Kon je bij het KWPN geen fokadvies vragen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Kon je bij het KWPN geen fokadvies vragen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 03:43

Uit interesse had ik dit eens enkele weken geleden gedaan! Maar euh ... geen antwoord.

Ze kunnen natuurlijk niet op iedere vraag antwoorden! Dat begrijp ik. Maar ik begreep hier van enkele bokkers dat die het wel al gedaan hebben!

Haha! Knipoog


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:19

Ik heb het voor enkele paarden gedaan. Bij de een twee kregen we gewoon weg geen reactie. Nog eens gebeld en gemopperd en toen kreeg ik meteen iemand van de keuringscommissie aan de lijn.
Dus misshien dat een keertje klagen helpt Haha!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:12

Enkele jaren geleden heb ik ook advies aan het KWPN gevraagd. Ik moet nog antwoord krijgen.
Als je zelf geen verstand hebt van bloedlijnen (zoals ik) ben je dan aangewezen op de hengstenhouder. Tja en die zal toch wel partijdig zijn. Heel erg jammer, dat het KWPN hier niets me doet....

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:22

Suzan ik heb hetzelfde meegemaakt, 2 jaar geleden fokadvies aangevraagd en tot nu toe nog niets ontvangen......

Ik heb dit jaar 2 keer goodtimes gekozen, as maandag dan moet ik de ene merrie op 18 dagen scannen!!!

Sigrid

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:24

Misschien hebben ze het gewoon (te) druk? Ik weet niet hoeveel mensen advies opvragen.?

Gewoon even naar inspectie bellen, even vragen waar een antwoord blijft.

Culemborg here I come!!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:29

Als het KWPN een goed paard wil fokken, liggen hier toch wel kansen. Eigenlijk snap ik ook niet waarom de KWPN hierin niet aktief is..... Ze hebben wel een website (KWPNhengstenstallion.com) waarvoor je veel geld moet neerleggen om daar op te kunnen, maar je kunt er als fokker niets mee.... Scheve mond

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:39

Advies is gratis dus misschien dat ze daarom niet zoveel haast bellen. Echter als je de inspecteurs opbelt van het stamboek bellen ze je meteen weer terug. Dus gewoon even klagen. Dat HELPT!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:47

Ik heb al vaker gemaild met het kwpn en ik krijg eigenlijk altijd antwoord terug! Dus geen klachten vanaf hier Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:50

Gewoon bellen, een mail kunnen in ze in de wacht zetten, een telefoontje n... Verward ook, maar uiteindelijk moeten ze je toch helpen Haha!:D *LOL*

- Offline -

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 00:25

Okay Knipoog Ga ik effe bellen Knipoog Lachen

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:32

Suzan1 schreef:
Ze hebben wel een website (KWPNhengstenstallion.com) waarvoor je veel geld moet neerleggen om daar op te kunnen, maar je kunt er als fokker niets mee.... Scheve mond


www.KWPNStallion.com en die is niet van het KWPN maar van Reed Business het oude Elsevier, die vroeger voor hetzelfde hoge bedrag de hengstenboeken publiceerde. Dus dit is een digitale vervanging. Al moet ik zeggen dat ik ook liever boeken in de kast heb..

Nogmaals: gewoon bellen. Misschien krijgen ze wel 1000 matiljes per dag?

Culemborg here I come!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:01

Suzan1 schreef:
Als je zelf geen verstand hebt van bloedlijnen (zoals ik) ben je dan aangewezen op de hengstenhouder. Tja en die zal toch wel partijdig zijn. Heel erg jammer, dat het KWPN hier niets me doet....

Gat in de markt dus! Ik denk dat daar toch best veel vraag naar is. Anderzijds ook wel een risico want hoe je het ook draait of keert; pakt het veulen verkeerd uit zal het KWPN toch daar op aangesproken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:04

chantal1 schreef:
Gat in de markt dus! Ik denk dat daar toch best veel vraag naar is. Anderzijds ook wel een risico want hoe je het ook draait of keert; pakt het veulen verkeerd uit zal het KWPN toch daar op aangesproken worden.



Ik denk niet dat het een gat in de markt is. Zoveel meningen, zoveel idieen. Iedereen denkt er weer anders over en velen hebben een verschillende mening over wat een goed paard is.

Ik denk dat je je op gevaarlijk terrein begeeft.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:08

Ach, ik weet het niet of het gevaarlijk terrein is. Nu geven ze ook advies alleen vragen ze er niks voor en dat maakt het dat ze als het ware niks " verschuldigd" zijn zodra ze er geld voor zouden vragen zou het juridisch een rare zaak kunnen worden maar nu wordt het wel erg ver denken Haha!

AniqueTP
Berichten: 29
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:22

Gail"]
[quote="Suzan1 schreef:
Ze hebben wel een website (KWPNhengstenstallion.com) waarvoor je veel geld moet neerleggen om daar op te kunnen, maar je kunt er als fokker niets mee.... Scheve mond


www.KWPNStallion.com en die is niet van het KWPN maar van Reed Business het oude Elsevier, die vroeger voor hetzelfde hoge bedrag de hengstenboeken publiceerde. Dus dit is een digitale vervanging. Al moet ik zeggen dat ik ook liever boeken in de kast heb..

Nogmaals: gewoon bellen. Misschien krijgen ze wel 1000 matiljes per dag?
[/quote]

In De Paardenkrant van gisteren stond een advertentie van www.kwpnstallion.com. Daarin stond dat het een activiteit is van Reed Business Information in samenwerking met KWPN. Op de site van het KWPN stond vorige week ook een berichtje dat de site voor KWPN-leden een stuk goedkoper is geworden.


KWPN-01-05-2004: www.KWPNStallion.com goedkoper en beter


Met ingang van heden is de abonnementsprijs voor KWPN-leden van de internetsite www.KWPNStallion.com verlaagd naar
€ 83,40 per jaar (dit was € 120,-). Dit is slechts € 6,95 per maand. Bestaande abonnees (die KWPN-lid zijn) krijgen dit voordeel in de vorm van een verlengd abonnement.
De internetsite met alle actieve en niet meer actieve KWPN-hengsten is inhoudelijk verbeterd door de toevoeging van de fokregistratie. Medio mei volgt een actueel bijgehouden overzicht met de belangrijkste sportprestaties (hengstencompetities, IAN Trofee, PAVO Cup, internationale topsport).
Op www.KWPNStallion.com kan men kennis maken met deze informatieve en objectieve hengstensite en men kan zich daar ook abonneren. Voor € 17,85 heeft u al een proefabonnement van 3 maanden.

(KWPN Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:01

Ik heb voor twee jaar terug eens gebeld voor fokadvies en nog geen week later had ik al een brief in de bus. Bij mij zijn ze altijd erg snel met reageren. Ik heb al een aantal keer info opgevraagt over nakomelingen van mijn merries en dat was ook binnen een week bij mij thuis.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:09

AniqueTP schreef:
[
In De Paardenkrant van gisteren stond een advertentie van www.kwpnstallion.com. Daarin stond dat het een activiteit is van Reed Business Information in samenwerking met KWPN. Op de site van het KWPN stond vorige week ook een berichtje dat de site voor KWPN-leden een stuk goedkoper is geworden.


)


De Paardenkrant is ook Reed Business.
Nu nog IDS. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:38

okay bedankt voor alle (juiste) info's. Ik ga es bellen met de KWPN, ben wel benieuwd. Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:56

Nu onze merrie gedekt is krijg ik een telefoontje met advies van het kwpn Haha! Haha! Haha! Heel bruikbaar dus Knipoog Gelukkig kwam onze keuze erg goed overeen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:25

Ik heb vorig jaar ook geen antwoord gehad.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:02

Het moeilijke van advies vragen vind ik: Je krijgt zoveel info en zoveel emotie ook van mensen, dat ik er werkelijk helemaal gek van word. De een zegt deze hengst waarop de ander weer zegt: Nee.......dat moet je niet doen hoor, want .....enz enz.

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een hengst voor mijn merrie, maar ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer ( of zoiets Haha!) Ik ben zo bang dat als ik het kwpn ook nog eens vraag dat ik werkelijk aan de prozac en slaappillen moet.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:38

Gewoon op je eigen gevoel afgaan. De een zegt toch dit en de ander zegt dat. Het is jou paard of wordt jou veulen dus jij moet gewoon kiezen wat jou het beste lijkt en waar jij je goed bij voelt. Advies is om mee te nemen maar niet verplicht om op te volgen.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:06

GribaldiFAN schreef:
Gewoon op je eigen gevoel afgaan. De een zegt toch dit en de ander zegt dat. Het is jou paard of wordt jou veulen dus jij moet gewoon kiezen wat jou het beste lijkt en waar jij je goed bij voelt. Advies is om mee te nemen maar niet verplicht om op te volgen.


Ja dat wilde ik net zeggen. Je moet er niet TEveel bij na gaan denken. Het is geen wiskundige formule of een raketlancering (quote: ? Knipoog . Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Alles kan volgens de indexen zo perfect kloppen en dan nog komt er misbaksel uit.

En over het KWPN..ik heb wat mailtjes gestuurd maar nooit iets teruggehad. Ik had een vraag over de fokwaardeschatting maar geen reactie hoor..... Boos!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:20

ben ik wel met je eens Pipo. Hoe meer je vraagt, hoe meer je ook gaat twijfelen. Welke keuze ook wordt gemaakt, je moet er zelf 100% achter staan. Ik wil ook altijd eerst de hengst zien, voordat ie bij mn merrie mag.
Heb vanmiddag het KWPN gebeld. Ik kreeg als reactie dat als de inspecteurs tijd over hadden, ze wel eens dekadvies gaven. Ik heb de gegevens van de merries achtergelaten en wacht in spanning af. Ik denk maar zo, die inspecteurs zien toch wel veel meer paarden en nakomelingen dan dat wij dat zien.....Werd wel netjes geholpen trouwens. Mailtje had ik ook al eens gestuurd, maar daar reageert het KWPN in mijn geval niet op. Bellen is beter (hoop ik) Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, Hindo2 en 92 bezoekers