgen ga ik naar mijn vriendin, die twee geweldige jongens heeft, ik heb er nu alweer zin in!!!
Heerlijk met de jongste meegaan in zijn droomwereld, of de oudste plagen of ie nu al een vriendinnetje heeft... Haha!

Nee, hoor... ik ben net zo blij met mijn vrienden die wel kids hebben als degene die geen kids hebben.
Er valt overal een mouw aan te passen.. Dat hoort er nu eenmaal bij. En als onze vrienden mét kids een avondje willen stappen? Dan brengen ze hun kids toch een keertje bij ons?

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:04

Ik ben dol op kinderen maar ik wil later echt geen kinderen. Ik vind zelf dat ik mijn kind het niet aankan doen omdat hij een hele grote kans heeft om ook mijn ziekte te hebben en ik wil niet bewust een ziek kind op de wereld zetten.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:23

ik ben niet kinderloos maar wel bom Knipoog. ik vind het een hele goede keuze als mensen er bewust voor kiezen om wel of geen kind te nemen. persoonlijk zou ik het van mijn leven niet willen missen maar dat is een andere discussie.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:23

Heb geen kind mijzelf en deze wereld willen aan doen en omgekeerd. Haha!

Er zijn al meer dan genoeg verwaarloosde kinderen: in tehuizen en
(wereldwijd) op straat! Huilen Boos!

Daar ligt nog zorg genoeg, als je daar behoefte aan hebt...

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:13

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten BV Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:08

Ik heb nog geen kinderen maar weet wel heel erg zeker dat ik ze wil. Op dit moment wil ik eerst mijn studie afmaken. Maar daarna wil ik zeker weten een kindje. (hopen dat ik nog in verwachting kan raken)
Maar ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet weten.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:15

Ik ben nu 14, maar ik weet nu eigenlijk al bijna zeker dat ik geen kinderen wil, want ik denk echt over na. Vaak als ik kleine kinderen zie denk ik pff wat een lastpakken. Moet ik dat later allemaal hebben... Dus ik denk niet dat ik ze wil!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:16

De beslissing staat bij ons ook vast-> geen kinderen.
We hebben er al 22. Knipoog Dus dat is al meer dan genoeg.

Ik zou niet ook nog eens de tijd weten te vinden om mijn kinderen fatsoendelijk op te voeden. Dat is ook het probleem van de meeste ouders tegenwoordig. Ze werken allebei en de kinderen zitten met de gebakken peren...
En dan denk ik waarom neem je dan kinderen Verward (maar goed, ieder zijn eigen keuze) OK dan!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:19

René precies, zo denk ik ook. Botervlieg heeft ook volledig gelijk.. Stel nou dat ik een kind krijg toch ga ik het dus echt niet in tehuis/weeshuis stoppen!!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:22

Ik ben nog maar 18 maar ik weet wel dat ik geen kinderen wil. Misschien veranderd mn gedachte later ooit nog is Knipoog Of wat Tigger zei dat als ik per ongeluk zwanger zou raken in mn 'latere leven' dat het kind van harte welkom zou zijn. Maar liever raak ik helemaal niet zwanger Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:23

Ik vind ook dat mensen goed moeten nadenken voor ze proberen kinderen te krijgen.
Als wij aan kinderen willen beginnen willen we eerst alles op orde hebben zodat we het kindje ook een goede toekomst kunnen geven.

Ik vind het vreselijk om te zien hoe sommige mensen maar kinderen bij het leven eruit persen en die vervolgens verwaarlozen, en dat er stellen zijn die heel graag een kindje willen maar ze niet kunnen krijgen. Dat vind ik dus vreselijk oneerlijk.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:27

1 op de 3 huwelijken mislukt.

Fijn voor de kinderen. NOT. Verdrietig

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:29

Bewust kinderloos............ik geloof ook wel dat het bij ons die kant opgaat..........vroeger kon ik een kind al afschieten als ze alleen al maar naar me keken, tegenwoordig ben ik helemaal dol op de kids van m'n vriendinnnen, en 1 ervan is ook een beetje 'mijn' kind, MAAR.......ik ben hier heel eerlijk in; ik geniet veel en veel te veel van dit leven zonder kids, zonder verantwoordelijkheid, met lekker veel reizen, kunnen kopen wat we willen, kunnen doen wat we willen, weggaan wanneer we willen, thuiskomen wanneer we willen,,,,,,,,,,moet ik nog langer doorgaan ?? Haha!

Ik word in juni 30 en richard is net 30 geworden, en nog geen haar op m'n hoofd die aan kids denkt. Ook bij mij wordt er al van alle kanten gevraagd wanneer het nou 'ns gaat komen etc.........erg vermoeiend.

Wie weet word ik op een dag zomaar wakker en denk ik "ik wil NU een kind" maar ik geloof daar niet zo in, maar NEVER SAY NEVER. Je weet het niet, de hormonen spelen toch vaak een eigen spelletje volgens mij.....

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:33

Ik zit nog erg in dubio .... aan de ene kant zou ik best graag een kindje willen, maar aan de andere kant NO WAY!
Ik vind de maatschappij zo onwijs verrot.

Maar wie weet..

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:17

Ik ben 28 en wil nog steeds geen kids.... en mn biologische klok tikt verder.........

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:49

wij worden in augustus allebei 37, zijn al 16 jaar zeer gelukkig bij en met elkaar hebben een kater en een fjord en geen kinderen en vinden ons leven kompleet zo.
gelukkig weet inmiddels de familie/werk en vriendenkring (en ook de bokkers nu Haha! ) dat wij kinderloos willen blijven en respekteren onze mening/keuze.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:58

Voor iedereen die bewust niet aan kinders wil, wacht (on)geduldig je 40-ste af en je bent van het gezeik af. Gelukkig is het in Nederland soort of not done om na je 40-ste nog aan kinderen te beginnen. ik spreek uit ervaring.
Voor alle anderen: trouw niet voor je veertig bent en alle geheimen van het huwelijk kent......................... *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:20

(heb niet alles gelezen.. ) Ik ben nu 19 en hoop heel erg dat mijn biologische klok nooit zal gaan tikken!

Ik snap alleen nooit zo dat mensen zo ontzettend verontwaardigd kunnen reageren als je zegt dat je ze niet wil. Nou, waarom dan wel?? Geef eens 1 goede reden waarom ik in deze wereld kinderen zou planten, waar er gelukkig niet al te veel van zijn, een overgroot deel zonder ouders.. En daarbij.. Ik hoef niet zo nodig mijn genen voort te planten, (uitspraak van vriendin, maar sluit me er volledig bij aan Haha!) ik vind mijn genen niet zo geweldig. En daarbij vind ik ook dat je er voor je kinderen moet zijn als je er bewust voor kiest.. En ik ben érg gehecht aan mijn vrijheid (hou niet eens een relatie vol. langste was 2 weken en dat is alweer een paar jaar geleden) Dat wil ik mijn kind dan sowieso al niet aan doen.

En wat ook zo ontzettend irritant is: "nee ik wil ze later niet" "oow wacht maar, als je ouder bent komt de drang vanzelf" Nou ik hoop t dus niet! Misschien trouw ik wel niet eens, misschien wil ik wel alleen maar latten, maar kinderen passen sowieso niet in mijn toekomstbeeld!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:20

nanka schreef:
Ik vind de maatschappij zo onwijs verrot.


Nog een reden waarom ik geen kinderen wil. (Maar mijn ouders zeggen dan dat zij dat vroeger ook dachten en nooit kinderen wilden maar dat dat vanzelf verandert) Helaas voor hun dat ik er goed over nadenk (en Anke ook) Schijnheilig