Wat voor karakter heeft jullie draver?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Wat voor karakter heeft jullie draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 20:42

Indy is ontzettend nieuwsgierig, eigenwijs en ziet vaak spoken in de bak. Hij valt bijna altijd in slaap als je hem staat te borstelen en weet precies waar de snoepjes zitten. Verder vind hij het ontzettend lekker om voor je te werken, maar heeft o zo' n hekel aan longeerwerk. Van springen en buitenrijden word hij heel enthousiast. Bij de hoefsmid is hij super relaxed, maar bij de veearts het tegenovergestelde. Meneer is echt bang voor spuiten, dan gaat hij helemaal uit zijn dak en probeer hem dan nog maar is vast te houden.

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin


pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:54

ik heb sinds een paar weken ook een draver schrikt echt werkelijk nergens van en raakt ook niet zo snel onder de indruk van iets onder het poetsen vind ze het allemaal best alleen als het te lang gaat duren gaat ze met der voetje staan schrapen van schiet nou eens op ben al schoon genoeg zo haha zodra ze der zadel op heeft kan ze niet meer stil blijven staan en verzet ze eerst der ene voet op zei en dan de andere en zo tot dat je gaat lopen richting de bak der grootste hobby is wel eten je kan der ook kan ze heel goed gewoon draven behalve als ze een paar dagen stil heeft moeten staan een dag of twee drie dan gaat ze lopen telgangen maar daar is ze goed doorheen te rijden (als je weet hoe dat moet )haha verder is het een schat van een beest alleen als je der zadel op doet kan ze nog weles heel boos kijken en net doen of ze hapt en meestal blijft der achterbeen ook niet op de grond staan want dan word ze ongeduldig want ze weet heel goed als der zadel op gaat wat dat betekend en ze werkt graag voor je soms snapt ze er niks van en dan gaat ze telgangen maar als je der dan tot stappen brengt en opnieuw gaat draven
gaat het weer gewoon goed alleen longeren snapt ze echt niks van dan komt ze helemaal naar je toe sorry voor het lange verhaal haha xxxjaninne

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 10:42

Ik herken heel veel in je verhaal. Indy kijkt ook ontzettend boos als ik hem moet aansingelen. Hij heeft dan echt zijn oren plat in zijn nek en gaat heel erg staan kauwen. En met longeren komt ook hij heel erg naar je toe. De laatste tijd gaat het gelukkig al beter.

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:26

Pinotjuh,zou je de volgende keer leestekens willen gebruiken!Het is echt super moeilijk om jouw verhaal te begrijpen.Verder wil ik jullie graag uitnodigen voor het topic:Wat vinden jullie van dravers?!Daar zijn zo ongeveer alle draver bezitters van bokt aanwezig!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:59

Inderdaad Heel gezellig, en een heleboel draverliefhebbers Knipoog

Om even ontopic te blijven: Ofir is ontzettend aanhankelijk (komt ook omdat ie deels met de hand is opgevoed) staat te slapen als je borstelt, maar is 1 brok spanning als het zadel erop ligt. Hij wil graag aandacht en wil alles voor me doen.
Rival is gewoon gestoord Haha! Houdt wel van aandacht en is heel subtiel in alles.
Tammy wil altijd voor je werken, is net zo subtiel als Rival (vooral in het schooien Tong uitsteken ) en is gewoon lief.
To The Point is lui en moet zich optrekken aan anderen. Maar is ook subtiel, zeker niet lomp, behalve als je naast hem loopt Scheve mond

Graaf Maritzo 14-2-2000/04-10-2016

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:49

Starlight is heel lief, niet echt knuffelig (toen ik haar net had was knuffelen zelfs onmogelijk, dan kreeg je een kopstoot of een bijt), maar wel aanhankelijk. Ze is snel bang voor mensen, zeker als ze op haar rug zitten (eenkennig dus) heel gevoelig voor alles.
Onder het poetsen staat ze ook zo supersloom te kijken met dr oogjes dicht Tong uitsteken en zogauw het zadel erop gaat, wordt ze actief. Eerst sjagerijnen om de singel, dan met flinke snelheid gaan lopen Lachen
Ze is wel superrustig in dr hoofd! Nergens is ze bang voor, nou ja, heel soms en dan gooi ik mn teugels los en zeg ik 'braaf' en dan is het meestal wel over. Zou ik dan mn teugels aanpakken heb ik een probleem Tong uitsteken

Ze zal altijd voor me blijven werken, nooit gaat ze sloom lopen doen of sjokken ook al is ze moe. Ze is ook nog s slim Tong uitsteken ze kan voet, pas, buig, kom, stay (beetje Schijnheilig ) , kus Kusje (kus krijg je heeel vaak haha) en dr touw losmaken. (niet op commando natuurlijk)

Tegen andere paarden is het een beetje een klunsje, ze wil constant knuffelen en ik denk dat als een paard haar zou trappen dat ze het echt heel erg zou vinden, maar nooit zou ze terugtrappen. Het is zo'n lief paard, ik weet echt zeker dat ze me er nooit expres af zal gooien of pijn doen. Als ze schuurt tegen mn schouder en ik stap aan de kant (omdat ze me uit evenwicht duwt) schrikt ze daarvan en houd ze gelijk op. Lovers ze is zooo lief Lovers

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:55

Danny: wantrouwig, afstandelijk, eenkennig, gauw bang, alles moet volgens vaste routines gaan zodat ze houvast heeft, wil altijd werken.

Rain: uitbundig, vrolijk, nergens bang van, een echte hengst, hoe gekker hoe liever, druk, wil altijd werken.

Dit zijn moeder en zoon.... Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:19

promptertje schreef:
afstandelijk


Dat woord zocht ik dat is precies het woord dat starlight's karakter omschrijft Lachen
Iig dr omgang met mensen dan

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:29

Die van mij was vooral in het begin ook erg afstandelijk, maar hoe langer ik hem nu heb hoe meer aanhankelijker hij wordt. Nou niet dat het een echte knuffelkont is, maar het wordt steeds beter. Natuurlijk is het een schat van een paard, die altijd wel wil werken, maar die snel in de stress schiet (ook al merk je dat niet als je hem niet kent) als hij iets niet snapt of als ik te ongeduldig ben. Het is een ebetje een binnenvetter, maar voor mij nooit meer een ander!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:23

Ik hád een draver. Lachen

Ze heette Lora Rucherne, zusje van Minke Rucherne die nog steeds op de drafbaan te zien is. Het was echt een superlief beestje, altijd knuffelen, je kon zo uren bij haar in de stal zitten. Onder het zadel een beetje bokkig maar schrok nergens van. Alleen ze is een keer van een luchtballon geschrokken die in het weiland ernaast 'strande' toen we aan het rijden waren Tong uitsteken

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:20

Waarom heb je haar nu niet meer??

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:15

sorry was de leestekens helemaal vergeten.omdat ik snel snel men verhaaltje ging typen.ikzie wel veel dingen terug kylia wou in het begin ook niet kroelen en schrok al meteen als je richter hoofd kwam maar das nu al veel en veel minder.wel leuk dat er zoveel bokkers zijn met een draver had ik niet verwacht

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:49

pinotjuh schreef:
sorry was de leestekens helemaal vergeten.omdat ik snel snel men verhaaltje ging typen.ikzie wel veel dingen terug kylia wou in het begin ook niet kroelen en schrok al meteen als je richter hoofd kwam maar das nu al veel en veel minder.wel leuk dat er zoveel bokkers zijn met een draver had ik niet verwacht


Is de volgende stap hoofdletters aanbrengen? Schijnheilig Tong uitsteken

Sorry, flauw en offtopic Bloos

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:27

Maakt niet uit joh.Ik zal het voortaan proberen om niet te vergeten xxx

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:20

Jos;e is nogal dommig, soms als we der binnen wilde halen, ging ze in de staldeur opening staan en dan bleef ze er een minuut staan.
Je kon alles doen der geleiden, aan der halster trekken, duwen van achter, biks pakken, niks hielp Haha!

Soms nogal panisch een keer ging ze bijna door de paddock heen.
Ze is wel een hele grote knuffel, ze houd er echt van om te knuffelen

22 Januari verwachten we ons kleintje

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:49

Het karakter van mijn draver was juist super ongeduldig, en kon bijna niet alleen zijn, bijv. met opzadelen. En schrikkerig..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:56

Wij hadden er ook zo een genaamd Kathy Star en Magic Star van Robbie is er ookal zo een Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:35

Inka is erg aanhankelijk, mits ze je kent. Ze moet dus niks van vreemden hebben, dan gaat ze met haar kont naar je toe staan.
Verder werkt ze graag en leert ze snel, maar ze heeft wel veel afwisseling nodig. Ze vind alles leuk, maar springen en buiten rijden is volgens mij wel favoriet.
In de omgang is ze heel makkelijk en heel rustig, als ze je vertrouwd dan is dat voor de volle 100 %.
Alleen zijn vind ze echter maar niks en geduld hebben als de anderen naar buiten gaan en zij nog even moet wachten is er dan ook niet bij.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:36

Mijn Henny is een kanjer, grote mond - klein hartje Cool ! Altijd voorop willen lopen, maar owee als het spannend wordt, dan kruipt ie het liefste in mijn binnenzak. Gaat voor je door het vuur, mits je hem met respect behandelt. Wordt je boos omdat hij het niet begrijpt, dan kun je net zo goed afstappen en de volgende dag weer opnieuw beginnen. Poetsen is heerlijk, het is een echt "vrouwenpaard", knuffelen is zijn hobby. Daarentegen is zijn weiland ZIJN domein, wat betekent dat hij alle hazen, fazanten, duiven en wie zich nog meer in zijn territorium waagt met open mond en blinkende tanden het land uitjaagt Haha! echt een geweldig gezicht. Ondanks 8 jaren van hard werken op de koersbaan en totaal 220 koersen is hij met zijn 14 jaar nog steeds topfit en heb ik met buitenritten mijn handen vol aan hem. Daarnaast loopt hij een keurig B-proefje, kan wijken en een klein sprongetje lukt ook nog wel. Kortom, zo kan ik nog uren doorgaan, ik vind hem gewoon geweldig.


pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:24

Toch zie ik een heleboel dingen wel terug in kylia.Sochtens voor ze naar buiten mag is zeheel inrustig en strapt ttegen de muren aan van de stal.ook gaat ze rondjes lopen in derstal en voor ze de stal uit mag is het net zon bommetjuh.Zodra ze der stal uit mag sjeest ze eruit en dan is het over.Je zou denken dat ze te keer gaat in de wei maar zodra ze de wei in is gaat ze stil staan en dan is het goed xxjaninne

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:38

Ik heb ook een draver romy Ze staat TE KOOP Huilen
omdat ik meer wil dressuren. Ze is echt ontzettend lief in de omgang en schrikt nergens van. Ook is ze heel vrolijk. Het leukste vind ze lekker rennen haha Pling Ze kan ook aardig springen en drtessuur kan ze ook hoor, maar met geduld.
Als iemand een liever draver zoekt mail me! elina789@hotmail.com
goed tehuis vind ik erg belangrijk!

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:40

volgens mij zijn de meeste dravers echt knuffels. Mijn romy ook!
met poetsten valt ze bijna in slaap Slapen in tegenstelling met rijden. Hyper!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:06

ha ik verzorg romy, omdat elina het te druk heeft met d,r nieuwe paardje, maar het id idd een heerlijke kroel, alleen met rijden is ze wel pittig. maar ze kauwt idd ook zo stom als je het halster of hoofdstel om doet, raar paard, ik vind het wel een heel blij paard, wil graag voor je werken.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:39

Banjer is een kruising draver, maar wel met bijzonder veel draver-trekjes... Haha!

Ze is erg lief en aanhankelijk (het enige paard dat ik echt voor de volle 100% vertrouw), wil graag voor je werken als ze je kent, ze is zeer veelzijdig, gevoel voor humor, enigszins dominant (probeert altijd of ze soms het initiatief mag nemen), en sociaal naar andere paarden. In de kudde staat ze vrij hoog in de rangorde. Ze leert heel snel nieuwe dingen, en vindt dat ook erg leuk...

Ohja... en ze is dol op de mannetjes... Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:39

Splash is lief, nieuwsgierig, aanhankelijk, leergierig, graag voor je werken, sociaal naar mensen en ze is te vertrouwen en wil jou vertrouwen

kortom een heerlijk paard

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers