HypoDRAMA, echt niet normaal!! (lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

HypoDRAMA, echt niet normaal!! (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 19:10

Sorry maar ik moet dit effe van me af schrijven want ik ben echt een beetje pissig! Stoom uit je oren

Op tweede paasdag ging ik naar de hyporama om een wintec 500 VZH te kopen. Mijn paard heeft een rampen-rug als het om nieuwe zadels gaat maar ik had de wintec 500 17,5 inch van mijn vriendin geleend, die lag goed en zat heerlijk. Dus zou je dan verwachten, ik koop precies hetzelfde zadel in dezelfde maat en dan moet t goed gaan...

Niet dus. Om te beginnen was er geen 17,5". Volgens de verkoopster maakte t echt niet zoveel uit of je nou een 18" of 17,5" nam, daar zat maar 1 cm verschil in zei ze. De 17,5" moest anders besteld worden en aangezien ik een zadel inruilde wilde ze natuurlijk het liefste mij meteen een ander zadel aansmeren. Heel die winkel afgezocht maar geen 17,5" wintec 500 (wel duurdere die ze mij ook gelijk probeerde te verkopen natuurlijk).
Ik sprak met haar af dat ik de 18" zou proberen, er een paar keer mee zou rijden en als het niet goed lag mocht ik bellen en dan zouden zij de 17,5" voor mij bestellen. Zo gezegd zo gedaan, het zadel lag in de eerste instantie goed en ik heb er een uurtje mee gereden met een anky pad eronder. Omdat ik toch wat ruim zat in dat zadel dacht ik, laat ik maar bellen voor het bestellen van de 17,5" dan wacht ik maar wat langer.

De volgende dag werd ik gebeld. Er lag een 17,5" zadel klaar in de winkel, ze hadden er toch nog een. Ik vroeg of ze dat wel zeker wisten want wij hadden toch heel de winkel afgezocht? Ja wisten ze zeker, die dag erna zou ik hem gaan ophalen.
Ik vertrouwde het niet zo dus voor ik wegging belde ik NOG eens om te vragen of ze het wel zeker weten. Het antwoord was een volmondig JA. Kom ik daar, blijkt het toch een 17" te zijn maar met een verkeerd kaartje eraan Boos!

Goed, na een week wachten was dan eindelijk die 17,5" er. Zadel opgehaald, helemaal blij, leg het op mn paardje en het ding is te smal, knijpt en kiept aan alle kanten. Ik bel op, moet er dan geen zadelpas komen dan kunnen jullie het zelf zien en goed beoordelen? Nee dat was niet nodig want er moest alleen een smallere boom in. Verward
Heel logisch bij een zadel wat al knijpt maar nee dan kwam hij hoger van voren

Wij dus weer terug, andere boom erin gezet, en met de zadelmaakster afgesproken dat ik de losse boom, of de groene OF de zwarte terug mag geven. Kom ik bij de kassa om de boom te betalen, moet ik ook nog 4 euro betalen voor het inzetten van de boom! Frusty Echt een HEEL goede service jongens, die boom had ik er zelf wel ingezet als ik dat had geweten Boos!

Ik kom op stal, pas het zadel op mijn paardje, geen verbetering. Dus na een paar dagen had ik pas tijd, weer terug met mijn ouders deze keer want ik heb geen rijbewijs en woon best ver weg. Alles uitgelegd, ik moest toch maar die 18" meenemen van hen. Ik was het zo zat dat ik daarin toestemde en zoiets had van, dan maar een zadel die goed ligt op mn paard, dan schuif ik maar wat. Maar stomme sukkel die ik ben, heb het bonnetje afgegeven en niet meer terug gehad! Daar stonden dus ook nog beugelriemen en beugels op Ik kreeg wel een bonnetje van het zadel zelf maar de rest was ik dus kwijt. Had ik toen nog geen erg in maar lees verder.... Haha!

Enfin, met die 18" gaan springen en een normaal dekje eronder, wat denk je? Na een uur ligt het zadel helemaal op z'n schoft Frusty

Ik WEER opgebeld en gevraagd om een zadelpas. Wordt mij verteld dat dat 50 euro kost omdat het MAAR een wintec is Stoom uit je oren Ik was dus pissiger dan pissed en heb Vroegop gebeld, waar ik ook mijn zadel vandaan had toen ik nog in Spanje woonde, en gevraagd welk zadel hij mij aan zou raden. Die boden mij meteen een gratis zadelpas aan (die helemaal vanuit St. Pancras NH moet komen!) en bovendien kon ik, als ik mijn geld niet terug kreeg, de wintec voor de volle prijs bij hun inruilen.

Ik belde de hyporama op en vroeg mijn geld terug wat ik natuurlijk niet kreeg. Vertelde tegen de verkoopster dat ik van Vroegop een gratis zadelpas kon krijgen en dat ik daar dan liever een zadel kocht omdat ik het nu wel aardig zat was. Kreeg ik van hun ineens OOK een gratis zadelpas want het was toch wel dichtbij Verward Ik heb gezegd dat ik daar nog over moest denken en Vroegop gewoon laten komen
Ik ben bij daar uiteindelijk geslaagd en ook maar 1 van de 11 ofzo zadels die hij bij zich had, paste. Dat geeft wel aan hoe'n moeilijke rug mijn paardje heeft.

Maar nu komt het, ik moest de beugelriemen van de hypo terug geven, dat was zogenaamd engels leer maar na 2 keer rijden waren ze al helemaal gebarsten en braken ze bijna Boos! Ik had er 35 euro voor betaald dus ik wilde mijn geld terug. En ik kreeg ook nog geld teurg van de losse boom van de wintec. Ik denk, dat kan mooi in een keer, dan maar een tegoedbon of ik koop stalschoenen.

Ik ga daar dus vandaag heen, geloven ze gewoon niet dat ik die beugelriemen daar had gekocht! Nou VRAAG ik je, ik ben dr ongeveer 180 keer terug geweest, ze wisten ervan, maar nee ik had geen bonnetje meer. Die hadden ze verdorie zelf ingenomen! Frusty Misselijk
Na veel gezeik zouden ze een briefje neerleggen voor de verkoopster en dan moest ik maar NOG een keer terug komen Huilen Huilen Huilen

De wintecbeugel werd mij verteld mocht ook niet terug want een zwarte boom zat standaard in een zadel en God zij dank was die zadelmaakster er die zei dat ze dat had beloofd en dat ik idd die beugelriemen had gekocht. Toen mocht ik bij Gods gratie een tegoed bon. En denk maar niet dat ik mijn 4 euro terug kreeg voor het inzetten van de boom

Ik heb dr meteen twee dekjes van gekocht voor mn nieuwe zadel want ik ga daar NOOIT NOOIT NOOOOOOOOOOOIT meer heen, wat een (*^&!@*(#&^!&*)^%#!&*%#!&*%#!&*) K-L-O-T-E zaak is dat zeg, echt niet NORMAAL! En die [edit ellende: naam verwijderd] bedrijfsleidster is echt de ergste van allemaal Misselijk

Ik heb daar altijd heel veel spullen gekocht en die mensen zijn echt rijk van mij geworden. Maar om dan zo behandelt te worden vind ik echt schandalig, te gek voor woorden. Het kan me ook niet schelen als mensen die daar werken dit lezen, ik zou zeggen, print het uit en laat het lezen aan [edit ellende: namen verwijderd] en weet ik veel wie, want ik ga hiermee echt wel naar de consumentenbond!

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:19

tja, ik & hypodrama gaan ook niet meer goed samen. Zo'n 4 weken geleden heb ik er nieuwe lederen laarzen gekocht. Ze zijn er nog niet hoor .. De service is echt ronduit Slecht! als het om klachten gaat.. Als je weet hoevaak ik heb gebeld en ze praten elkaar allemaal tegen!
Kan mezelf nu wel voor m'n kop slaan dat ik niet geluisterd heb naar al die slechte verhalen..

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:27

Dat is echt slechte sevice dat kan toch niet meer!!!Ik ben gisteren ook voor een nieuw zadel geweest en eerst in de winkel op een aantal zadel mogen zitten en zien welke dan het beste zat.En nu zaterdag komen ze aan huis zadels passen op mijn paard.Moet daar niets voor bijbetalen.Zo hoort het te zijn je geeft ten slote toch een aardig bedrag uit voor een zadel dus verwacht je wel prima service.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:31

Nou als ik dit zo hoor dan weet ik het ook wel! Gelukkig is er niet zo'n zaak in de buurt bij ons... nou ja...

Vreselijk hoe ze met klanten om gaan! Dit kan veeeel beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:34

zo da's idd lut./... ik zal het er niej bij laten nee

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:46

AMAIiiiiiiiiiiiiiiiii OM ZOT te worden !! erg hé...pfffffffff
Ik zeg .er zijn te veel slechte mensen op aarde !

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:53

Welkom bij de club Tong uitsteken

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:54

Tsss, hoe hou je een mens bezig zeg Rolleyes Maar ondertussen jagen ze de klanten zo wel weg.
Ik heb in het verleden wel eens bij hun gekocht, gelukkig nooit problemen mee gehad, want ik was echt niet een paar keer 80km heen en 80km terug gaan rijden om het in orde te krijgen

Het verschil tussen 17,5" en 18,5" is volgens mij trouwens al 2,54cm Verward

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:55

Slecht en stom van ze ook,want je ziet maar hoe snel slecht nieuws gaat!Dit is zeker geen goede reclame voor ze!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:08

Ik heb er wel eens wat besteld maar dat ging altijd keurig.

Toch verbaasd me het iedere keer weer hoe mensen in een ruiterzaak met klanten omgaan, echt belachelijk.
Volgens mij is het juist leuk om daar te werken en mensen aan goede producten te helpen. Ik zou zelf best in zo'n winkel willen staan.

Gelukkig valt er bij VroegOp goed te dealen, ik zou bij hun 2x zoveel krijgen voor mijn kieffer dan bij divoza Bloos! .
Ik heb het zadel dan wel kunnen ruilen tegen het beleren van mijn fjord maar anders had ik dat destijds gedaan.
OOk de service aan huis vind ik bij vroegop erg netjes.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:18

Ja Vroegop vind ik echt ZO geweldig! Die mensen zijn allemaal erg aardig en weten ten minste waar ze het over hebben, en als het niet goed is komen ze gewoon terug (ik mocht een week elke dag met mn nieuwe zadel rijden en als het niet goed meer lag moest ik bellen) OK dan!

Het was best ver voor hun rijden maar ze deden het maar wel mooi, en toen ik in Spanje woonde kon Labiet (of hoe schrijf je dat? Tong uitsteken) ook aan de hand van een diagram van de schoft, en foto's en beschrijvingen van mij (het paard stond nog in Spanje toen) het juiste zadel aanraden. Die heb ik nu alweer een jaar en die ligt nog steeds perfect!

En van vroegop had ik ook nieuwe beugelriemen gekocht en die waren 22 euries en tien keer zo goede kwaliteit als die zogenaamde Engelse van de hyo Haha!

De zadelmaakster van de hypo (Anneke) was wel lief, zij had me gered Haha!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:21

Cowgirl"]
Ik heb er wel eens wat besteld maar dat ging altijd keurig.

Toch verbaasd me het iedere keer weer hoe mensen in een ruiterzaak met klanten omgaan, echt belachelijk.
Volgens mij is het juist leuk om daar te werken en mensen aan goede producten te helpen. Ik zou zelf best in zo'n winkel willen staan.
[/quote]


Ja dat dacht ik dus ook altijd, leuk zo'n baantje en je kan er zoveel van leren, als er mensen zijn die VERSTAND van zaken hebben Knipoog

[quote="Tyrza"]
Welkom bij de club Tong uitsteken
[/quote]

Whahahahaha ja ik wist het al een beetje en dekte me altijd al in door alles wat echt belangrijk was (rijbroeken, schoenen, hoofdstellen etc) daar NIET te kopen. Maar ik dacht echt eerlijk waar dat die wintec wel zou passen Bloos omdat hij bij mijn vriendin ook goed lag.

Ik ging ook steeds nog terug voor leuke setjes en voor m'n reparaties (doen ze wel allemaal heel netjes) maar daarvoor zoek ik ook wel fijn een ander adresje

[quote="Jola schreef:
Tsss, hoe hou je een mens bezig zeg Rolleyes Maar ondertussen jagen ze de klanten zo wel weg.

Het verschil tussen 17,5" en 18,5" is volgens mij trouwens al 2,54cm Verward


Hehe het ligt dus niet aan mij, jullie zouden er ook gefrustreerd van raken *LOL*

Hmmm bij wintec is het verschil tussen 17,5 en 18 2 cm, dat staat op die stikkertjes die de maat aangeven. Dus kan je nagaan.... *ZUCHT*

Bedankt voor jullie medeleven, ik voel me al een stuk beter Haha!

Als je het geld voor een wintec omrekend naar guldens is het toch best wel veel geld, maar zij doen echt of het nix is Bloos!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:46

Echt, een dikke klachtbrief schrijven + kilometer vergoeding vragen... Kom maar weer eens langs... ja doeiiiiii, lazer maar mooi op....

Jammer genoeg zullen vast wel meer mensen naar de hyporama blijven gaan...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:54

Daarom ga ik dus nooit naar die hut.. Alleen als ik me verveel tijdens tentenramp..

Ik ga liever naar Sta-Rho, die is een stuk beter en een stuk voordeliger Haha! Bovendien hebben de meiden die daar lopen veel meer verstand Haha!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:04

Het is best dichtbij... maar ik kom er nooit , rommelige zaak, slechte service.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:18

ik kom er wekelijks Haha! Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:03

Vreselijke zaak, echt belabberd !!!!!!!! Er zijn al meerdere topics over geweest en ik kom er liever niet meer, ga liever naar van rijs of naar stahro.........

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 22:53

gijsenkim schreef:
ik kom er wekelijks Haha! Haha!


Maar zeker niet voor de lol? Haha!

ja bij van Rijs ben ik nog nooit geweest, daar toch maar eens gaan kijken Schijnheilig

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:24

Van Rijs ga ik ook eens kijken.. hypo komt ik ook echt NOOIT.. wat een vreselijke ROT zaak is dat zeg!
Hahaha, alleen die verkoopsters daar.. "hallo, ik ben op zoek naar chaps" Verkoopster (bloedserieus he) : " die hangen daar".. Ja DUHHHHHH, en vervolgens kun je zelf alles doorspitten en is verkoopster bezig met het aanwijzen van halstertouwen en dat soort zeer nuttige dingen..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:35

ja dinkey girl, er hebben zoveel mensen rotervaringen met hypodrama. Niet dat jij daar nu nog iets aan hebt. Maar okee...........tis ook niet mijn zaak, vreselijke eigenaren, veelal nietswetend personeel etc etc..........

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 01:41

Jeetje, Malin, wat een gedoe... Ik heb er geen ervaring mee, in België hebben ze zoiets niet, maar nu begrijp ik wel waarom ze het hypodrama noemen...

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 07:49

jeetje lekker is dat altijd ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met vroegop (sorry) en ze konden uiteindelijk geen zadel vinden en ik moest steeds een maand wachten voordat ze weer terug kwamen, uiteindelijk ook geld terug geeist maar kreeg het ook niet, dus voor mij nooit meer een zadel bij vroepop (alleen nu nog die tegoed bon voor dat zadel opmaken Boos! ) grrrrrr zadel kopen is geen pretje,hopelijk ben je blij met het zadel wat je nu hebt

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:18

Hmmm...Ik heb dus een jaar geleden daar een zadel gekocht, ook bij mij dede ze alsof dat zadel bijna nix kostte (495 euro). Maja, mijn zadel is nu bij Hyporama in weert, om hem op te laten vullen, en nee ze kwamen niet passen, want dan zouden ze alle paarden door heel nederland langs moeten komen...maja en nu konden ze hem opvullen omdat ze zagen waar het 'ingedeukt' was... keej dan. Deze eerste x opvullen was trouwens gratis. Maja ik heb er nu al zoooo veel over gehoord, neej dan maar een iets duurdere zaak.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:19

Hmmm...Ik heb dus een jaar geleden daar een zadel gekocht, ook bij mij dede ze alsof dat zadel bijna nix kostte (495 euro). Maja, mijn zadel is nu bij Hyporama in weert, om hem op te laten vullen, en nee ze kwamen niet passen, want dan zouden ze alle paarden door heel nederland langs moeten komen...maja en nu konden ze hem opvullen omdat ze zagen waar het 'ingedeukt' was... keej dan. Deze eerste x opvullen was trouwens gratis. Maja ik heb er nu al zoooo veel over gehoord, neej dan maar een iets duurdere zaak.

Oja en als mijn zadel niet goed ligt, dan komen ze het maar lekker weer proberen of ik ga naar een ander.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:26

Ik ga daar eigenlijk nooit heen naar die winkel. Ik had in iedergeval net zo gereageerd als jou. Je wordt gwoon behandeld alsof je wat staat te zwetsen.

gr