Had ik dit nu maar niet gedaan..........

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Had ik dit nu maar niet gedaan..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 18:40

het meelopen van vandaag bedoel ik.
Vandaag had ik een meeloopdag bij de verloskunde praktijk in het naburige dorp (Raalte), dit was echt super! Maar............nu komen mijn oude ver weg gedrukte verlangens en dromen weer boven om zoiets dus toch zelf te gaan doen Bloos

Qua primaire toelatingseisen is er niets aan de hand, ik heb de Havo met goed gevolg vorig jaar afgesloten en haal nu hoogstwaarschijnlijk mijn Propedeuse op de HBO-V. Het grootste obstakel was dat ik op kamers moest en toen heb ik toch voor het veilige gekozen, verpleegkunde in Deventer, duale versie zelfs Scheve mond

Ik loop nog een paar dagen mee (puur vrijwillig en op aanraden van m'n studieloopbaanbegeleider (lees: mentor op het HBO)) omdat hij ook vond dat dat wel eens heel geschikt kon zijn en omdat ik altijd al heb aangegeven iets in de kraam te willen doen.

Nu heb ik vanmiddag het een en ander eens uitgeplozen en aanmelden kan nog tot en met 31 mei en de reistijd scheelt volgens de routeplanner met de trein maar 4!!!!! minuten met wat ik nu doe (gemeten van station naar station)
Ik kan dus zelfs thuis blijven, ik kan het iig proberen.

Ik weet het niet meer, wel weet ik dat dat erg frustrerend is, als ik iets wil dan moet ik het nu doen want ná de HBO-V komt het er niet meer van

Help!!!!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben nu erg onrustig/verward


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:45

als dit is wat jw wilt.
zou ik het dus echt gaan doen !!
niks is mooier dan kinderen ter wereld helpen !

Karaat_the_newforest op Instagram

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:46

Ga je droom achterna!!!!!!! DOEN!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:07

Huppatee meis doen! Een prop van HBo-V is altijd handig!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:23

Doen Haha!

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:09

Als het je de mogelijkheid hebt, gelijk doen!

Doen, wat je wilt doen, als je dit nu niet doet blijf je er vast spijt van houden.....

Waarom heb je hier destijds eigenlijk niet gelijk voor gekozen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:14

Gewoon DOEN Suus.
Dit wilde je toch altijd al doen? En als het maar 4 minuten scheelt, wat is dan het probleem?
Je kunt nu nog veranderen, straks is het misschien te laat en heb je werk wat je niet leuk vind. Dan zit je altijd te denken: "Had ik maar....."
Misschien verstandig om er toch eens goed met je mentor over te praten.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 20:33

Tja, toendertijd ben ik voor het veilige gegaan, ik wou immers niet op kamers (ivm m'n paardje) en heb het verbannen uit m'n gedachten............maar toch zit ik iedere avond naar bevallingsverhalen te kijken en iedere woensdag naar de bevalling ed Bloos
Ja, dit is wel wat ik altijd al wou

Nu kom ik er pas achter dat het qua reistijd haast niets scheelt Verward

Mijn ouders vinden dat ik moet doen wat IK wil, ze staan compleet achter mijn keuze, dat is dus wel super van ze, want het betekent wel een jaar extra kosten............

Vanaf donderdagavond 10 uur zit diegene met wie ik meeloop in de wacht, dat betkent dat ik stand-by sta voor het geval dat er iets gaat gebeuren Schijnheilig Mocht het rustig blijven dan ga ik vrijdag iig mee op de kraamronde Haha!
Ik heb er nu al zin in Tong uitsteken

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 20:36

Jaike schreef:

Mijn ouders vinden dat ik moet doen wat IK wil, ze staan compleet achter mijn keuze, dat is dus wel super van ze, want het betekent wel een jaar extra kosten............


Stiekem vind m'n vader het wel jammer dat ik niet in de detailhandel ga, volgens hem ben ik daar wel geschikt voor Cool
Maar dat trekt me totaal niet, een schrale troost is wel dat ik later eventueel een eigen praktijk kan opzetten Knipoog Clown

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:41

Als je het kunt zou ik het zeker doen! Ik wou het ook, maar word toch te zwaar. Maar ik zou het echt doen! Nu kan het nog, als je nu nee zegt kan het niet meer.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 20:45

Maar Joeylover jij zit nu toch pas in het derde jaar van het vmbo? (ja, kheb ff in je profiel gespiekt), dus jij zou dan hierna nog je havo diploma moeten halen, NG of NT met biologie en dan zou je pas mee kunnen loten.......
Je hebt dus nog tijd zat hoor Tong uitsteken Knipoog

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:49

Haha... ja zit nu in het 3e jaar vmbo. Maar dan moet ik het volgende pakket kiezen: boi, nat, schei, duits, ned, eng, wis. En dan moet ik daarmee mijn examen halen Verward en dan moet ik daarmee doorgaan naar de havo..... oftewel daar gaat mijn droombaan. Het word gewoon veel te moeilijk.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:40

als je het echt wil, moet je het gewoon doen.
maar (ik weet niet hoe oud je bent) je bent nooit te oud om te leren, maakt nietuit wat je wil gaan leren.
ik ben zelf 27 en ik ga volgend schooljaar ook weer aan een ieuwe opleiding beginnen die 4 jaar duurd.
als je iets echt wilt moet je het gewoon doen......

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:41

altijd je gevoel volgen anders krijg je er spijt van,
heb ik ook gedaan

willen jullie aub stemmen op mijn foto voor de bit wedstrijd?
http://www.bitmagazine.nl/inzending/paard-en-hond/


SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:41

Als je ouders achter je staan..
En (volgens mij nu al) de helft van alle bokkers..
DOEN!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:05

Je kunt beter later spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan dat je spijt hebt dat je het nooit hebt geprobeert.
Ga er voor zou ik zeggen

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:10

Als ik jouw verhaal zo lees moet je het gewoon doen. Als je je prop hebt, kan je nog makkelijk overschakelen naar deze andere opleiding.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:49

volg je hart! Doe wat het beste voor je is!

Succes!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 12:54

Ten eerste allemaal hartstikke bedankt voor jullie steun OK dan! , jullie hebben mij, mede met m'n vriend en bekenden, over de streep getrokken, ik heb het aanmeldingsformulier ingevuld en doe hem zo op de post Bloos
Als ik niet wordt aangenomen ga ik vrolijk verder met m'n HBO-V en anders ga ik ervoor *LOL*
Ik ben blij dat jullie allemaal eensgezind zeggen van doen, dan twijfel ik ook niet meer zo Schijnheilig
Iedereen reageerd eigenlijk van: toch wel hé! Ik had het altijd al wel gedacht dat je zoiets zou doen! Je loopt vanaf kinds af aan al te zeuren over baby's en als iemand zwanger is kom ik er wel errug vaak Schijnheilig Haha!

Nu is het afwachten, maar ik hou jullie op de hoogte!
(ik heb donderdag en vrijdag iig nog een "snuffelstage")

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:01

inka schreef:
Je kunt beter later spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan dat je spijt hebt dat je het nooit hebt geprobeert.
Ga er voor zou ik zeggen

Vind ik dus ook!
Volgens mij kun je als verloskundige met gemak aan de bak komen dus wat let je als de reistijd te doen is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Femia, Iris94, Mark0919, Vagabondo, vilheide, Wil_Fem en 40 bezoekers