Zijn er ook paarden die deze zomer....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Zijn er ook paarden die deze zomer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 20:37

Niet het land op gaan ?

Mijn vraagt zegt het eigenlijk al , welke paarden gaan er dit jaar het land niet op , en waarom niet ?

Splash gaat niet , omdat er een problemen zijn met het land en nog een paar andere dingetjes. Maar omdat het grootste gedeelte van de stal wel het land op gaat heeft Splash de supergrote bak helemaal voor zich alleen met zijn vriendinnetje Chance.

Ik baal er ontzettend van , omdat Splash dit jaar gewoon echt het land niet op kan , maar ik denk dat ik niet de enige ben , dus vandaar mijn vraag... Tong uitsteken

    S p o t.


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:39

bij ons op stal staan 2 paardjes die het land niet op mogen vanwege een peesblessure... en nog een aantal mogen maar een paar uurtjes per dag...

Banjer daarentegen gaat zodra het weer en het land het toelaten weer dag en nacht op het land... Lachen

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:41

Kevin gaat dit jaar het land niet op. Hij is vorig jaar erg slecht het land af gekomen, erg mager. Nu ziet hij er goed uit, zit goed in zn bespiering en zit goed in zn vel (figuurlijk dan Knipoog ). Ik durf het eigenlijk dus niet aan om hem het land op te doen.

Ik ben nog aan het nadenken of ik hem toch regelmatig kan laten grazen zonder dat dit teveel stress voor hem oplevert.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:43

De mijne gaat de komende maanden helemaal niet meer los. Hij heeft, nadat hij in de wei heeft gestaan, een scheurtje in z'n pees opgelopen. Nu heeft hij 8 weken volledige stalrust, ik mag ook niet met 'm stappen. Op 19 juni wordt hij opnieuw gescand, en als alles dan goed is kan ik het heeeeel rustig aan weer gaan opbouwen.

Godzijdank had hij peesbeschermers om, want anders was het zeer slecht afgelopen. Dat vertelde de vee-arts mij na de scan. Scheve mond

Hij zal volledig genezen, maar deze zomer gaat hij zeker niet meer los. Ik wil er 200% zeker van zijn dat z'n pees geen zwakke plek meer is. Ik laat 'm, als hij beter is, wel lekker aan de hand grazen, en over een tijd mag hij wel weer een paar uurtjes in een (kleine) wei. Maar ik zal dan wel ff slikken hoor...
Laatst bijgewerkt door Toekie op 02-05-04 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:46

mijn paarden konden eerst nooit op het land, maar nu staan ze alweer een maandje op het land.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:51

Hoe slecht Whis ook loopt ze mag gewoon lekker buiten spelen het is waarschijnlijk haar laatste zomer Verdrietig
Shad mag ook lekker buiten spelen gaan ze lekker saampjes *LOL*

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:51

die van mij mogen nu nog steeds niet op het land, met als reden dat het net vorig jaar herfst is ingezaait Knipoog
zodra de kunstmest goed is verdwenen, en het gras nog ietsje hoger is krijgen ze allemaal hun eigen weitje (en dan heb ik 2,5 HA ter beschikking Bloos ).
maar ook dan heb ik er 2 die niet tot bijna niet op het land mogen. de ene is ooit hoefbevangen geweest en de ander krijgt het voor elkaar zich binnen 2 uur kogelrond te vreten Boos! die mogen dan dus maar heel beperkt op de wei.
om reden van vechtpartijen en om blessures te voorkomen staan ze of alleen of met z'n tweeen. ik heb bijna allemaal alphamerries en die kunnen slecht bij elkaar zonder dat er slachtoffers vallen .

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:40

Één van mijn verzorgpony (Colette) mag de wei niet op. Zij heeft een sincker aan alle hoeven en mag dus nooit meer te zwaar worden en niet te veel eiwit. Als dat namelijk gebeurt, is het over en uit Scheve mond
Als ze de wei op gaan, mag ze maximaal een half uur grazen, zodat ze lekker met de paarden mee kan genieten en even uit haar bol kan gaan.
Omdat van de zomer niet gewisseld wordt van wei, mag ze het rustig opbouwen, zodat ze aan het eind van de zomer overdag op de wei mag staan, maar dat is onder voorbehoud.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 06:12

Tjo heeft vorig jaar amper gras gezien, simpelweg omdat we amper wei op stal hebben, stukje van 30x30 voor 12 paarden. En dan mochten ze er nog amper op omdat er of tegen onkruid gespoten was, of het was te nat, of er stond te weinig gras....
Nu staat ze lekker op zomerwei, ze is er gister op gegaan dus ben benieuwd wat ik zometeen aantref.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 06:52

Mijn paard staat zomer en winter overdag buiten. In de zomer wel langer dan in de winter. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van een stal waar hij alleen in het voorjaar/zomer naar buiten kan.

Sprakeloos

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:22

mijn paarden gaan binnen kort ook naar de wei
het was even zoeken want niemand wil hengsten bij hun in de wei
maar gelukkig heb ik nu wat gevonden in rhoon/portugaal
dus ben benieuwd wanneer ze erop mogen Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:58

Mijn hengst moet ook nog steeds de wei op.. Normaal gesproken staat hij er al 2 maanden maar ivm ziekte is hij nog niet weg.. Ik hoop m met een paar weken toch wel de wei in te kunnen doen.. Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:59

Harry Potter staat heel weinig op het land... 1x p.w. een half uurtje dit omdat het een enorme draak is in het koppel...

...Dreaming with my eye's wide open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:09

Mijn paard gaat wel op de wei, maar zeker niet de hele dag. Hij gaat per dag een paar uurtjes in zijn eigen landje en dat is wel lekker voor hem.

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:13

Melody gaat alleen overdag de wei in. Om 10 uur ofzo worden ze naar buiten gedaan en tegen 4 uur worden ze weer naar binnen gehaald. Ik hoop alleen dat Melody zijn klieren niet zo dik heeft, hij heeft namelijk een soor gras allergie. Scheve mond

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:21

Die van mij, die ziet helemaal geen gras Bloos (maar daar staat tegenover dat hij zomer en winter in een mooi droge buitenbak kan lopen overdag Knipoog Het is kiezen of delen, ik vond een bak toch belangrijker dan een stuk land

Mijn merrie en veulen lopen wel al lekker op het land Die heb ik vorige week weggebracht

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:41

De mijne gaat gewoon de wei op Haha!
Toch staan er op de manege wel een paar paarden die de wei niet opkunnen i.v.m. ziekte. Maar die hebben wel de supergrote buitenbak tot hun beschikking Knipoog

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:32

Op het moment moet die van mij zich een paar uur per dag zien te vermaken op de bak omdat het weiland net is ingezaaid en eerst op rust moet. Over 3 weekjes ofzo gaan we de weidegang weer langzaam opbouwen en als ze gewend zijn mogen ze weer lekker van ´s ochtendsvroeg tot ´s avonds laat op de wei lopen OK dan!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:18

rina schreef:
die van mij mogen nu nog steeds niet op het land, met als reden dat het net vorig jaar herfst is ingezaait Knipoog
zodra de kunstmest goed is verdwenen, en het gras nog ietsje hoger is krijgen ze allemaal hun eigen weitje (en dan heb ik 2,5 HA ter beschikking Bloos ).
maar ook dan heb ik er 2 die niet tot bijna niet op het land mogen. de ene is ooit hoefbevangen geweest en de ander krijgt het voor elkaar zich binnen 2 uur kogelrond te vreten Boos! die mogen dan dus maar heel beperkt op de wei.
om reden van vechtpartijen en om blessures te voorkomen staan ze of alleen of met z'n tweeen. ik heb bijna allemaal alphamerries en die kunnen slecht bij elkaar zonder dat er slachtoffers vallen .


Pas je wel op met dat jonge gras? Ik weet niet of je het al wist, maar als dit echt het eerste gras is kun je er beter nog geen paarden op zetten, eerst kort laten vreten door schapen, of andere beesten. Haha! Het gras dat er daarna op groeit is alweer stukken minder eiwitrijk.
Anders heb je dus idd grote kans dat ze er hoefbevangen van worden.. Scheve mond

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:23

Sinds een maand staan ze weer hele dagen op de wei. Als we ze binnen houden deze zomer is het puur voor de keuring. Als ze binnen staan worden ze goed gevoerd en getraind. Dan komen ze in een 'kaal' landje te staan en worden bijgevoerd met goede kwaliteit voer. Iig zorgen we ervoor dat ze niet moddervet worden Knipoog Maar dit jaar gaan er waarschijnlijk geen paarden van ons naar de keuring, dus zit er dik in dat er niets binnen komt, of het moet voor een blessure zijn (dus rust op stal)

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:52

die van mij komt dagelijks +/-2 uur buiten, in een kale wei

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:33

Mmm, ik weet niet hoe het dit jaar met Otto zit, vorig jaar mocht hij niet het land op. Wel zo nu en dan een paar uurtje op een klein stukje land staan, maar verder niet. Waarom niet? Omdat hij anders harstikke bruin werd en we nog een dagtocht gingen maken en hji wel een beetj goed voor de dag moest komen, omdat meneer heel snel vet wordt, en heel snel STRONT VERVELEND wordt door weidegang. Klinkt mischien raar, maar echt, hij wordt echt mega vervelend. Met rijden, met omgang met alles.

Nu staat hij echter al weer op een klein stukje kaal land, omdat Union (de drie jarige) niet alleen kan staan, en het beste is als hij wel lang op het land gaat. Maar ja, hij wilt zo nodig niet normaal met de jonge merrie doen (hij slaat haar in elkaar, hangt aan haar als een hengst etc etc) en dus moet hij met Otto naar buiten.
Ben benieuwd of ze dan ook het echte land op gaan, hoe dat dit jaar gaat.
Vorig jaar stond Union namelijk dag en nacht buiten in de grote weide met Genderose en Wodka, maar die zijn er natuurlijk niet meer ...


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:40

Die van mij gaat ook niet op het land. Hij loopt alleen maar beschadigingen op en ik wordt daar ook niet blij van. We hebben als pensionklanten niet veel land en mijn paard vind het leuk om andere te plagen met als gevolg dat hij de klappen krijgt.

Hij krijgt genoeg beweging en aandacht. Hij weet trouwens niet beter Haha!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:43

Die van mij heeft de hele winter overdag al buiten gestaan, ook deze zomer zal ze overdag de wei in gaan, s'nachts moet ze wel naar binnen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:49

Die van mij gaan na de zomer het land in ivm. wedstrijdseizoen.
's Winters rijden we veel minder, er zijn dan ook heel weinig wedstrijden (mennen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s0173957 en 48 bezoekers