oliebol oliebol OLIEBOL

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 21:36

ik dacht,ik ga testen of tink weer terug op stro kan na een half jaar op vlas te hebben gestaan wegens luchtwegengevoeligheid.
twee weken geleden ben ik langzaamaan overgegaan en het leek erg goed te gaan.tot gisteren,ik haalde haar uit stal en ze moest een keer hoesten,brieste daarna wel weer.
vandaag haal ik haar uit stal,en twee keer hoesten........zoals het er nu uitziet moet ik toch wer terug naar vlas..........grrrrrr,dat spul is hartstikke duur en ik heb al behoorlijk veel kosten aan haar(zomerexceem en mok die alsmaar niet over gaat hoeveel ik er ook aan doe)begrijp me niet verkeerd,ik doe ALLES voor mijn paardje wat ze nodig heeft,maar het is ook weleens fijn als ik in de maand eens wat geld over kan houden om opzij te zetten want dat lukt nu dus echt voor geen meter Frusty Frusty Frusty


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 21:43

tjee na das wel Frusty . ik hoop dat je gauw van dat dokteren af bent. heb je al eens geprobeert om haar wat op basis van kruiden te geven?? daar heb je van alles voor. zowel voor de exeem als voor de allergie. ik wens je veel gezondheid en liefde toe voor je paardje. xxx lonneke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 21:51

ja heb ik ookal geprobeert,maar kruiden vreet ze niet,alleen de culivetsem en allergitum van vsm (das 125 per maand)en de curemok van vsm(45)dat gebruik ik,maar daarnaast kost het nog zalf voor de mok,antivliegspray en stalgeld(250)en de vlas is zo'n 150 per maand dus tel maar uit........ Frusty

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 22:07

Hoi,

Ik gebruikte voor de zomerexzeem Okozon. dat spul is wel duur maar wekt wel. Je krijgt dan een shampoo,brokjes, en verschillende zalfjes. Een proefpakket kost zo'n 200 piek maar daar kun je de zomermaanden best mee doorkoemn vind ik. Zie http://www.welshcob.nl/okozon/

meer over zomereczeem op http://www.welshcob.nl/info_over/eczeem.php

Verder geef ik Barley nu de curemok van de paardendrogist. 6 tabletjes per dag en ik vind het echt goed werken.

En wat stooisel betreft. Wij hebben een paard nu op kokosnooi staan. Dat is vrij prijzig maar de stal hoef je maar een keer per maand helemaal uit te mesten. verder moet je alleen d edrollen eruit scheppen dus in zijn geheel ben je dan goedkoper uit. (we zijn het aan het onderzoeken nu) ik laat wel weten of het iets is. Ziet er trouwens wel gezellig uit dat kokosnoot.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 22:08

Waarom zet je haar niet op Ecolit? Heb ik ook, stoft abso niet en het is niet zó duur. een pak kost iets van f20 en daar doe ik twee weken mee. (soms meer, hangt er vanaf hoelang ze buiten komt).
Kan je wel meer info geven als je wilt...

grtx, Rieja

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 22:43

ja graag rieja....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 09:03

wat gebruik je voor de zomerexceem?
Ik heb van mijn veearts nu ryphosect o.i.d. gekregen. Dit is vergelijkbaar met switch, alleen is dit officieel voor koeien. Is wel veel goedkoper dan switch. Betaal fl 110 voor een liter.
Ik kan je helaas nog geen resultaten geven, ben er net mee begonnen. Van April tot oktober giet je om de 2 weken 30ml (bij honey dan 30ml) over de rug

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 09:23

ik geef vanaf maart tot november de druppels culivetsem en allergitum door het voer.ze krijgt het hele jaar door knoflook door het voer.en het ik van NAF de vliegenspray en als ze straks toch wer gaat schuren heb ik van silverlinde een fles jeukstopspray.vorig jaar gaf ik die druppels ookal alleen zeggen ze dat de druppels pas het tweede jaar echt werken....dus ik ben benieuwd.ik heb ook een hele pot stop itch kruiden van de paardendrogist staan(niet gebruikt)maar mevrouwtje lust het niet.... Frusty

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 09:49

lust ze die kruiden echt niet?
Vertel eens wat over de werking enzo, misschien wil ik ze dan wel overnemen

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 10:31

Ze hebben een site volgens mij en ik heb ook wel een telefoonnummer van een leverancier..alleen niet bij de hand. Als ik straks offline ben zal ikhet voor je opzoeken en dan mail ik het je door, okay??

Citaat:
Op 2001-04-17 23:43, schreef sanderijn:
ja graag rieja....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 12:02

stef,citaat uit pd:
stop itch,een mengsel van kruiden die bekend staan om hun bloedzuiverende,huidversterkende en ontstekingsremmende werking,oa.kliskruidwortel,kleefkruid,paardebloem,foenegriek,knoflook,brandnetel,oregano en zeewier.
merk:wendals
dosering,10 gr. per 100 kg. lichaamsgewicht
kost:emmer 1000 gram 54,50

ik heb die emmer gehaald,en ik had ook een andere emmer met kruiden,deze emmer heb ik bewaard maar die andere emmer kruiden wilde ze niet eten,dus deze kruiden ook niet(heb ik geprobeert)de emmer zit nog helemaal vol

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 12:06

wat wil je er zelf voor hebben?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 12:18

doe maar 45,-plus verzendkosten

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 19:03

he oliebol joh ene wbt de mok ik heb nu van een veearts via Jan een mokzalf met antibiotica echt met 4 dagen bijna helemaal weg ga het er straks voor de 5de dag opsmeren wauw voer wel curemok bij vond de silmok niet zo'n succes btw oja wat jan ook zei is dat je eens droogleggers voor koeienuiers kunt proberen op de mok helpt soms ook heel erg goed niet zeggen dat het voor 't paard is anders krijg je het soms niet eens mee vroeger gebruikte men dat voor mok

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 20:21

He oliebol hee!
Hou maar goed voor ogen hoe erg Tink is opgeknapt sinds jij haar hebt...als je die foto;s zietvan het begin, weet je weer precies waarom je dit nu toch weer voor haar zal doen! Cool

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 20:35

thankz suzanne,ja ik weet ook wel waar ik het voor doe hoor,en ik doe het met alle LIEFDE Lovers soms is het alleen erg frustrerend dat ik er zo keihard voor werk en nooit eens geld opzij kan zetten om te sparen(want ik wil ook sparen voor dingen voor tinkerbell maar dat kan dus ook niet)en meestal geeft het niet alleen deze dagen zit het me nu toch een beetje hoog.had zo gehoopt dat het wel goed zou gaan als ze weer op stro stond maar vandaag hoestte ze alweer,dus ik denk dat ik toch weer vlas moet gebruiken.en ze heeft eigenlijk een hele tijd niet meer gehoest,alleen nu ik die test aan het doen ben om haar weer op stro te zetten begint het weer,dus het komt ook echt daardoor en niet omdat ze ziek is.

en nimber...ik probeer nu gewoon wondzalf met tea trea(=desinfecterend)en de pilletjes heb ik alweer nieuw potje,de vorige keer was het daarmee bijna weg,alleen toen was net het potje op en de mok net niet over en toen heeft het zich uitgebreid dus die pilletjes hebben wel degelijk geholpen,vandaar dat ik ze nu weer heb gehaald......nou hopelijk gaat het wel over Frusty

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 21:06

Sanderijn! Zeker weten dat het aan het stro ligt?? Misschien dat ze gewoon op het moment weinig weerstand heeft? Ik heb namelijk gehoord dat veel mensen ziek zijn omdat de lente nog niet is aangebroken, omdat de temperatuur zo laag blijft. Veel mensen en dieren zijn verkouden, lage weerstand, omdat ze geen vitamines van zon binnen krijgen...
Dus wie weet? In elk geval, wat het ook is, veel gezondheid gewenst voor jullie!
Lyvz, Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Lanoca, xSuuzerd en 47 bezoekers