met Evita naar de kliniek geweest vandaag ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

met Evita naar de kliniek geweest vandaag ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 00:28

Vandaag ben ik met Evita naar de kliniek geweest in hazerswoude dorp. in eerste instantie was dat voor haar longen, omdat ze vrij snel benauwd is en veel snot uit haar neus heeft de laatste tijd. Toen begon ze ook 2 weken geleden licht onregelmatig te lopen, de veearts was daar voor geweest en heeft een buigproef gedaan waar ze heel erg slecht op liep. hij wou graag een peesscan gaan doen daar voor..

Nouja het begon al goed , om 13.00 uur zouden Evita en ik opgehaald worden. ik had om 14.00 een afspraak daarzo, maar de weg bleek hier afgesloten te zijn, dus we moesten een heel stuk omrijden en kwamen te laat op de kliniek uiteindelijk. "gelukkig" was dat niet erg omdat alles al gigantisch uitliep, er waren wat spoedgevallen tussen gekomen.
Evita was nogal bezweet van de reis dus eerst eventjes wat gestapt en laten grazen. Rond kwart over 3 kon ze naar binnen voor de bronchoscopie, normaal geven ze dan een verdoving, maar ze kreeg alleen een praam omdat we daarna nog met haar been aan de gang moesten. Ze was hardstikke braaf, want het lijkt me echt niet prettig zo'n dikke slang je neus in . het was wel heel interessant om te zien zo die longen van binnen! Ze had wat meer slijm dan normaal is en de "splitsing" van de luchtpijp was verdikt, dus er was zeker wel wat irritatie in die longen.. het was niet extreem, maar wel een bronchitis. Dus ze gaat zo snel mogelijk dag en nacht het land op voor de frisse lucht, en krijgt wat medicijnen.

Nouja toen hebben we even moeten wachten... en toen was haar achterbeen aan de beurt Lachen wat heen en weer gedraafd en een buigproef gedaan, en die was weer hardstikke slecht Hij wou eerst haar been verdoven onder de sprong, zodat hij kon kijken of het probleem er onder of er boven zit. paar prikjes gehad en ik moest even 10 minuutjes stappen (oke.. dit werd een half uur..).
vervolgens nog een keer draven en ze liep net zo kreupel, maar wat bleek, ze reageerde nog gewoon als hij in haar been prikte, niet helemaal verdoofd dus!
er werden nog wat naalden ingestoken om opnieuw te verdoven en ik mocht weer 10 minuten stappen (werd weer een half uur Schijnheilig ).
Nouja, toen bleek dus dat de verdoving weer niet helemaal goed werkte alleen de buitenkant van haar been was gevoelloos! ze liep trouwens nog steeds net zo kreupel. Achterbenen schijnen best lastig te zijn om helemaal te verdoven.. helaas wou het bij Eviet dus niet lukken

Nou goed, verder wou hij in ieder geval graag een peesscan maken. het was al 6 uur en Evita was het HEEL erg zat.. ik ook trouwens Knipoog
toen kwam er ook nog eens een spoedgeval tussen (de zoveelste vandaag). wel heel zielig trouwens, een paardje met hele erge koliek die aan infuus moest enzo.

Evita haar ondervoet was trouwens wel aardig verdoofd, dus elke keer dat ze een stapje wou zetten struikelde ze omdat haar voet verkeerd stond (ze klapte zeg maar voorover, alsof ze op rust stond maar dan verder).
tis trouwens wel zeker dat de kreupelheid niet uit de ondervoet komt dus.

Uiteindelijk is de scan toch nog gedaan, heel haar mooie sokken zijn afgeschoren Verdrietig En Evita wou echt niet die kamer in.. laat staan die "opvoelbox" in..
maar haar pezen waren dus helemaal in orde, was niks aan te zien.. daar komt het probleem dus ook niet vandaan..

Tja, wat kan het dan zijn Verward
daar kwam ook nog eens bij dat het rontgenapparaat het vandaag niet deed.. *zucht* dus er konden geen foto's gemaakt worden..
De VA wil haar wel graag nog verder gaan onderzoeken, omdat ze best wel ernstig kreupel is eigenlijk. Hij denkt dat het probleem uit de sprong komt, of misschien zelfs nog hoger (knie-bekken gedeelte).
Dus hij stelde voor om Evita tot morgen, of misschien nog langer, op de kliniek te laten, zodat ze allerlei onderzoeken kunnen doen Nagelbijten / Gniffelen
Het hoefde niet, ik mocht ook gewoon morgen of volgende week terug komen.. dus ik heb haar toch maar gewoon mee naar huis genomen Ach gut Het is ook zo'n vreemd idee om zonder haar naar huis te gaan.. en het is zo ver weg Verdrietig verder is ze vaak ook heel erg van slag als ze moet verhuizen, of op een andere stal moet staan. ik heb wel afgesproken dat als ze er volgende keer niet in 1 dag uitkomen, dat ze dan wel blijft staan op de kliniek Verdrietig

inmiddels was het al half 8 's avonds toen we weer naar huis gingen.. Evita staakte alleen terug om de vrachtwagen op te gaan, ze had het echt helemaal gehad volgensmij.. uiteindelijk liep ze er wel op en is ze de terugweg vrij rustig geweest. Thuis nog eventjes op het land gestaan en toen weer lekker tevreden in haar eigen stal Lachen
volgende week moeten we alleen wel weer terug.. weer opnieuw een trailer zien te regelen Scheve mond
ik hoop dat er dan wel iets uit komt.. ik wil gewoon weten wat er mis is met Evietje Verdrietig

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 00:59

Ow niet fijn....
Succes...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 07:27

mmmmmmm jee zeg, moet je alweer terug ook ! Lekkker suf, moet je terug omdat ze geen foto's konden maken..........balen !!!
Fijn dat de longen meevielen, hopen dat het been ook meevalt !!!
Wie had je nu gereden ? allemaal goed gegaan ?
knuffel voor evita !!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 07:58

ja het was zeker wel balen dat ze geen foto's konden maken.. hoewel ik denk dat daar toch geen tijd meer voor was. ik hoop dat ze met de foto's wel gelijk kunnen zien wat er aan de hand is, want het was niet echt een normale kreupelheid. hij zei dat er wel vaker paarden gewoon een week lang op de kliniek staan omdat ze er niet uit komen Scheve mond

Kees van de hooipolder had me gebracht met de vrachtwagen, het laden enzo ging allemaal goed, op de heenweg stond ze er in 1 keer in. onderweg was ze wel onrustig geweest en ze kwam er zeiknat uit, maar de terugweg ging beter. er zat trouwens ook zo'n camera in en een microfoon zodat je tegen je paard kon praten onderweg Knipoog
volgende keer wil ik alleen wel iets anders regelen denk ik, iemand met een eigen trailer ofzo. omdat het huren van die wagen best duur was. (en de rekening wordt al aardig hoog... gelukje dat ze verzekerd is!!)
vind het voor Kees ook een beetje banketstaaf als hij straks weer een hele dag moet wachten Scheve mond

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:20

Jeetje zeg, wat een ellende.
Ik hoop echt voor je dat ze volgende week meer te weten komen en dat het hopelijk allemaal meevalt.
Heel veel sterkte en succes...ik duim voor je.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:13

Jemig,das allemaal niet zo fijn Scheve mond
En wat vervelend dat je dan ook nog eens een keer terug moet komen ook.....
Hoelang hebben jullie daar uiteindelijk gestaan dan?
Ik hoop maar dat het snel weer goed komt met Evita Lachen
Geef haar maar een dikke knuf Knipoog

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:16

mmm dat is balen! Ik snap wel dat evita het zat was jemig wat hebben jullie lang moeten wachten zeg.. Heel veel sterkte. Ik ben wel benieuwd naar de uitslag!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:37

zoals ik lees vind ik het wel beetje slordige kliniek...

maar niet zo fijn allemaal nee,veel sterkte ermee.
en laat je ons weten wat de uitslag was?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 13:36

om 14.00 uur had ik de afspraak, en we gingen om half 8 's avonds pas weg. ik heb al die tijd Evita vast gehouden (gestapt.. gegraasd, enz.) omdat ze heel onrustig wordt als ze op de vrachtwagen moet staan tijdens het wachten.

beautyfull_mickey schreef:
zoals ik lees vind ik het wel beetje slordige kliniek...


de kliniek is opzich niet slordig vind ik, maar het was gewoon een hele drukke dag. er kwamen heel veel (ernstige) spoedgevallen binnen.. en een paard met hele erge koliek gaat natuurlijk voor een pony met een peesscan (en terecht!)
De veearts heeft trouwens nog wel excuses aangeboden dat het zo rommelig liep, en Evita zou daar gratis mogen blijven staan zodat ze de volgende dag verder konden. maar ik wou haar liever mee naar huis nemen en dan volgende week terug komen.

ik zal het wel laten weten als ik een uitslag heb Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:42

jeetje wat een lange en vervelende dag. Wel fijn dat je de mogelijkheid hebt haar op het land te zetten zodat haar longen niet erger worden. Wat een pech zeg die 2 dingen tegelijk. En nu maar duimen dat ze niets ernstigs in haar benen heeft.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:42

Nou Nou.. Das nog is pech hebben! Vooral omdat ze dr niet achter komen wát het is. Hopelijk volgende week wel!

niet echt fijn, al die spoedgevallen.. Werkte dr maar zo weinig Vartsen? Normaal lopen er wel een paar rond, zodat de 1 jou bezig kan houwe Pling en de andere met de rest..

Nou post het iig duidelijk weer als je de uitslag weet! Ben zeer benieuwd!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:56

ik zit ook bij die praktijk (ben alleen nog nooit op de kliniek geweest) maar volgens mij is bodegraven groter ook qua aantal va.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:33

Ik heb ook Meursing heb daar absoluut geen klagen over. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat het ineens erg druk is.

Ik hoop dat er gauw achterhaald kan worden wat er aan de hand is.

succes

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:55

Dat paard wat om zes uur kwam was Donder het paard van me les geef mens
Het paard had al vanaf 10 uur koliek veearts twee keer geweest en om 16.30 leek t op te knappen wel rillen enzo dus op stal getempt dat was wel ok maar paard was zeik nat en dus dekens vervangen en meursing gebeld die zegt kijk het 20 min aan en kom zo nodig dan hier heen maar al heel gauw bleek dat als je zijn huid pakte dat die bleef staan! dus weer terug gebeld (binnen 5 min)meursing zei een ding paard op trailer en hier heen komen
Kennis auto gepakt ik trailer leeg gegooid en aangehaakt paard erop en weg wezen (dit alles weer binnen vijf min)
Lesgeefmens plus kennis plus verzorgster gingen mee.
Later op de avond hoorde ik dat t niet heeft mogen baten het paardje Donder is niet meer................

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:12

oh dat is echt balen. Dat het zo lang duurde. Ik hoop voor je dat je paard niks ernstigs heeft. liefs

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:22

Sjee lekker zooitje daar Scheve mond

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 18:38

jeetje wat sneu Kido dat dat paardje het niet meer heeft gehaald.. was jij er zelf ook bij trouwens? dan heb ik je misschien wel gezien daar.

ik vind het nou niet echt de schuld van de kliniek of de veeartsen dat het een zooitje was! dat kun je niet vantevoren weten dat er zoveel spoedgevallen komen..
ik heb gewoon veel pech gehad dat precies gisteren het rontgenapparaat het niet meer deed, en dat bij Evita de verdovingen niet goed werkten (komt wel vaker voor bij de achterbenen volgens de veearts...), alleen de buitenkant van het been was gevoelloos.. maar aan de binnenkant voelde ze het nog als hij er in prikte.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:14

stomme vraag:ik zie boven je advertentie 6 mei,maar hoe kan ik kees gezien hebben om half 5 vandaag dan op hooipolder (hij haalt straks mijn haflinger uit de wei en hoe kan je om half acht naar huis gaan terwijl het nu net 7 uur is geweest?

ben niet nieuwsgierig.....als ik jou was had ik hem wel laten staan ,dan had je eerder wat geweten en dus eerder met de medische zorg en het herstel kunnen beginnen...wie weet moet evita boxrust en gaat er nu nog een periode weidegang voorbij voor de volgende afspraak...
ik wens je in ieder geval alle geluk met eviet.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:42

als je goed kijkt zie je dat ze dat berichtje om half 1 's nachts schreef waaruit blijkt dat ze dus op 5 mei daar was... Rolleyes

iig succes met evita en ik hopp dat het snel over is!!!!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:50

als het maar niet ernstig. is..

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:52

en........duh,en ik ben niet blond....

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:07

nee was er niet bij was de vaste verzorgster van Donder plus kennis en les geef mens zelf
Zo raar een dichte buiten box waar nooit meer Donder uit kijkt......
erg raar..........
Dit paard heeft/had zo vaak koliek dat het een keer zijn dood zou worden

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 22:26

casanova schreef:
als ik jou was had ik hem wel laten staan ,dan had je eerder wat geweten en dus eerder met de medische zorg en het herstel kunnen beginnen...wie weet moet evita boxrust en gaat er nu nog een periode weidegang voorbij voor de volgende afspraak...
ik wens je in ieder geval alle geluk met eviet.


ja dat was misschien handiger geweest, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. je paard daar achter laten na al zo'n stressvolle dag Verdrietig
maar het grootste probleem was dus, dat ik niet makkelijk een trailer kan regelen om haar weer op te halen! voor hetzelfde geld kan ik pas voor volgende week iemand regelen om haar te halen, en dan moet ze dus al die tijd daar blijven staan.. is de kliniek zeker niet blij mee, ik niet, en Evita ook niet Scheve mond
boxrust krijgt ze hoogst waarschijnlijk toch niet, omdat;
-het geen peesprobleem is en heel waarschijnlijk ik een gewricht zit (denk aan spat/artrose)
-evita rustiger staat op het land dan in haar stal.. ze zou dan namelijk helemaal alleen op stal staan en dan maakt ze zich ontzettend druk, ik heb het hier al over gehad met de VA, die raadde me aan een klein stukje land af te zetten.
-ze kan vanwege haar longen het beste buiten staan.

Ze staat nu op het land met een 21 jarige merrie met peesontsteking, ze staan lekker rustig met z'n 2tjes.

het berichtje had ik inderdaad om half 1 's nachts geschreven.. het ging dus wel om gisteren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:40

casanova schreef:
en........duh,en ik ben niet blond....


Verward wat wil je hier mee zeggen?

kan het me voorstellen hoor, dat je je paardje niet daar laat staan. moet er ook niet aan denken Scheve mond
nou iig staat ze weer heerlijk op stal van dr nieuwe likit te genieten Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:51

Kido schreef:
Dat paard wat om zes uur kwam was Donder het paard van me les geef mens
Het paard had al vanaf 10 uur koliek veearts twee keer geweest en om 16.30 leek t op te knappen wel rillen enzo dus op stal getempt dat was wel ok maar paard was zeik nat en dus dekens vervangen en meursing gebeld die zegt kijk het 20 min aan en kom zo nodig dan hier heen maar al heel gauw bleek dat als je zijn huid pakte dat die bleef staan! dus weer terug gebeld (binnen 5 min)meursing zei een ding paard op trailer en hier heen komen
Kennis auto gepakt ik trailer leeg gegooid en aangehaakt paard erop en weg wezen (dit alles weer binnen vijf min)
Lesgeefmens plus kennis plus verzorgster gingen mee.
Later op de avond hoorde ik dat t niet heeft mogen baten het paardje Donder is niet meer................

Getver wat balen zeg dat paard heeft al zoveel pech gehad. Wat erg voor de eigenaresse Ach gut